کد خبر: ١٦٨٧٥   نسخه چاپی  
  • تاریخ درج خبر:1399/09/09-٠٠:٥٧

_محمود تیلا_

 

آبادان نیوز _ چندی قبل یادداشتی نوشتم با عنوان «سخنی کوتاه با موعود شمخانی». بلافاصله دوستی زنگ زد و گفت با بچه‌های منطقه آزاد مشکلی داری؟ حقیقتاً تاسف خوردم و متاثر شدم که نقد و نقادی در این دیار به کجا دارد می‌رود که نگرش‌ها این قدر سطحی و قشری شده است!

این را از این باب نوشتم که بدانید نوشتن در این زمانه دشوار شده چرا که اغلب مسئولان تعریف و تمجید را خوش‌تر می‌دارند حتی اگر به دروغ ادعا کنند ما را نقد کنید!
نقد روشمند خیلی‌ها را آشفته می‌کند و باید خیلی خوش‌شانس باشی فرد نقد شده، انصاف را رعایت کند و به تیم رسانه‌ای پیدا و پنهان خود فرمان آتش ندهد!
اکثر مدیران اروندنشین همچون همه‌ی مسئولین، دوستانی در میان اصحاب رسانه و فعالان فضای مجازی دارند که شاید این موضوع در اروند اندکی پررنگ‌تر باشد!

با این مقدمه؛ احمد رستمی را باید بداقبال‌ترین مدیر در اروند دانست. معاونت توسعه مدیریت سازمان منطقه آزاد اروند که در سال ۹۶ به عنوان عضو موظف هیات مدیره اروند منصوب شده بود در اولین نشست خبری عمر مدیریت خود در ۲۷ مرداد امسال رودرروی خبرنگاران قرار گرفت تا دقیقاً سه ماه بعد در ۲۷ آبان خبر برکناری او خبری شود!
او که بنا به سیاست مدیر جدید روابط عمومی سازمان به یک‌باره رسانه‌ای شده بود برای نخستین بار به برنامه رودرروی شبکه آبادان هم رفت تا اطلاعات آماری بسیار جالبی را اعلام کند!
نگارنده یک نسخه از این آمارهای جذاب را از سروش شریفی مدیر جدید روابط عمومی که اوایل تابستان امسال منصوب شده بود طلب کردم که وعده ای داد و هرگز عملی نشد!
به هر تقدیر شریفی خود به جای رستمی نشست تا بدشگونی این آفتابی شدن ناگهانی جلوی رسانه‌ها دامن عضو موظف هیات مدیره اروند را بگیرد! رودررو کردن معاونین سازمان عریض و طویل اروند با اصحاب رسانه سیاست سروش شریفی بود تا طرحی نو در انداخته باشد اما مشخص نیست قدرت‌الله طمیمیان معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان که دو سال است بر این مسند نشسته، بنا بر وعده معهودی که در روز خبرنگار سال گذشته اعلام کرده به چه دلیل هنوز روبروی خبرنگاران ننشسته است؟!
او معاونتی را عهده‌دار است که بنا به نوشته ی روزنامه داخلی شماره ۱۳ سازمان، "بیشترین مدیریت و گستردگی موضوعات مختلف در بخش‌های بهداشت و درمان، فرهنگی و هنری، آموزش اجتماعی، ورزشی، میراث فرهنگی و گردشگری و به قولی یکی از پرکارترین معاونت‌های سازمان‌های مناطق آزاد است که ارتباط مستقیمی با جامعه دارد."
موضوعات متنوع و پرسش‌های متعدد و ابهامات زیادی در حوزه‌ی تحت مدیریت ایشان وجود دارد که انتظار می‌رود برنامه‌ریزی لازم برای برگزاری یک نشست خبری داغ از سوی روابط عمومی تدارک دیده شود تا این معاونت نیز پاسخگوی سوالات باشد.

به عنوان مثال؛ یکی از موضوعات مورد پرسش، جام جهانی فوتبال ۲۰۲۲ قطر و فرصت مناسبی است که فعالان اقتصادی منطقه با استفاده از ظرفیت موجود در اروند خواهند داشت.
در حالی جام‌جهانی قطر تا دو سال دیگر در این کشور برگزار می‌شود (آبان و آذر ۱۴۰۱) یک فرصت طلایی است که پیش‌روی منطقه آزاد اروند قرار دارد و باید دید مدیران اروندنشین ـ بالاخص معاونت گردشگری ـ چگونه از این فرصت ورزشی - اقتصادی - اجتماعی استفاده می‌کنند؟
آبادان و دوحه در فاصله ۶۴۵ کیلومتری از یکدیگر قرار دارند که مدت تخمینی پرواز میان ‌آن‌ها حدود یک ساعت است. در حالی که مدیران سازمان منطقه آزاد کیش، خبر از سرمایه گذاری یک‌هزار میلیارد تومانی برای جذب گردشگر جام جهانی می‌دهند اما در اروند هیچ خبری نیست!
اگر هم خبری باشد احتمالاً از جنس این خبر قدیمی است که هیچ وقت رنگ واقعیت به خود ندید: «دی ماه ۹۷ ـ کشتی کروز در مسیر جدید خود از منطقه آزاد اروند به کیش، قشم و چابهار می‌رود که مراحل نهایی قرارداد آن طی شده است.»

 

خوزستان،اخبارخوزستان،آبادان نیوز،خبرخوزستان،اخبار خوزستان،آبادان،خبرآبادان،اخبارآبادان،خبر آبادان،اخبار آبادان،منطقه آزاد اروند،آبادان خبر،خبر خوزستان

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: