کد خبر: ١٥٤١   نسخه چاپی  
  • تاریخ درج خبر:1393/12/29-٠٩:٥٠

استاندار خوزستان در جلسه کارگروه استانی مقابله باریزگردها، گفت: هنگام وقوع پدیده گرد و خاک موظف هستیم از حقوق مردم دفاع کنیم.

 

آبادان نیوز :استاندار خوزستان در جلسه کارگروه استانی مقابله باریزگردها، گفت: هنگام وقوع پدیده گرد و خاک موظف هستیم از حقوق مردم دفاع کنیم.

به گزارش آبادان نیوز :عبدالحسن مقتدایی در این جلسه که  در استانداری برگزار شد، اظهار کرد: امدادرسانی هنگام وقوع گردو خاک بحث گسترده‌ای است و کل دستگاه‌ها از جمله هلال احمر، شهرداری‌ها و حتی راهداری نیز وارد عمل می شوند.

 

وی ادامه داد: کهنگی باورها فقط مختص مسائل اجتماعی و سیاسی نیست و باید در امور و مسایل دیگر نیز راه را برای بخش خصوصی باز کنیم و بخش خصوصی باید در جهت مقابله با ریزگردها باید فعال شوند.

 

استاندار خوزستان عبدالحسین مقتدایی افزود: لازم است نامه‌ای به وزیر کشور نوشته شود؛ با اینکه کارهای مقابله با ریزگردها از جمله مالچ پاشی به بخش دولتی و دستگاه‌های دولتی داده شود، مخالفت صریح داریم. ظرفیت جهاد نصر در این امور کامل شده لذا با توجه به شناسایی کانون‌های گرد و غبار، و اعلام آمادگی موسسات بخش خصوصی در این زمینه، دستگاه‌ها موظف به عقد قرارداد برای این منظور هستند.

 

مقتدایی درباره لزوم وجود یک مرکز تحقیقاتی در بحث ریزگردها در استان خوزستان، گفت: لازم است در این زمینه مواردی که در این گونه جلسات مطرح می‌شود به کارگروه وزارت کشور ارسال و مصوب شود اما پیش از آن باید پیشنهادات و راهکارهای مقابله با ریزگردها طی انجام مطالعات و تحقیقات، در استان مشخص و به تصویب برسد.

 

وی در ادامه تشکیل یک سایت جامع و کامل اطلاع‌رسانی در بحث مقابله با پدیده ریزگردها در استان را ضروری دانست و اظهار کرد: خبرگزاری و سایت‌های قوی هم در داخل و هم در خارج استان وجود دارند که می‌توان از ظرفیت این مجموعه‌ها در جهت راه‌اندازی یک سایت اطلاع‌رسانی در این زمینه استفاده بهینه کرد. لازم است کارهای تحقیقاتی، علمی و پیشنهادات و راهکارها در این سایت جامع ثبت شوند.

 

به گزارش آبادان نیوز :استاندار خوزستان افزود: باید یک تیم قوی تشکیل شود که همه جوانب موضوع را مورد بررسی قرار دهد تا سایتی کاملا علمی با یک بخشی اطلاع‌رسانی جامع داشته باشیم. درست است که بحران اصلی گرد و خاک 10 تا 12 استان را در کشور درگیر می‌کند اما کانون آن همین جاست بنابراین دبیرخانه کارگروه مقابله با ریزگردها باید بتواند این سایت را به خوبی طراحی کند تا یک کار تخصصی ارائه شود.

 

عبدالحسین مقتدایی در ادامه به دستگاه‌هایی که در وقوع گرد و خاک دچار خسارت‌هایی اشاره و اظهار کرد: این دستگاه‌ها به طور صریح و روشن میزان خسارت‌ها را به استاندار و همچنین سازمان‌های مربوطه گزارش دهند. البته به نظر می‌رسد جبران خسارت‌های وارده از اعتبارات سازمان داخلی استان هزینه شده است؛ با این حال امسال، سال سختی بود. دستگاه‌ها می‌توانند درباره میزان خسارت وارده و میزان هزینه کرد برای آن‌ها در این زمینه با رسانه‌ها مصاحبه کنند تا میزان خسارت‌ها روشن شود.

 

استاندار خوزستان گفت: دستگاه‌ها و اداراتی که طبق دستور جلسه کارگروه، پیشنهاد و راهکارهای خود را به دبیرخانه کارگروه ارائه نکرده‌اند، به این معنا است که هیچ پیشنهاد و راهکاری برای مقابله با پدیده ریزگردها ندارند.

 

 

،آبادان ،آبادان نیوز ،نیوز آبادان ،خوزستان ،خبر خوزستان ،اخبار خوزستان 

 

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: