کد خبر: ٢٦٩٥١   نسخه چاپی  
  • تاریخ درج خبر:1401/06/13-١١:٤٠

رامسر، شهری است رویایی با چشم‌اندازی مسحور‌کننده و طبیعتی مثال‌زدنی که در شمال کشور و در غرب استان مازندران جای گرفته است.

 

آبادان نیوز : شهر رامسر در استان مازندران، منطقه‌ای است بسیار زیبا و بهره‌مند از طبیعتی سرسبز، مطبوع و آب‌وهوایی دلنشین که سالانه میزبان جمع بسیاری از توریست‌ها و گردشگران از سراسر کشور است. این شهر دوست‌داشتنی با قرارگیری در حاشیه‌ جنگلی کوه‌های البرز و دریای زیبای خزر از چشم‌اندازی بکر و منحصربه‌فرد برخوردار است؛ به‌گونه‌ای در بین مردم به عروس شهرهای ایران شهره است و جایگاه مناسبی را در بخش گردشگری به‌دست آورده است.

شهر رامسر، سرشار از جاذبه‌های طبیعی و تاریخی باشکوه و ارزشمندی است که بازدید از آن‌ها در یک روز امکان‌پذیر نخواهد بود. در این مقاله نیز تنها به معرفی محبوب‌ترین و معروف‌ترین جاهای دیدنی رامسر خواهیم پرداخت.

۱. روستای جواهرده

  • آدرس: جنوب رامسر، بلوار امام خمینی به‌سمت لات محله، ۹ کیلومتر بعد از لات محله (مشاهده در نقشه)

جواهرده

عکس‌ از وب‌سایت Wikipedia

روستای جواهرده، یکی از جذاب‌ترین مناطق گردشگری در شهر رامسر است که به‌دلیل زیبایی‌های طبیعی، یکی از محبوب‌ترین نواحی توریستی استان مازنداران محسوب می‌شود. این بخش از شهرستان رامسر که یکی از مناطق تاریخی کشور نیز به شمار می‌رود، با کوه‌های سربه‌فلک کشیده همچون سرخ تله، واژک سه براره رژه، جویبارهای متعدد، آبشارهای زیبا، پارک جنگلی و رودخانه‌ای برخوردار از آب معدنی گازدار، هرساله میزبان جمع بسیاری از مسافران و گردشگران داخلی و خارجی است.

۲. قلعه مارکوه

قلعه مارکوه

عکس‌ از وب‌سایت سیری در ایران

در شهر رامسر، شهر کتالم و در جاده‌ تلارسر، قلعه‌ای زیبا و تاریخی به قدمت دوران پس از اسلام وجود دارد که به قلعه مارکوه شهرت یافته و یکی از جاهای دیدنی رامسر محسوب می‌شود.

وجه تسمیه این اثر تاریخی به‌دلیل موقعیت مکانی آن است که بر کوهی به همین نام قرار گرفته که با پوششی از انواع درختان، منظره‌ای چشم‌نواز و خیره‌کننده را به وجود آورده است.

۳. تله کابین رامسر

تله کابین رامسر

عکس‌ از وب‌سایت خبرگزاری فارس

یکی دیگر از جاذبه‌های گردشگری شهرستان رامسر، تله‌کابین رامسر است که در پنج کیلومتری غرب رامسر و در نزدیکی شهر چابکسر، قرار دارد و به‌عنوان بزرگ‌ترین تله کابین ایران محسوب می‌شود. این جاذبه‌ گردشگری از طولی حدود دو کیلومتر برخوردار بوده و تنها تله‌کابین در کشور و خاورمیانه است که از ارتفاعات جنگل تا ساحل دریا امتداد دارد.

۴. کاخ مرمر رامسر (موزه تماشاگه خزر)

کاخ مرمر

عکس‌ از وب‌سایت خبرگزاری فارس

کاخ مرمر رامسر، عمارتی قدیمی، متعلق به دوران پهلوی اول است که در سال ۱۳۱۶ هجری قمری در باغی زیبا احداث شد. سازندگان این بنای تاریخی، آن را با معماری به سبک معماری بناهای اروپایی ساخته و آن را با گچبری‌های زیبا، مجسمه‌های سنگی و اشیا قدیمی و ارزشمند، تزیین کرده‌‌اند. پس از انقلاب، این ساختمان به محلی برای حفظ و نگهداری آثار هنرمندان بزرگ ایرانی و خارجی تبدیل شده که از آن به‌عنوان موزه‌ تماشاگه خزر یاد می‌شود.

۵. بوستان جنگلی صفارود

بوستان جنگلی صفارود

عکس‌ از وب‌سایت نصرنیوز

در کیلومتر ۹ مسیر روستای جواهرده شهرستان رامسر، پارکی جنگلی با چشم‌اندازی بسیار زیبا وجود دارد که به بوستان جنگلی صفارود شهرت یافته است. این مکان یکی از تفرجگاه‌های طبیعی رامسر است که با قرارگیری در میان دره و مجاورت رود صفارود به یکی از جاذبه‌های دوست‌داشتنی و طبیعی این شهرستان تبدیل شده و در ایام مختلف سال، به‌ویژه ۱۳ فروردین میزبان جمع بسیاری از خانواده‌های محلی است.

۶. منطقه ییلاقی گرسماسر

گرمساسر

عکس‌ از وب‌سایت Wikipedia

یکی از جاذبه‌های طبیعی و تاریخی شهرستان رامسر، منطقه‌ ییلاقی گرسماسر است که در مسیر رامسر به کتالم قرار گرفته است. این منطقه‌ تاریخی از مسیری با چشم‌اندازی بکر، زیبا و منحصربه‌فرد برخوردار است که آن را به یکی از زیباترین و باشکوه‌ترین مناطق شمال کشور، تبدیل کرده است.

۷. آب گرم سادات محله

آب گرم سادات محله

عکس‌ از وب‌سایت خبرگزاری مهر

از دیگر جاذبه‌های گردشگری طبیعی در شهرستان رامسر، چشمه‌های آب گرم این شهرستان است که به‌دلیل وجود املاح معدنی در سراسر کشور معروف است. آب گرم سادات محله یکی از مناطقی است که در فاصله‌ پنج کیلومتری این شهرستان قرار گرفته و به‌دلیل بهره‌مندی این ناحیه از آب‌های گرم معدنی با ویژگی‌های درمانی و دارویی، همواره میزبان جمع بسیاری از گردشگران داخلی و خارجی است.

۸. مسجد میرزا عبدالباقی خان

در کنار جاذبه‌های طبیعی، آثار تاریخی و ارزشمندی در شهرستان رامسر قرار دارد که به‌دلیل قدمت تاریخی و معماری بنا، از ارزش والایی برخوردار است. مسجد میرزا عبدالباقی خان یکی از آثار باقی‌مانده‌ در دوران حکومت قاجاریان است که می‌تواند در کنار آثار گردشگری طبیعی نمونه‌ای جالب برای گردشگران محسوب شود.

۹. جنگل دالخانی (جنگل دالیخانی)

  • آدرس: شهرستان رامسر، جاده ییلاق جنت رودبار، جنگل دالخانی (مشاهده در نقشه)

جنگل دالخانی

عکس‌ از وب‌سایت Wikipedia

در روستای دالخانی، یکی از روستاهای بخش مرکزی شهرستان رامسر، جنگلی زیبا و نیمه کوهستانی قرار دارد که به جنگل دالخانی شهرت یافته است. این جاذبه‌ بکر طبیعی، به‌دلیل مرتفع بودن، نمونه‌ مناسبی برای علاقه‌مندان به کوهنوردی است. همچنین، این جنگل، به واسطه‌ داشتن مه غلیظ و طبیعت سرسبز و مثال‌زدنی، مورد توجه گردشگران و مسافران قرار گرفته و لقب دالان بهشت را به خود اختصاص داده است.

۱۰. غار یاغی لوکا

  • آدرس: شمال غربی رامسر

غار یاغی لوکا

عکس‌ از وب‌سایت Wikipedia

در شمال غربی شهرستان رامسر، پدیده‌ای طبیعی قرار دارد که از آن به نام غار یاغی لوکا یاد می‌شود. در گویش محلی لوکا به‌معنای سوراخ است. این غار دارای دهانه‌ای حدود سه متر است. افسانه‌های مختلفی در مورد این غار وجود دارد و آن را پناهگاهی برای دزدان، طغیانگران و حتی یاغیان حکومت معرفی می‌کند. 

۱۱. غار گرگر لوکا

یکی دیگر از غارهای زیبا و منحصربه‌فرد شهرستان رامسر، غار گرگر لوکا است که در شمال این شهرستان قرار دارد. این جاذبه‌ طبیعی، دارای شیبی بسیار تند بوده و در مسیری بسیار سخت و در بسیاری نقاط، صعب‌العبور که در ارتفاعات کوه ایلمیلی است، قرار دارد. از ویژگی‌های این غار، چشم‌انداز خیره‌کننده و کم‌‌نظیر آن است.

۱۲. سد میجران

سد مجیران

عکس‌ از وب‌سایت مهر نیوز

یکی دیگر از جاذبه‌های گردشگری شهرستان رامسر، سدی خاکی به نام سد میجران است که در ۲۰ کیلومتری این شهرستان و روی رودخانه‌ نسارود، ساخته شده است. حضور جنگل‌های زیبا در اطراف این سد، چشم‌اندازی فوق‌العاده را به‌وجود آورده است که گردشگران با حضور در آن، شاهد زیباترین و باشکوه‌ترین پدیده‌ طبیعی در سراسر ایران، خواهند بود.

در شهرستان رامسر کوه‌های زیبا و متعددی وجود دارد که دامنه‌های برخی از آن‌ها یکی از جاذبه‌های گردشگری این شهرستان محسوب شده و ارتفاعات آن نیز گزینه‌ مناسبی برای کوه‌نوردان است. از مشهورترین این کوه‌ها می‌توان به سماموس کوه، شیطان کوه، زرود کوه، کوه زرین پشت، دیلمان کوه، لباسرکوه و... اشاره کرد که حضور آن‌ها طبیعتی زیبا و چشم‌نواز را برای این منطقه از کشور به ارمغان آورده است. همچنین رودهای بسیاری از این شهرستان عبور می‌کند که از دیگر جاذبه‌های گردشگری این منطقه محسوب می‌شود. از جمله‌ این پدیده‌های طبیعی می‌توان به صفارود، چالگرود، سرخانی رود، ترک رود و... اشاره کرد.

پرسش‌های متداول

رامسر کجاست؟

شهر رامسر در استان مازندران، منطقه‌ای است بسیار زیبا و بهره‌مند از طبیعتی سرسبز، مطبوع و آب‌وهوایی دلنشین که سالانه میزبان جمع بسیاری از توریست‌ها و گردشگران از سراسر کشور است.

بزرگ‌ترین تله‌کابین ایران کجاست؟

تله‌کابین رامسر

موزه تماشاگه خزر کجا برپا شده است؟

کاخ مرمر

ویژگی منحصربه‌فرد جنگل‌های دالخانی چیست؟

مه غلیظ و طبیعت سرسبز و مثال‌زدنی
منبع : کجارو
امتیازدهی
نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: