کد خبر: ٢٢٧٠٥   نسخه چاپی  
  • تاریخ درج خبر:1400/06/29-٠٢:٠١

آبشار دریوک یکی از مهم ترین و زیباترین جاذبه های گردشگری شمال کشور است که در میان علاقه مندان به گردش و طبیعت گردی مشهور و بسیار محبوب است. منطقه شمالی کشور ایران به علت طبیعت بی نظیر و زیبا و البته متنوعی که دارد برای گردشگران و علاقه مندان به طبیعت یک مقصد مناسب و همیشه زیبا است. کوهستان های صخره ای و جنگلی، چشمه های آب معدنی و رودخانه و آبشارهای متنوع، شهرها و آب و هوای ساحلی و دشت های زیبای این منطقه باعث شده تا به بهشتی برای مسافران تبدیل شود.یکی از زیباترین نقاط طبیعی دیدنی و زیبای شمال کشور دشت و آبشار دریوک هستند که در ادامه قصد داریم آن را به شما معرفی کنیم.

 

به گزارش آبادان خبر، منطقه و دشت دریوک با وجود وسعت نه چندان بزرگ، اما مناطق دیدنی و مناظر بسیار زیبا و بی نظیری دارد. بعد از گذر از دشت دریوک به جاذبه ای دیگر که آبشار دریوک هست خواهید رسید.

ارتفاع این آبشار حدود ۱۰۰ متر است و ظاهر متفاوت و منحصر به فردی که دارد آن را به آبشار زمینی در بین آبشارهای ایران معروف کرده است. آبشار دریوک رسما کشیده ترین و بلندترین آبشار زمینی کشور زمینی ایران است.

آبشار شیب دار و کوهره دریوک در دشت دریوک و در منطقه نمارستاق واقع شده است. این منطقه ییلاقی که از مناطق زیبا و جذاب البرز مرکزی محسوب می شود در ۴۰ کیلومتری از شهر آمل قرار گرفته است.
آبشار دریوک

دشت دریوک

دشت دریوک که در منطقه زیبای نمارستاق در البرز و در نزدیکی شهر آمل قرار گرفته است یکی از دیدنی ترین و رویایی ترین ییلاق های البرز محسوب می شود. آب و هوای خنک و مطلوب این منطقه در ماه های گرم سال باعث شده تا این منطقه به یکی از پرطرفدارترین و محبوب ترین مقصدهای سفرهای تابستانی بین گردشگران تبدیل شود.

دشت دریوک دشتی زیبا است که با اینکه وسعت چندان زیادی ندارد اما با داشتن جاذبه هایی مانند آبشار دریوک، چشمه های آب معدنی و کوه ها و ارتفاعات مناسب کوه نوردی قطعا به یکی از زیباترین مناطق طبیعی شمال کشور تبدیل شده است.

زیبایی های دشت و آبشار دریوک

دشت دریوک در منطقه البرز و در میان کوه ها و ارتفاعات بلندی قرار گرفته و با داشتن منابع طبیعی خاص و جذاب، در میان گردشگران و دوست داران طبیعت یکی از زیباترین مناطق شمال کشور محسوب می شود.

آبشار دریوک که طولانی ترین آبشار زمینی کشور است در این دشت قرار گرفته و با ظاهر زیبا و متفاوت و سنگلاخ های سخت خود ظاهری زیبا به این دشت داده است.

آب و هوای دشت دریوک و روستای نمارستاق در مقایسه با نواحی اطراف آن بسیار خنک تر و مطبوع تر است و همین باعث شده تا در فصل گرما میزبان مسافران و گردشگران زیادی باشد و از ییلاقی های مهم و زیبای البرز به شمار می رود. لذت بردن از آب و هوای خنک و چشمه های آب گرم این منطقه می توانند یکی از زیباترین خاطرات سفر شما باشند.

این منطقه دارای چشمه های آب معدنی متعدد مانند چهل چشمه و چشمه لهرا می باشد و همچنین طبیعت این منطقه با داشتن ارتفاعات و کوه های بلند و چشم اندازی زیبا یکی از مقاصد مورد علاقه کوهنوردان نیز محسوب می شود.

به طور کلی اگر تا به حال از آبشار دریوک دیدن نکرده اید سفر به این منطقه را قطعا به شما پیشنهاد می کنیم. منظره زیبای دشت و آبشار سنگی و طولانی روی زمین و کوه ها و ارتفاعات اطراف و صدای خروشان آبشار دریوک در پهنای گسترده سرسبز دشت می تواند برای هر گردشگری جذاب و و رویایی باشد.

روستا های چالوسبهترین زمان برای بازدید

زیبایی های دشت و آبشار دریوک در هر فصلی از سال منحصر به فرد و دیدنی است و مطمئنا هر فصلی از سال به این منطقه سفری کنید با منظره ای تماشایی و بی نظیر رو به رو می شوید. اما از آن جایی که این منطقه ییلاقی است و آب و هوای خنکی دارد بیشتر در ماه های گرم سال میزبان مسافران و گردشگران است. می توان گفت بهترین زمان برای بازدید از آبشار دریوک از شروع خرداد ماه تا پایان مهر ماه است. تابستان های بسیار خنک و مطبوع این منطقه باعث شده تا بسیاری از افراد برای فرار از گرمای دیگر نقاط به این منطقه خنک و ییلاقی پناه ببرند و از آب و هوای خنک و مطبوع آن استفاده کنند.

مسیر رسیدن به آبشار دریوک

دشت دریوک در ۴۰ کیلومتری شهر آمل در در منطقه نمارستاق قرار دارد. برای رسیدن به این منطقه باید بعد از گذر از دو سوم جاده هزار در البرز مرکزی به پنجاب برسید، در این قسمت باید جاده ای که مسیر مواصلاتی نمارستاق نام دارد را طی کنید تا به آبادی نمارستاق در کنار رودخانه خروشان نمارستاق که از کوه های ناظر و شکر لقاس سرچشمه گرفته است برسید. این جاده قبل از رسیدن به آبادی نمارستاق از آبادی های سوا، شیخ محله، پنجاب، کلری و دیوان عبور می کند. بعد از رسیدن به روستای نمارستاق باید حدود یک ساعت پیاده روی کنید تا به دشت دریوک و پس از آن به آبشار دریوک برسید.

مسیر رسیدن به آبشار دریوکنتیجه گیری

دشت و آبشار دریوک یکی از زیباترین  و خاص ترین جاذبه های گردشگری واقع در شمال کشور هستند. دشت نه چندان بزرگ اما زیبا و سرسبز دریوک در ۴۰ کیلومتری شهر آمل و در نزدیکی روستای نمارستاق قرار گرفته است.

آب و هوای بسیار خنک و دلپذیر این منطقه باعث شده تا در فصل های گرم سال یکی از محبوب ترین مقاصد ییلاقی مسافران و گردشگران تلقی شود. همچنین طبیعت زیبا و کوه های این منطقه آن را به هدفی مناسب برای کوهنوردی تبدیل کرده است و بسیاری از افراد برای لذت بردن از آب و هوای خنک و چشمه های آب گرم و طبیعت زیبای این منطقه به دشت دریوک سفر می کنند.

ما در این مقاله شما را با این جاذبه طبیعی گردشگری زیبا و جذاب در منطقه البرز مرکزی آشنا کردیم تا اگر تا به حال به آبشار دریوک سفر نکرده اید با آن آشنا شده و در سفر بعدی خود به شمال این کشور از این منطقه زیبا هم دیدن کنید و از جاذبه های گردشگری زیبا و منظره رویایی این دشت و آبشار منحصر به فرد لذت ببرید.

 

دشت دریوک،آبشار داریوک،گردشگری،آبشار،آبشار زمینی،آبادان خبر،آبادان نیوز 

منبع:الی گشت

امتیازدهی
نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: