کد خبر: ٢٥٨٣٠   نسخه چاپی  
  • تاریخ درج خبر:1401/04/11-١٧:٠١

استاندار فارس گفت: با توجه به تعدد پروژه‌های نیمه تمام در استان، هیچ پروژه‌های را بدون تامین اعتبار کلنگ زنی و آغاز نمی کنیم.

 

آبادان نیوز _محمد هادی ایمانیه در جمع فرمانداران استان در شیراز افزود: امروز ۹۰ درصد درخواست‌ها و مطالبات مردم در سفرهای شهرستانی نیز اتمام پروژه‌های نیمه تمام است.
وی، از فرمانداران شهرستان های استان و مسئولان استانی و شهرستانی خواست که تعیین تکلیف طرح‌های نیمه تمام را به عنوان یک اولویت مهم دنبال کنند.
او اظهار داشت: پروژه‌های کوچک و کلانی که بیش از ۲ سال است که غیرفعال هستند توسط فرمانداران احصا شود و با برنامه‌ریزی مناسب تکمیل آنها به عنوان یکی از مطالبات اصلی مردم در دستور کار قرار گیرد.
استاندار فارس بیان کرد: کلنگ زنی و در ادامه رها کردن پروژه‌های عمرانی علاوه بر اینکه موجب هدررفت بیت المال و اعتبارات می‌شود، مردم را نسبت به مسئولان و وعده‌های آنها بی اعتماد می‌کند.
ایمانیه، بر لزوم تدوین برنامه پروژه در شهرستان‌ها تاکید کرد و گفت: باید یک برنامه زمان‌بندی سالانه برای اتمام پروژه های عمرانی در شهرستان ها تا پایان مردادماه امسال تدوین شود.
وی افزود: علاوه بر این باید توجه به کیفیت در اجرای پروژه‌های عمرانی نسبت به کمیت در اولویت قرار گیرد.

جهاد تبیین از مهم ترین تکالیف فرمانداران استان
استاندار فارس، یکی از مهمترین تکالیف فرمانداران استان را توجه به جهاد تبیین به عنوان یکی از فرامین رهبر معظم انقلاب دانست و افزود: این مهم باید به شکل جدی در استان دنبال شود تا نقشه‌های دشمنان برای سیاه نمایی نظام اسلامی خنثی شود.
ایمانیه افزود: دولت سیزدهم اهل بزرگ نمایی نیست اما لازم است که اطلاع رسانی صحیح خدمات به مردم در جهت شفاف سازی انجام شود.

نقش مراکز علمی در حل مشکلات و پیشرفت شهرستان‌ها مشخص شود
استاندار فارس در بخش دیگری از سخنان خود، با اشاره به وجود مراکز علمی قوی در شهرستان‌های استان گفت: باید نقش مراکز علمی در حل مشکلات و پیشرفت شهرستان‌ها ‌مشخص شود که نیاز است ارتباط بین فرمانداران و دانشمندان توسعه یابد.
ایمانیه، میز خدمت را یکی از قسمت های مهم مراکز دولتی دانست و افزود: باید ضمن ساماندهی میز خدمت در شهرستان‌ها در جهت تسهیل رسیدگی به تقاضای مردم، با گشاده رویی با مراجعان برخورد شود و سعی شود که حتی المقدور مردم ناامید از فرمانداری‌ها خارج نشوند.
وی افزود: در زمینه رفع اختلافات بین ادارات شهرستانی نیز فرمانداری باید نقش پدرانه خود را به خوبی ایفا کند تا از بروز اختلافات جلوگیری شود.
استاندار فارس، همچنین از فرمانداران شهرستان ها خواست که کاهش حوادث جاده‌ای و فوتی‌های ناشی از آن، جلوگیری از حفر چاه‌های غیر مجاز، اجرای طرح کاداستر در جهت ثبت زمین‌ها و مشخص شدن مالکیت اراضی برای جلوگیری از سوء استفاده سودجویان را با جدیت دنبال کنند.

لزوم توسعه صنایع تبدیلی استان
استاندار فارس همچنین خواستار توجه به توسعه صنایع تبدیلی باتوجه به ظرفیت کشاورزی و باغات هر شهرستان شد و گفت: یکی از معیارهای ارزیابی عملکرد فرمانداران، میزان افزایش بهره وری ناشی از تبدیل مواد غذایی به محصولات فرآوری شده و افزایش حجم صنایع تبدیلی است.
ایمانیه، کشت گیاهان دارویی را به عنوان معیار ارزشیابی شهرستان تلقی کرد و افزود: با همکاری سازمان جهاد کشاورزی، کشت گیاهان دارویی در استان رشد و توسعه یابد.
تسریع در راه اندازی پنجره واحد در شهرستان‌ها، تفویض اختیارات مدیران کل استانی به شهرستان‌ها، دانش بنیان شدن فعالیت های شهرستان‌ها، تسریع در انتصاب معاونین فرمانداران و بخشداران و صیانت از جمعیت از جمله مواردی بود که مورد تاکید استاندار قرار گرفت.

لزوم اجرای سیاست های وزارت کشور در خصوص اتباع بیگانه غیرمجاز
وی، بر لزوم اجرای سیاست های وزارت کشور در خصوص اتباع بیگانه غیر مجاز در استان تاکید کرد وگفت: بکارگیری اتباع غیرمجاز توسط کارفرمایان ایرانی از سه تا ۶ ماه حبس به دنبال دارد.
استاندار فارس گفت: با توجه به اینکه کم آبی و تنش آبی شهرستان‌ها مخصوصا در فصل تابستان افزایش می یابد، ضرورت دارد که در زمینه رفع مشکلات حوزه آب، تصمیمات فوری، جامع و کاربردی گرفته شود و پساب شهرهای بزرگ به مصرف صنایع شهرستانها برسد.
وی افزود: در بحث اجرای خط پنجم انتقال آب خلیج فارس به استان فارس، خط لوله شرقی و غربی استان بر اساس تفاهم نامه‌ با قرارگاه خاتم الانبیاء طراحی خواهد شد.
وی، آبخیز داری را از راهکارهای موثر در مدیریت بحران کم آبی برشمرد و افزود: ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار از محل ماده ۵۶ برای اجرای طرح آبخیزداری در استان پرداخت خواهد شد که لازم است فرمانداران برای استفاده از این منابع طرح‌های خود را ارائه دهند.
او گفت: با توجه به اینکه سیاست رفع موانع تولید مد نظر رهبر معظم انقلاب در هر مقطعی لازم الاجرا است، لذا نباید اجازه مانع تراشی در تولید داده شود چرا که عدم اشتغال باعث افزایش آسیب های اجتماعی و ایجاد رکود در کشور می شود.
وی، کاهش مصرف برق در شهرستان های استان را نیز خواستار شد و افزود: رویکرد دولت عدم خاموشی مشترکان خانگی است و در صنایع و کشاورزی نیز با تدابیر اتخاذ شده سعی داریم کمترین آسیب وارد شود و به همین دلیل نیازمند مدیریت بهینه مصرف هستیم.

منبع:ایرنا

 

پایگاه اطلاع رسانی احمد امیری ، صاحب امتیاز و مدیر مسئول پایگاه تحلیلی گفتمانی آبادان نیوز : لطفا کلیک کنید

 

پایگاه تحلیلی گفتمانی آبادان نیوز اخبار جنوب غرب کشور را بصورت تحلیلی، گفتمانی و خبری منتشر میکند.

شما در این آژانس خبری علاوه بر اخبار آبادان، خبر خرمشهر و اخبار اروند کنار را همزمان با اخبار خوزستان خواهید خواند.

ما در آبادان خبر، خبر آبادان را  بصورت شبانه روزی برای شما در کنار خبر های مهم ایران و جهان منتشر خواهیم کرد.

برای خواندن مستند ترین اخبار، آبادان نیوز را دنبال کنید چون این پایگاه خبری به گواه رنک الکسا و گوگل یکی از شاخص ترین پایگاه خبری استان خوزستان و جنوب کشور است.

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: