کد خبر: ١٦٩٠١   نسخه چاپی  
  • تاریخ درج خبر:1399/09/11-١١:١٨

فرصتی برای استقلال زمانی برای پیروزی

 

آبادان نیوز _ در هر منطقه‌ای از کشور که تا پیش از این به عنوان منطقه آزاد تجاری تشکیل شده و از همان ابتدا مدیریتی یکپارچه بر عهده سازمان منطقه آزاد آن منطقه تفویض شده و مدیریت و خدمات فرهنگی، اجتماعی، شهری، عمرانی و ... به شکل متمرکز در حوزه اختیار آن سازمان درآمده است.

به عنوان مثال کیش، قشم و چابهار که از همان ابتدا سازمان منطقه آزاد آن مناطق دارای استقلال و یکپارچگی عملکردی و اجرایی و تصمیم‌گیری بوده‌اند.
در کشور در یک برهه زمانی نهادها و ارگانها بر اساس نیاز مدیریتی شکل گرفتند و به مرور زمان با توجه شکل گرفتن نهادهای دیگر که فعالیت‌های همسانی دارند باعث ایجاد مشکلاتی در جامعه شدند.
از این قبیل اتفاقات می‌توان به وجود شهرداری و مجموعه‌ی مدیریت شهری یکی از زیر مجموعه‌های سازمان منطقه آزاد اشاره کرد.

این امر قبل‌تر از خوزستان در شهرهای مانند کیش، قشم و چابهار شکل گرفته و شهرداری بعنوان مرجعی همسو و همسان را زیر پوشش خود تحت عنوان مدیریت شهری قرار داده است.

این موضوع باعث شده تا با کوچکتر کردن دایره‌ی نهادهای همسان تمرکز بیشتری در راستای بازدهی در این بخش و صرفه جویی در هزینه‌ها به نتیجه مطلوب‌تری برسند.

سالهاست که منطقه آزاد اروند جهت انجام فعالیت‌های اقتصادی، فرهنگی، مدیریت شهری و... آغاز به کار کرده است. در این بین و در طی سالها فعالیت این سازمان هنوز با معضلات و تناقضاتی جهت پذیرش یا عدم پذیرش برخی مسائل از جمله پذیرش مدیریت شهری که به عهده شهرداری گذاشته شده مواجه هستیم.
با توجه به سابقه فعالیت این سازمان در شهرهای دیگر و دستورالعمل‌های کشوری شهرداری در این قبیل شهرها زیر نظر این سازمان تحت عنوان مدیریت شهری به کار خود مشغول شده است. کوچکتر کردن این حلقه مدیریتی که همسو و همگام در فعالیت‌های شهری هستند باعث شده تا بلاتکلیفی و سردرگمی مراجعین و رفع مسئولیت مسئولین جهت پاسخگوئی تا حدود زیادی برطرف گردد.
اما این اتفاق در جایی شکل گرفته که تنها یک شهر به صورت منطقه آزاد محسوب گردیده و این امر در خوزستان شامل شهرهای چون خرمشهر، آبادان و مینو شهر می‌گردد که این هم به خودی خود مسئله‌ایست که مسئولین باید به این نکته توجه داشته باشند.
سازمان منطقه آزاد اروند در صورتی موفق به جلب رضایت شهروندان منطقه جغرافیایی تحت پوشش خود خواهد شد که در وهله اول استقلال و تمامیت حاکمیتی خود را اثبات و به صورت تدریجی نسبت به حذف و ادغام نهادهای موازی اجرایی در دل خود اقدام کند.

 

 

خوزستان,اخبارخوزستان,آبادان نیوز,خبرخوزستان,اخبار خوزستان,آبادان,خبرآبادان,اخبارآبادان,خبر آبادان,اخبار آبادان,منطقه آزاد اروند,آبادان خبر,خبر خوزستان

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: