کد خبر: ٢٨٩٢٩   نسخه چاپی  
  • تاریخ درج خبر:1401/12/16-١٢:٢٢

در این گزارش وبگردی با "طرز تهیه چپلی کباب افغانستانی" آشنا می‌شویم.

 

آبادان نیوز _ تازه‌ترین‌های وبگردی را اینجا بخوانید:

 

چپلی کباب افغانستانی از غذا‌های محبوب خاورمیانه است که در افغانستان، پاکستان و هند با دستور‌های تقریبا مشابهی درست می‌شود، برای مشاهده آموزش کامل طرز تهیه چپلی کباب با ما همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر 

گوشت چرخ کرده ۵۰۰ گرم/ گوجه فرنگی ۲ عدد/ پیاز ۱ عدد بزرگ/ گشنیز ۱ دسته کوچک/ تخم مرغ ۲ عدد/ سیر ۴ حبه/ آرد نخودچی ۲ قاشق غذاخوری/ پودر تخم گشنیز، پودر زیره، زنجبیل ½ قاشق چایخوری/ نمک و فلفل سیاه و زردچوبه و روغن به مقدار کافی

طرز تهیه چپلی کباب 

برای تهیه چپلی کباب خوشمزه در ابتدای کار گوجه فرنگی‌ها را پوست می‌گیریم و رنده می‌کنیم. در ادامه پیاز را پوست گرفته و پس از رنده کردن به گوجه فرنگی اضافه می‌کنیم، سپس آب اضافی شان را با دست می‌گیریم. 

گشنیز را پس از شستشو، به صورت ریز خرد می‌کنیم و به همراه پیاز و گوجه فرنگی آب گرفته درون یک کاسه مناسب می‌ریزیم. در ادامه حبه‌های سیر را رنده می‌کنیم و به کاسه می‌افزاییم.

حالا گوشت چرخ کرده را به همراه تخم مرغ، آرد نخودچی، پودر زنجبیل، پودر زیره، پودر تخم گشنیز و مقداری نمک، فلفل سیاه و زردچوبه به کاسه اضافه کرده و با دست مواد را مخلوط می‌کنیم تا یکدست و منسجم شوند.

اگر مایه کباب خیلی شل بود، کمی آرد نخودچی اضافه کرده و ترکیب می‌کنیم تا منسجم شود. در ادامه یک تابه مناسب روی حرارت قرار داده و حدودا نصف فنجان روغن مخصوص سرخ کردنی به آن اضافه می‌کنیم.، به اندازه یک گردوی بزرگ از مواد بر می‌داریم درون روغن داغ می‌اندازیم. 

پس از اینکه لبه‌های کباب قهوه‌ای کم رنگ شد، آنرا به آرامی بر می‌گردانیم و اجازه می‌دهیم سمت دیگرش نیز سرخ شود. تمام مایه کباب را به همین صورت شکل داده و درون روغن سرخ می‌کنیم.

پس از اینکه هر دو سمت کباب‌ها سرخ شد، آن‌ها را از تابه خارج کرده و روغن اضافی شان را با دستمال می‌گیریم. در نهایت کباب‌ها را درون ظرف مورد نظرمان می‌چینیم و به همراه نان یا برنج سرو می‌کنیم./ اخبار وبگردی 

منبع: صداوسیما

 

 

 

پایگاه تحلیلی گفتمانی آبادان نیوز اخبار جنوب غرب کشور را بصورت تحلیلی، گفتمانی و خبری منتشر میکند.

امتیازدهی
نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: