کد خبر: ١٦٨٥٠   نسخه چاپی  
  • تاریخ درج خبر:1399/09/07-١٥:٢٧

رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان از افزایش آمار کرونا در جنوب غرب خوزستان خبر داد.

 

به گزارش پایگاه تحلیلی گفتمانی آبادان نیوز، دکتر شکراله سلمان زاده روز جمعه هفتم آذر ماه ۹۹ با بیان اینکه در ۲۴ ساعت گذشته ۳۰ مورد جدید ابتلا به کرونا ویروس در جنوب غرب خوزستان به ثبت رسید، اظهار کرد: آمار مبتلایان جدید به تفکیک ۱۸ نفر آبادان ، ۸ نفر خرمشهر و ۴ نفر شادگان مشاهده و به ثبت رسیده است.

وی گفت:از این ۳۰ مورد مثبت جدید، ۲۴ نفر به صورت سرپایی هستند (آبادان ۱۵ نفر، خرمشهر ۵ نفر و شادگان ۴ نفر)

او افزود: طی روز گذشته نیز ۱۰ نفر بستری و ۹ نفر نیز بهبود و از بیمارستان ترخیص شده اند .

دکتر سلمان زاده با اشاره به فوت سه بیمار در شبانه روز گذشته افزود: متاسفانه در ۲۴ ساعته گذشته شهروندانی از آبادان و خرمشهر بر اثر بیماری کرونا جان خود را از دست دادند.
وی خاطرنشان کرد :در حال حاضر کل موارد مثبت بستری در بیمارستان ۸۰ نفر است.

بیماری جدید کرونا دوره نهفته به نسبت طولانی از چند روز تا ۲ هفته دارد و این امر موجب شده‌ تا زمانی که علایمی چون تب و تنگی نفس در مبتلایان بروز نکند، از آن آگاهی پیدا نکنند و ضرورتی برای رفتن به بیمارستان نبینند.

این ویروس جزو خانواده بزرگی از ویروس‌هاست که از سرماخوردگی معمولی تا عامل بیماری سارس را شامل می‌شود؛ این ویروس در معمولی‌ترین حالت باعث سرماخوردگی می‌شود و نشانه‌های ابتلا به آن در انسان تب، سرفه و تنگی نفس است.

کرونا مثل سایر ویروس‌های تنفسی است که در افراد دارای نقص ایمنی مانند بیماران دیابتی، دیالیزی و دارای بیماری‌های خود ایمنی می‌تواند خطرناک باشد.

 

خوزستان,اخبارخوزستان,آبادان نیوز,خبرخوزستان,اخبار خوزستان,آبادان,خبرآبادان,اخبارآبادان,خبر آبادان,اخبار آبادان,منطقه آزاد اروند,آبادان خبر,خبر خوزستان

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: