کد خبر: ٢٥٨٧٦   نسخه چاپی  
  • تاریخ درج خبر:1401/04/15-١٤:٣٣

وزیر بهداشت گفت در خصوص وضعیت اخیر کرونا در کشور گفت: اومیکرون اخیرا جهش جدید بنام Ba5 را داشته است که انتشار سریعی دارد، ضمن اینکه ایمنی واکسن‌ها نیز از بین رفته است.

 

آبادان نیوزآخرین وضعیت کرونا در کشور به چه صورت است؟

عین‌اللهی وزیر بهداشت امروز گفت: اومیکرون اخیرا جهش جدید بنام Ba5 را داشته است که انتشار سریعی دارد.

او در خصوص ایمنی واکسن‌ها گفت: ایمنی واکسن‌ها یک مدت معینی دارد و بعد از آن ایمنی کاهش پیدا می‌کند. برای سال ۱۴۰۱ حتما باید مردم یک دوز واکسن یادآور را تزریق کنند تا بتوانند در مقابل تغییرات اخیر ویروس مقاومت کنند.

وزیر بهداشت ادامه داد: به دلیل ایمنی و رعایت مردم آمار ما تک رقمی بود اما برای مقابله با پیک هفتم کرونا، تزریق واکسن الزامی است، همچنین افراد بالای ۱۲ سال حتما یک دز واکسن یادآور بزنند که بتوانیم در مقابل تغییرات اخیر این ویروس مقابله کنیم.

سخنگوی پروژه واکسن رازی کووپارس گفت: واکسن‌های سفارشی وزارت بهداشت در انبار موسسه رازی مانده است. وزارت بهداشت تاکنون بدهی خود به موسسه رازی را برای پنج میلیون دُز واکسن تولید شده پرداخت نکرده است.

حسینعلی شهریاری، نماینده مجلس شورای اسلامی افزود: برخلاف این‌که برای خریدن واکسن‌های خارجی به موقع پول پرداخت کردیم، برای خریدن واکسن‌های داخلی این‌گونه عمل نکردیم.

وی ادامه داد: شرکت‌های داخلی مقدار زیادی واکسن تولید کردند، اما نه از آن‌ها تحویل گرفته شده و نه پولی به آن‌ها پرداخت شده است. شرکت‌های واکسن‌ساز با وجود داشتن توان تولید، اما تولید خود را متوقف کردند.

 

منبع:تجارت نیوز 

 

پایگاه اطلاع رسانی احمد امیری ، صاحب امتیاز و مدیر مسئول پایگاه تحلیلی گفتمانی آبادان نیوز : لطفا کلیک کنید

 

پایگاه تحلیلی گفتمانی آبادان نیوز اخبار جنوب غرب کشور را بصورت تحلیلی، گفتمانی و خبری منتشر میکند.

شما در این آژانس خبری علاوه بر اخبار آبادان، خبر خرمشهر و اخبار اروند کنار را همزمان با اخبار خوزستان خواهید خواند.

ما در آبادان خبر، خبر آبادان را  بصورت شبانه روزی برای شما در کنار خبر های مهم ایران و جهان منتشر خواهیم کرد.

برای خواندن مستند ترین اخبار، آبادان نیوز را دنبال کنید چون این پایگاه خبری به گواه رنک الکسا و گوگل یکی از شاخص ترین پایگاه خبری استان خوزستان و جنوب کشور است.

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: