کد خبر: ١٧٧٧٥   نسخه چاپی  
  • تاریخ درج خبر:1399/11/11-١٩:٠٦

قیمت طلا و سکه امروز، با پیروی از رشد بهای طلای جهانی در روز جمعه و رشد نرخ ارز، افزایش یافت که بر این اساس قیمت سکه تمام طرح جدید به ده میلیون و ۹۰۱ هزار تومان رسید.

 

به گزارش آبادان خبر، قیمت طلا در معاملات روز جمعه بازار جهانی تغییر چندانی نسبت به روز گذشته نداشت و تحت تاثیر دلار قوی‌تر، در مسیر ثبت کاهش هفتگی و کاهش ماهانه قرار گرفت.

هر اونس طلا برای تحویل فوری با ۰.۱ درصد افزایش، به ۱۸۴۲ دلار و ۵۸ سنت رسید. بهای معاملات این بازار از ابتدای هفته جاری تاکنون ۰.۵ درصد و در ماه میلادی جاری ۲.۸ درصد کاهش داشته است.

در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس طلا با ۰.۲ درصد افزایش، به ۱۸۴۴ دلار و ۲۰ سنت رسید. بهای معاملات این بازار شب گذشته با هفت دلار معادل ۰.۴ درصد کاهش، در ۱۸۳۷ دلار و ۹۰ سنت بسته شده بود.

مایکل مک کارتی، استراتژیست ارشد شرکت سی‌ام‌سی مارکتس اظهار کرد: طلا احتمالا همچنان محتاطانه پیش می‌رود و منتظر یک عامل تاثیرگذار بزرگتر است.

دلار در معاملات روز جمعه ۰.۲ درصد در برابر ارزهای رقیب رشد کرد و طلا را برای خریداران غیرآمریکایی گران‌تر ساخت.

تحلیلگران شرکت فیلیپ فیوپرز در یادداشتی نوشتند: دلار در مقطع فعلی به ارز امن محبوب تبدیل شده است.

دلار از ابتدای ژانویه تاکنون تحت تاثیر بهبود بازده اوراق خزانه آمریکا و نگرانی‌ها نسبت به تصویب بسته کمک کرونایی کوچکتر از بسته ۱.۹ تریلیون دلاری که جو بایدن پیشنهاد کرده است، ۰.۸ درصد رشد داشته است.

بازده بالاتر اوراق خزانه تقاضا برای دلار را که برای خرید اوراق قرضه مورد استفاده قرار می‌گیرد، افزایش می‌دهد.

بر اساس گزارش رویترز، سرمایه‌گذاران به توافق کمک کرونایی آمریکا متمرکز شده‌اند و تحلیلگران هشدار داده‌اند که بسته کمک کرونایی کوچکتر از ۱.۹ تریلیون دلار روی قیمت طلا تاثیر کاهشی خواهد گذاشت.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره با ۰.۶ درصد کاهش، به ۲۶ دلار و ۲۱ سنت رسید. این فلز از ابتدای هفته جاری تاکنون ۳.۱ درصد رشد کرده است.

هر اونس پلاتین برای تحویل فوری ثابت بود و در ۱۰۷۰ دلار و ۸۱ سنت ایستاد و در مسیر ثبت بزرگترین کاهش هفتگی در هفت هفته گذشته قرار گرفت.

هر اونس پالادیم برای تحویل فوری با ۰.۲ درصد افزایش، به ۲۳۳۸ دلار و ۸۶ سنت رسید اما برای کل ماه ۴.۴ درصد کاهش داشته که بزرگترین کاهش ماهانه از آوریل به این طرف است.

قیمت دلار در بازار آزاد امروز شنبه ۱۱ بهمن ساعت ۱۹، با ۵۱۰ تومان افزایش نسبت به روز گذشته ۲۳،۷۲۱ تومان‌ معامله شد.

همچنین، بانک مرکزی قیمت دلار رسمی را ۴،۲۰۰ تومان اعلام کرده است.

صرافی‌های بانک‌ها امروز ‌شنبه قیمت دلار را برای فروش به مردم ۲۳ هزار و ۷۲۰ تومان اعلام کرده‌اند. این صرافی‌ها دلار را از مردم با قیمت ۲۲ هزار و ۹۲۰ تومان خریداری می‌کنند.

قیمت یورو در بازار آزاد امروز ‌شنبه ۱۱ بهمن ساعت ۱۹، با ۷۰۰ تومان افزایش نسبت به روز گذشته ۲۸،۸۰۱ تومان معامله شد.

همچنین، قیمت یورو در بانک مرکزی ۴،۶۸۵ تومان تعیین شد.

بر همین‌ اساس طی روز جاری قیمت فروش یورو در صرافی‌های بانک‌ها، ۲۸ هزار و ۸۰۰ تومان‌ اعلام شده است؛ قیمت خرید یورو نیز در این صرافی‌ها ۲۷ هزار و ۹۴۰ تومان است.

طبق نرخ‌های اعلامی اتحادیه طلا و جواهر تهران سکه و ارز تا ساعت ۱۹، قیمت سکه تمام طرح قدیم ده میلیون و ۷۰۰ تومان و قیمت سکه تمام طرح جدید ده میلیون و ۹۰۱ هزار تومان در بازار طلا و سکه است که قیمت انواع سکه نسبت به روز گذشته افزایش یافته است.

در بازار طلای امروز هر گرم طلای ۱۸ عیار، یک میلیون و ۸۸ هزار و ۳۰۰ تومان قیمت دارد.

نیم‌سکه، ۶ میلیون تومان در بازار معامله می‌شود، قیمت ربع‌سکه و قیمت سکه یک گرمی نیز به ترتیب ۴ میلیون و ۲۰ هزار تومان و دو میلیون و ۳۰۵ هزار تومان است.

آبادان,خبر آبادان,اخبار آبادان,آبادان نیوز,آبادان خبر,خوزستان,خبر خوزستان,اخبار خوزستان

منبع:تجارت نیوز
نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: