کد خبر: ١٦٨٩٢   نسخه چاپی  
  • تاریخ درج خبر:1399/09/10-١٢:٣٧

خوش بینی نسبت به تولید واکسن کرونا قیمت دلار، سکه، طلا و بازار بورس را تحت تاثیر قرار داده است.

 

به گزارش آبادان نیوز، قیمت هر دلار آمریکا (اسکناس) امروز دوشنبه دهم آذرماه در صرافی های بانکی به ٢٣ هزار و ۶۵٠ تومان برای خرید و ٢۴ هزار و ٨۵٠

تومان برای فروش رسید.

همچنین قیمت هر یورو (اسکناس) نیز برای خرید ٢٨ هزار و ۵۵٠ تومان و برای فروش ٢٩ هزار و ٧۵٠ تومان است.

منبع:مهر

 

روند صعودی نرخ سکه در مرز ۱۱ میلیون تومانی؛ قیمت طلا و سکه 

به گزارش آبادان خبر، به نقل از اتحادیه طلا، جواهر و سکه امروز (۱۰ آذر ۹۹) قیمت هر قطعه سکه تمام بهار آزادی ۱۰ میلیون و۹۵۰ هزار تومان، نیم سکه۵ میلیون و۶۵۰ هزار تومان، ربع سکه ۳ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان و سکه یک گرمی۲ میلیون و ۳۵۰ هزار تومان است.

همچنین قیمت هر اونس طلا در بازار‌های جهانی به یک هزار و ۷۸۳ دلار و ۹۷ سنت رسید و هر گرم طلای ۱۸ عیار به مبلغ یک میلیون و ۴۹ هزار تومان معامله می‌شود.

قیمت سکه نسبت به آخرین معاملات دیروز ۲۰۰ هزار تومان افزایش یافت.

منبع:باشگاه خبرنگاران جوان

 

اونس طلا به 1769 دلار و 51 سنت رسید

به گزارش آبادان نیوز، در حالی که خوش بینی نسبت به ترمیم اقتصادی ناشی از تولید و توزیع واکسن کرونا موجب تقویت شاخص ها در بازارهای بورس شده و اشتها برای سرمایه گذاری در بازار طلا را کاهش داده است، قیمت طلا روز دوشنبه کاهش داشت.

بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا امروز با 1.02 درصد کاهش به 1769 دلار و 51 سنت رسید. قیمت طلا در مسیر کاهش ماهانه 5.9 درصدی در ماه نوامبر قرار دارد که بیشترین افت ماهانه از نوامبر 2016 تاکنون است. قیمت فلز زرد در معاملات آتی امروز برای تحویل در ماه فوریه 2021 با 0.89 درصد کاهش به 1772 دلار و 20 سنت رسید.

مایکل مک کارتی استراتژیست موسسه سی ام سی مارکتس در این باره گفت: «خوش بینی ناشی از تولید واکسن کرونا در حال کاهش جذابیت سرمایه گذاری در بازارهای امنی نظیر بازار طلاست... افت قیمت به زیر 1800 دلار می تواند مقدمه کاهش بیشتر قیمت باشد.»

خوش بینی به تولید واکسن کرونا سبب شده تا ارزش دلار امریکا به پایین ترین رقم بیش از 2 سال گذشته برسد و شاخص های بورس جهان در مسیر یک رشد ماهانه بی سابقه قرار گیرد.

عامل دیگری که افزایش اشتها برای ریسک پذیری کمک کرد انتشار آماری بود که نشان داد فعالیت کارخانجات چینی در ماه نوامبر سریعترین رشد را در طی بیش از 3 سال گذشته داشته است. اکنون سرمایه گذاران در انتظار سخنان جرومی پاول رئیس فدرال رزرو در کنگره هستند تا سرنخ هایی از مسیر آینده سیاست های پولی آمریکا به دست بیاورند.

مک کارتی افزود: «ریسک احتمالی این است که فدرال رزرو برنامه خرید اوراق قرضه خود را کند و یا حتی متوقف کند و این یک دلیل دیگر برای محتاط بودن در خصوص چشم انداز بازار طلاست.»

منبع:برنا

 

افزایش نرخ رسمی ۱۷ ارز

به گزارش آبادان خبر، هر دلار آمریکا برای امروز (۱۰ آذر ۹۹) بدون تغییر نسبت به روز گذشته ۴۲ هزار ریال، هر پوند انگلیس با ۸۹ ریال افزایش به ۵۶ هزار و ۱۰ ریال و هر یورو با ۶ ریال افزایش به ۵۰ هزار و ۲۵۸ ریال قیمت‌گذاری شد.

همچنین هر فرانک سوئیس ۴۶ هزار و ۴۶۹ ریال، کرون سوئد چهار هزار و ۹۴۳ ریال، کرون نروژ چهار هزار و ۷۴۸ ریال، کرون دانمارک ۶ هزار و ۷۵۳ ریال، روپیه هند ۵۶۸ ریال، درهم امارات متحده عربی ۱۱ هزار و ۴۳۷ ریال، دینار کویت ۱۳۷ هزار و ۵۲۰ ریال، یکصد روپیه پاکستان ۲۶ هزار و ۳۵۷ ریال، یکصد ین ژاپن ۴۰ هزار و ۴۲۶ ریال، دلار هنگ کنگ پنج هزار و ۴۱۹ ریال، ریال عمان ۱۰۹ هزار و ۲۳۳ ریال، دلار کانادا ۳۲ هزار و ۳۲۷ ریال و هر دلار نیوزیلند ۲۹ هزار و ۵۰۷ ریال ارزش‌گذاری شد.

در تابلوی بانک مرکزی، امروز هر راند آفریقای جنوبی ۲ هزار و ۷۵۵ ریال، لیر ترکیه پنج هزار و ۳۴۷ ریال، روبل روسیه ۵۵۳ ر یال، ریال قطر ۱۱ هزار و ۵۳۹ ریال، یکصد دینار عراق سه هزار و ۵۲۲ ریال، لیر سوریه ۸۲ ریال، دلار استرالیا ۳۱ هزار و ۱۷ ریال، ریال سعودی ۱۱ هزار و ۲۰۰ ریال، دینار بحرین ۱۱۱ هزار و ۷۰۲ ریال، دلار سنگاپور ۳۱ هزار و ۴۰۸ ریال، یکصد تاکای بنگلادش ۴۹ هزار و ۵۷۰ ریال، ۱۰ روپیه سریلانکا ۲ هزار و ۲۶۶ ریال، کیات میانمار (برمه) ۳۳ ریال، یکصد روپیه نپال ۳۵ هزار و ۳۲۳ ریال، یکصد درام ارمنستان هشت هزار و ۷۲۱ ریال و هر دینار لیبی ۳۱ هزار و ۶۷ ریال قیمت گذاری شد.
بر اساس این گزارش، هر یوان چین ۶ هزار و ۳۷۹ ریال، یکصد بات تایلند ۱۳۸ هزار و ۷۲۷ ریال، رینگیت مالزی ۱۰ هزار و ۳۲۰ ریال، یک‌هزار وون کره‌جنوبی ۳۸ هزار و ۲۳ ریال، دینار اردن ۵۹ هزار و ۲۳۸ ریال، یکصد تنگه قزاقستان ۹ هزار و ۹۰۸ ریال، لاری گرجستان ۱۲ هزار و ۶۷۰ ریال، یک‌هزار روپیه اندونزی ۲ هزار و ۹۷۷ ریال، افغانی افغانستان ۵۴۴ ریال، روبل جدید بلاروس ۱۶ هزار و ۲۲۹ ریال، منات آذربایجان ۲۴ هزار و ۷۲۱ ریال، یکصد پزوی فیلیپین ۸۷ هزار و ۱۹۳ ریال، سومونی تاجیکستان سه هزار و ۷۱۷ ریال، بولیوار جدید ونزوئلا چهار هزار و ۲۰۶ ریال و منات جدید ترکمنستان ۱۱ هزار و ۹۹۴ ریال ارزش‌گذاری شد.

منبع:ایرنا

 

خوزستان،اخبارخوزستان،آبادان نیوز،خبرخوزستان،اخبار خوزستان،آبادان،خبرآبادان،اخبارآبادان،خبر آبادان،اخبار آبادان،منطقه آزاد اروند،آبادان خبر،خبر خوزستان

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: