کد خبر: ١٥٦٣٩   نسخه چاپی  
  • تاریخ درج خبر:1399/07/01-٠٩:٥٤

عرضه گوشت قرمز در ورودی اهواز و کنار جاده‌ها تخلف است.

 

به گزارش آبادان خبر، دیرکل دامپزشکی خوزستان گفت:عرضه غیربهداشتی گوشت قرمز در ورودی شمال اهواز که سال‌ها است سابقه دارد تخلفی آشکار است و تاکنون قادر به جمع‌آوری قصابی‌های غیربهداشتی و فاقد پروانه نشده‌ایم.

 کنارکوهی عرضه گوشت قرمز و کشتار دام خارج از شبکه در فضای آزاد و بدون استفاده از وسایل سرمایشی در مناطق بین راهی و کنارجاده‌ها را معضلی ریشه‌دار دانست و افزود:این مساله می‌تواند سلامت مردم را با خطر جدی رو به رو سازد.

وی گفت: دامپزشکی بار‌ها برای افراد سودجو پرونده قضایی تشکیل داده، ولی به نتیجه قاطع و مطلوب که موجب بازدارندگی شود نرسیده است.

کنارکوهی قیمت پایین گوشت قرمز غیربهداشتی را عاملی مهم و تعیین‌کننده در خرید برخی شهروندان بیان کرد و افزود: بیشتر دام‌هایی که به صورت غیرمجاز و خارج از محیط کشتارگاهی ذبح می‌شوند ناسالم و بیمار هستند و مصرف گوشت آنان برای سلامتی مردم خطرآفرین است.
کنارکوهی افزود: افزایش نامتعارف بهای مرغ کشتار روز، سبب شده شماری سودجو که سلامتی مردم برای آنان اهمیت ندارد مبادرت به عرضه مرغ زنده در خارج از شبکه کنند که این کار، خلاف قانون، مقررات و مصوبات شورای سلامت است.

وی بیان کرد: تاکنون احکام قضایی زیادی برای برچیدن عرضه مرکز زنده در اهواز و برخی شهر‌های خوزستان صادر شده، ولی به مرحله اجرا و برخورد نرسیده است.

منبع:خبرگزاری صداوسیما

خوزستان،دامپزشکی، دامپزشکی خوزستان،قیمت گوشت،قیمت گوشت قرمز،اخبار آبادان،آبادان خبر،آبادان نیوز

امتیازدهی
نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: