کد خبر: ١٩٠٥٢   نسخه چاپی  
  • تاریخ درج خبر:1400/01/12-٢٢:١٧

سخنگوی شورای سلامت کیش با بیان اینکه ابتلای کودکان و نوجوانان در نوع کرونای انگلیسی بیشتر از سایر افرد است گفت: این افراد در روز طبیعت به علت جنب و جوش زیاد بیشتر در معرض ابتلای این ویروس قرار دارند.

 

به گزارش آبادان خبر، محمدرضا رضانیا عصر پنجشنبه اظهار داشت: بر اساس آخرین تصمیمات ستاد ملی کرونا در شب گذشته، شهرها و مناطق نارنجی و قرمز از لحاظ شیووع ویروس کرونا مشمول اعمال محدویت‌هایی برای روز ۱۳ فرودین شده اند ولی جزیره کیش با توجه به قرار گرفتن در سطح رنگ زرد، مشمول این محدویت‌ها نیست.

وی ادامه داد: اما از مسافران، کیشوندان، اصناف و کسبه بازار انتظار می‌رود که رعایت پروتکل‌های بهداشتی را اصل حضور خود در طبیعت همزمان با ۱۳ فروردین بدانند و از تجمع ها حتی چند نفره نیز پرهیز کرده و تا جایی که امکان دارد هنگام حضور آلاچیق‎ ها نسبت به ضدعفونی آنها اقدام کنند.

رضانیا با بیان اینکه هم اکنون ۹۰ درصد مواد مثبت ابتلا به کرونا از نوع جهش یافته آن و عمدتا کودکان و نوجوانان است یادآور شد: انتظار می رود خانواده ها برای جلوگیری از گسترش این نوع ویروس مراقب فرزندان خود باشند.

کیش در نورز ۱۴۰۰ وضعیت شیوع ویروس را حفظ کرد

سخنگوی شورای سلامت کیش افزود: کیشوندان، اصناف و صنوف جزیره کیش توانستند با رعایت اصول ایمنی و بهداشتی در ایام تعطیل رنگ بندی جزیره از لحاظ وضعیت ابتلا به ویروس کرونا را در همان سطح زرد نگه دارند تا این منطقه مشمول ممنوعیت و محدویت‌های رنگ نارنجی و قرمز نشود.

وی گفت: شورای سلامت جزیره و کادر درمان با تلاش و همکاری تمام آحاد جامعه ساکن در جزیره کیش و مسافران توانستند در کنار رونق گردشگری سلامت مردم را نیز حفظ کنند و انتظار می رود این روند با همکاری مردم بیش از گذشته تداوم داشته باشد.

وی اضافه کرد: در صورت تداوم این وضعیت، بدون شک جزیره کیش در تابستان نیز پذیرای گردشگران بر اساس پروتکل‌های بهداشتی اعلامی از سوی ستاد ملی کرونا خواهد بود و شورای سلامت این جزیره نیز در صدد است با برنامه‌ ریزی های مختلف از جمله اعمال محدویت‌ها و افزایش نظارت‌ها شیوع ویروس کرونا را مدیریت کند.

تا کنون بیش از سه هزار و ۵۰۰ بیمار مبتلا به ویروس کرونا در سطح جزیره کیش شناسایی شده است.

جزیره کیش یکی از چهار مناطق گردشگر پذیر جنوب غرب آسیا بوده که همه ساله حدود یک میلیون و ۸۰۰ هزار نفر گردشگر پذیرش می‌کرد که در سال گذشته به حداقل ممکن رسیده است.

پذیرش مسافر کیش در تعطیات عید نوروز سال ۱۴۰۰ نیز به نسبت نوروز سال ۱۳۹۸ (قبل از شیوع کرونا) حدود ۵۰ درصد کاهش یافته است.

جزیره کیش از جزیره های استان هرمزگان با بیش از ۹۱ کیلومتر مربع مساحت در ۱۸ کیلومتری کرانه جنوبی ایران واقع شده که در گذشته آن را قیس می خواندند.

این جزیره از دیرباز تاکنون به دلیل موقعیت راهبردی، زیبایی های بی نظیر و توسعه همه‌جانبه اقتصادی و گردشگری مقصد گردشگران و فعالان حوزه تجارت و اقتصاد بوده و همواره یکی از مطرح ترین مناطق آزاد کشور محسوب می‌شود.

 

ویروس کرونا،جزیره کیش،مناطق آزاد،گردشگری،ستاد ملی کرونا،آبادان خبر،آبادان نیوز 

منبع:ایرنا

امتیازدهی
نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: