کد خبر: ٢٤٤٤٢   نسخه چاپی  
  • تاریخ درج خبر:1401/01/04-١٣:٣٦

در قلب کویر یزد، دریاچه‌ای کوچک خودنمایی می‌کند که به تالاب پساب یزد معروف است. این تالاب از رهاسازی آب‌های تصفیه‌خانه فاضلاب این شهر در کویر به وجود آمده است.

 

به گزارش آبادان خبر، همه ما یزد را به کوچه آشتی‌کنان و خانه‌های تاریخی زیبایش می‌شناسیم. شهر خشتی که با پشت بام‌ها و بادگیرهای فراوانش زیبایی و آرامش را به رخ می‌کشد. اما یزد فقط شامل میدان امیرچخماق معروف و بافت تاریخی‌اش نیست. اگر مقصد شما برای سفر یزد است، تالاب پساب آن را از دست ندهید. این تالاب در میان ماسه‌های روان و در کویر دروازه قرآن یزد ایجادشده که نزدیک‌ترین کویر به شهر یزد است. کمتر پیش می‌آید در دل کویر تالابی وجود داشته باشد، به‌ دلیل همین ویژگی سبب جذب گردشگران شده است.

تالاب پساب یزد همان طور که از نامش پیداست از آب تصفیه خانه فاضلاب یزد و رهاسازی آن در دل کویر ایجاد شده است. بنابراین جزو تالاب‌های طبیعی ایران محسوب نمی‌شود. از آب این تالاب برای آبیاری کمربند سبز یزد استفاده می‌شود. وجود انواع پرندگان و نیزارها زیبایی این تالاب را دوچندان کرده است. طول این تالاب حدود ۳ کیلومتر است.

عکس | شگفتی یزد؛ تالابی در دل کویر | دریاچه مصنوعی اولین شهر خشتی جهان کجاست؟

 

چگونه به تالاب پساب یزد برویم؟

مسیر رسیدن به تالاب خاکی است و هیچ‌گونه تابلویی نیز ندارد. برای بازدید از این تالاب که در ۴ کیلومتری شمال شهر یزد واقع شده است، باید وارد جاده کمربندی یزد-زارچ شوید. فاصله این تالاب تا مرکز شهر زارچ ۱۶ کیلومتر است.  

بهترین زمان برای بازدید از تالاب پساب یزد فصل‌های بهار و پاییز هستند. بنابراین اگر در نوروز به یزد سفر می‌کنید، بازدید از این تالاب را از دست ندهید. در بهار به‌ دلیل بارش باران سطح آب تالاب بیشتر است که دیدنی‌ترش می‌کند.

اگر امکانات کافی برای کمپ دارید، تماشای غروب خورشید در نزدیکی تالاب و آسمان پرستاره این کویر را در شب از دست ندهید.

 

 

یزد،تالاب پساب،سفر،طبیعت گردی،آبادان خبر،آبادان نیوز

منبع:همشهری آنلاین 

امتیازدهی
نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: