کد خبر: ١٥٥٥٤   نسخه چاپی  
  • تاریخ درج خبر:1399/06/29-١٠:٤٠

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی در پی انتشار فیلمی که از شبکه افق پخش شد و دانش آموزی در حاشیه شهر مشهد به دلیل نداشتن گوشی از تحصیل محروم مانده بود، گفت: سه روشِ آموزش پیش بینی شده و اولیا دانش آموزان در انتخاب شیوه آموزش مختار هستند؛ قطعا با این مدیران و مدارس متخلف برخورد خواهیم کرد.

 

به گزارش آبادان خبر ، مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی در رابطه با روش‌ها و شیوه‌های نظارت بر مدارس و برخورد با مدیران متخلف استان اظهار کرد: در اداره کل، اداره ای تحت عنوان اداره ی ارزیابی، عملکرد و پاسخگویی به شکایت داریم که تیم‌های نظارتی ما هم در اداره کل و هم در ادارات نواحی و شهرستان‌ها تشکیل می‌شود که تحت عنوان کارشناسِ ارزیابی عملکرد، این نیروها بر اساس تجارب بقیه نیروها، تیم نظارتی را تشکیل می‌دهند.

قاسمعلی خدابنده ادامه داد: این تیم در روزهای ثبت نام، روزهای دوشنبه و چهار شنبه، که مدارس باز بودند به مدارس سرکشی می‌کردند. ما در ایام ثبت نام بالغ بر هزار و 800 بازدید از مدارس داشته‌ایم و در هر بازدیدِ از مدارس، از اولیای دانش آموزان، دانش آموزان و همکاران بصورت محسوس و نامحسوس بررسی و بازرسی صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه معمولا هم همه ساله برای تعدادی از مدیران پرونده‌های تخلفات تشکیل می‌شود و به هیئت رسیدگی به تخلفات کارکنانِ اداره کارکنان اموزش و پرورش معرفی می شوند و هر ساله هم رای هایی را برای مدیران متخلف دارند.

مدیرکل اموزش و پرورش خراسان رضوی اذعان کرد: ما ادعا نمی‌کنیم که در صد در صد مدارس ما قانون رعایت می‌شود و یا مدیران ما به همه دستورالعمل‌هایی که بخشنامه گفته عمل می‌کنند و پیش می‌روند.

خدابنده تاکید کرد: هیچ دانش آموزی نباید بخاطر نداشتن پول و امکانات، از تحصیل محروم بماند، اگر متوجه بشویم مدیری ثبت نام را منوط به پرداخت وجه کرده است و از دانش آموزی به خاطر نداشتن هزینه، ثبت نام به عمل نیامده، حتما برخورد خواهیم کرد و آن دانش آموز را به مدرسه و تحصیل برخواهیم گرداند و وجهی هم دریافت نخواهیم کرد.

وی ضمن اظهار تاسف از انتشار فیلمی که از شبکه افق پخش شد و دانش آموزی به دلیل نداشتن گوشی از تحصیل محروم مانده بود، گفت: آموزش به یکی از سه روش حضوری،  استفاده از سامانه مجازی شاد و تلویزیون صورت می گیرد. انتخاب هر یک از این سه روشِ آموزش به عهده اولیای دانش آموزان است و مدرسه حق اجبار ندارد. و قطعا با این مدیران و مدارس متخلف برخورد خواهیم کرد و این دانش آموزانی را که به این شیوه از تحصیل محروم شدند به مدرسه و کلاس درس برخواهیم گرداند.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی این نوع برخورد در مدارس را بی سلیقگی و کج سلیقگی توصیف کرد و ادامه داد: با وجود ده هزار مدرسه که در سراسر استان داریم ممکن است 20 مورد اینطوری پیدا شود و موارد نادر این چنینی معرفی بشود قطعا برخورد خواهد شد.

به گفته خدابنده مجازات مدیران متخلف به میزان تخلف و میزان شکایاتی که از شخص و از مدرسه شده است،بستگی دارد و از توبیخ کتبی با درج در پرونده تا عزل مدیریت بازنشستگی اجباری است.

وی گفت: اخذ هزینه برای ثبت نام، هرساله بیشترین شکایت  را در بدنبال داشته است، ما هم بررسی‌هایی و پیگیری‌هایی داریم و برخوردهایی هم انجام می شود.از جهت دیگر مدیران مدارس، به دلیل ارتقای کیفیت کار و پایین بودن سرانه‌ها به سمت دریافت وجه از خانواده‌ها می‌روند که بارها تذکر داده‌ایم باید به صورت اختیاری باشد و هیچ اجباری در کار نباشد.

منبع:فارس

خراسان رضوی،آموزش و پرورش،اخبار آبادان،آبادان خبر،آبادان نیوز،شبکه افق

امتیازدهی
نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: