کد خبر: ١٦٨٤٧   نسخه چاپی  
  • تاریخ درج خبر:1399/09/06-١٨:٥٧

بسته خبری : مصاحبه های آرشیوی دبیر کانون جهانگردی آبادان

احمدامیری :«شلمچه» جای کمی نیست ‌

امکانات در مناطق عملیاتی خیلی ضعیف است. این در حالی است که تعداد بسیار زیادی از مسافران راهیان نور به دیدن شلمچه و منطقه عملیاتی والفجر 8 می‌آیند.

 

آبادان نیوز - احمد امیری در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: ما باید برای استقبال از این گردشگران آماده باشیم. در این مناطق کارهایی صورت گرفته است، اما کافی نیست. همچنین نسبت به سال گذشته در امکانات مناطق عملیاتی تغییری صورت نگرفته است.

امیری تصریح کرد: شلمچه جای کمی نیست. زمانی در شلمچه هزاران انسان قطعه قطعه شدند، به این خاطر که یک متر از خاک ایران از دست نرود.

او اظهار کرد: منطقه شلمچه حتی تور لیدر مقیم هم ندارد. در حالی که باید یک راهنما برای جوانان و نوجوانانی که به این مناطق می‌آیند وجود داشته باشد.

دبیر کانون جهانگردی آبادان خاطرنشان کرد: مناطق عملیاتی ما از نظر امکانات اقامتی خدماتی ضعیف هستند و در حد انتظار نیستند.

او خاطرنشان کرد: وقتی ما منطقه‌ای داریم که حداقل مسافری که به آنجا می‌آید، سالی چند میلیون نفر است، باید خیلی امکاناتش بیشتر از این باشد.

امیری تاکید کرد: مناطق عملیاتی مکان‌های مقدسی هستند و باید مردم به این مکان‌ها بیایند، ولی زمانی که ما مردم را به این مناطق می‌آوریم، باید امکانات هم در اختیارشان بگذاریم.

دبیر کانون جهانگردی آبادان بیان کرد: مسؤولان در این مناطق کار کرده‌اند، اما کافی نبوده است. پس باید تلاش‌ها بیشتر شود، چراکه تا چند وقت دیگر تعداد گردشگران بیشتر می‌شود.

 

یکنواختی آثار موزه‌ی آبادان در جذب گردشگر تأثیرگذار است

آبادان نیوز - احمد امیری در گفت‌وگو ایسنا اظهار کرد: موزه‌ی آبادان یکی از قدیمی‌ترین موزه‌های کشور است و تجهیزات امنیتی خوبی در آن به کار رفته‌، ولی متأسفانه سال‌هاست هیچ تنوعی در اشیای تاریخی آن ایجاد نشده است. مسئولان اداره‌ی میراث فرهنگی استان تا کنون در این زمینه اقدامی نکرده‌اند. در حالی که در سراسر استان به‌صورت مستمر اشیای تاریخی باارزشی کشف می‌شوند.

او ادامه داد‌: انتظار می‌رود اشیایی را که در شهرستان‌ها کشف می‌شوند و موزه‌ای برای به نمایش گذاشتن آن‌ها در شهرستان‌ها وجود ندارد، به موزه‌ی آبادان منتقل کنند تا بتوانیم آن‌ها را در معرض دید عموم مردم و گردشگران قرار دهیم.

امیری بیان کرد:‌ بسیاری از گردشگران، از موزه‌ی آبادان دیدن می‌کنند، ولی یکنواخت بودن اشیا باعث می‌شود آن‌ها زمان کمتری را به بازدید از این موزه اختصاص دهند.

وی گفت:‌ بسیاری از کشورهای بی‌ریشه، به یک‌سری تیر و تخته‌های قدیمی اکتفا می‌کنند و آن‌ها را به مردم نشان می‌دهند؛ ولی با توجه به پیشینه‌ی تاریخی‌ای که ما داریم و فضاهای باستانی خوزستان، ما می‌توانیم از این طریق گردشگر جذب کنیم و همچنان در سطح جهان مطرح باشیم.

مسئول کانون جهانگردی آبادان با اشاره به وضعیت نامطلوب فضای شهرستان آبادان در آستانه‌ی نوروز، افزود: در سطح شهر شرایط خوبی برای ورود گردشگران وجود ندارد، چون برخی جاده‌های درون‌شهری برای تردد خودروها ناهموار و نابسامان است.

 

 

 

چرا آبادان موزه جنگ ندارد؟

آبادان نیوز - احمد اميري در گفت و گو با ایسنا گفت: با اين ‌كه آبادان در جنگ محاصره شد اما اشغال نشد و چهار هزار شهيد داد، اما هيچ موزه جنگي در آبادان وجود ندارد تا به گونه‌اي مصور و قابل لمس بتوان جنگ را نشان داد.

وي افزود: اين مساله بارها گفته شد، اما هيچ كار عملي براي اين درخواست انجام نشد و مشخص نيست كه آثار جنگ آبادان در كجا نگهداري مي‌شوند.

دبير كانون جهانگردي آبادان بیان کرد: مدتي قبل يك گروه توريستی وارد آبادان شدند و از ما خواستند که آثار جنگ را به آن‌ها نشان دهيم. ولي متاسفانه با اين پاسخ روبه‌رو شدند كه در آبادان محلي برای نگه‌داری آثار جنگ وجود ندارد.

امیری خاطرنشان کرد: آبادان در جنگ اهميت زيادي داشت چون مقاومتي كه این شهر از خود نشان داد تمام معادلات دشمن را به هم زد. اين اتفاقات مي‌طلبد كه يك موزه دایمي جنگ در اين شهر وجود داشته باشد.

 

 

گردشگران زيادي با آماده شدن مكان‌هاي جنگي به آبادان مي‌آيند

آبادان نیوز - احمد اميري در گفت‌وگو با ایسنا اظهار كرد: در زمينه‌ي گردشگري جنگ، بهار و زمستان از جمله فصل‌هایی هستند كه مسافران زیادی به اين شهر وارد مي‌شوند. وقتي ما با پتانسيل خوبي به نام دفاع مقدس و جنگ مواجه هستيم بايد زيرساخت‌ها را براي جذب گردشگران آماده كنيم. البته در آبادان كارهايي انجام شده است، اما كافي نيستند.

او ادامه داد: بعضي جاده‌هاي مواصلاتي، جاده‌هاي ايمني نيستند و كارهاي مربوط به آن‌ها به كندي پيش مي‌رود. در مناطق عملياتي نیز بايد با توجه به علاقه‌اي كه جوانان براي بازديد دارند اقامتگاه‌هايي ساخته شوند. مثلا در منطقه‌ي عملياتي شلمچه و والفجر 8 جاده‌ي باريكی وجود دارد كه اصلا ايمني ندارد يا جاده‌ي بندر امام (ره) به آبادان كه بسياري از گردشگران از طرف شيراز و بندرعباس از آن استفاده مي‌كنند هنوز دو بانده نشده و چندبار نيز در آن حادثه رخ داده است.

دبير كانون جهانگردي آبادان بيان كرد: تعداد زيادي از مسافران و راهيان ‌نور از اوايل پاييز تا بعد از نوروز، به آبادان وارد مي‌شوند. به همين دليل بايد محل‌هاي اسكان مناسبي را ايجاد کرد و این محل‌ها فقط شامل مدارس نبايد باشد. البته در آبادان چند مهمانسرا وجود دارد و «اردوگاه ميثاق» نيز مكان خوب و مجهزي است؛ اما با توجه به حجم مهمان‌ها و راهيان نور، این مکان‌ها بايد گسترش يابند و مكان‌ها و استراحتگاه‌هايي مشخص شوند كه مسافران بيشتر در شهر بمانند، چون در يك زمان كم نمي‌توان مسایل جنگ را به‌شكل كامل ديد.

اميري اظهار كرد: دفاع مقدس براي ما افتخار است، چون ما يك‌تنه در مقابل همه‌ي دنيا ایستادیم و بايد اين را به همه نشان دهيم. اکنون بعضي كشورهاي اروپايي به بعضي مناطق تجاوز مي‌كنند و آدم‌ها را مي‌كشند و به آن افتخار مي‌كنند. در حالي كه ما در مقابل همين تجاوزگران ايستاده‌ايم. پس بايد از اين مساله استفاده و گردشگران را جذب كنيم. البته ما گردشگران خارجي نيز داشته‌ايم، اما متاسفانه تبليغات ما در اين زمينه به‌شكل بين‌المللي كم و نقطه‌ي قوت ما در جذب گردشگران خارجي، همان ميراث فرهنگي است.

وی گفت: اگر بستر و مكان‌هاي جنگي به خوبي آماده شوند، گردشگران زيادي جذب مي‌شوند. آبادان و خرمشهر علاوه بر اين‌كه جزو مناطق جنگي هستند، به‌لحاظ اقليمي نيز مي‌توانند گردشگران زيادي را جذب كنند. وجود ساحل در اين مناطق، يكي ديگر از جاذبه‌هاست، اما متاسفانه مناطقی مانند ساحل اروند و بعضي ديگر از سواحل، بدون استفاده مانده‌اند.

اميري با اشاره به اين‌كه بعضي كشورها از لحاظ گردشگري طبيعي به پاي ما نمي‌رسند، اظهار كرد: ما بايد در اين زمينه برنامه‌ي دقيقی داشته باشيم، چون برنامه‌هاي كوتاه‌مدت پاسخگو نیستند. وجود برنامه‌هاي چند ساله و ارگان‌ها و كارگروه‌هاي جدا، در اين زمينه بسيار مفيد خواهد بود.

او افزود: ما در جذب گردشگران داخلي هم مشكل داريم، زيرا تبليغات كم است. اگر گردشگري داخلي را فعال كنيم، گردش پولي به‌وجود مي‌آيد و اگر بتوانيم گردشگر خارجي را هم جذب كنيم، ارز به كشور وارد و به اقتصاد در همه‌ي زمينه‌ها كمك مي‌شود. همين گردشگران جنگ وقتي به شهر وارد مي‌شوند، سوغات، غذا و مايحتاج خود را از همين شهر تهيه مي‌كنند و كمك بسيار زيادي به كسبه شهر مي‌شود.

 

 

زمين راه‌اندازی مركز تحقیقات گردشگری كانون جهانگردی هنوز در اختيار ما قرار نگرفته است.

آبادان نیوز - احمد امیری در گفت‌وگو با ایسنا خاطرنشان كرد: چند سال قبل درخواست اختصاص قطعه‌ای زمین برای راه‌اندازی مركز تحقیقات گردشگری كانون جهانگردی آبادان داده شد.

وی ادامه داد:‌ كار كارشناسی و كلیه اقدامات این كار انجام شد، اما سازمان مسكن و شهرسازی آبادان اعلام كرد چون كارشناسان تغییر كرده‌اند، باید كار كارشناسی دوباره صورت گیرد.

دبیر كانون جهانگردی آبادان اظهار كرد: برای این پروژه با خیرین مختلف صحبت كردیم و تا اندازه‌ای نتوانستیم هزینه‌های آن را تهیه كنیم، اما متاسفانه با به وجود آمدن این مشكل هم‌اكنون سه سال است كه درگیر رفع آن هستیم.

امیری عنوان كرد: چرا زمینی كه برای كاربری فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی و عام‌المنفعه در نظر گرفته شده در اختیار ما قرار نمی‌گیرد، در حالی كه مقداری زیادی زمین بدون استفاده در آبادان وجود دارد؟

 

 

اقدام چشم‌گيري براي جذب گردشگر در آبادان نشده است

آبادان نیوز - احمد اميري ایسنا بيان كرد: قرار بود پارك ساحلي اروند را بزرگ‌تر و بهتر كنند، اما هيچ اقدامي نشده است. هر هفته مهمانان استاني زيادي از شهرهاي اطراف به آبادان وارد مي‌شوند و تعداد زيادي از اين مسافران به خيابان اميري و بازار مركزي مي‌روند؛ اما در اين مناطق پارك مناسبي براي مهمانان و گردشگران براي استراحت وجود ندارد. در حالي كه در اهواز و خرمشهر، پارك‌هاي ساحلي خوبي وجود دارد كه مردم مي‌توانند از آن‌ها استفاده كنند.

او اظهار كرد: در آبادان پتانسيل‌هاي خوب و زيادي براي جذب گردشگران وجود دارد؛ اما متأسفانه از آن‌ها استفاده نمي‌شود. اكنون جوانان آبادان براي تفريح معمولا به خيابان ته‌لنجي‌ها مي‌روند، در حالي كه اگر تفرجگاه مناسبي از طرف مسؤولان ساخته شود مي‌تواند محل مناسبي باشد تا هم گردشگران از آن استفاده كنند و هم جوانان اوقات بي‌كاري خود را آن‌ سپري كنند. همچنين مي‌تواند روحيه‌ي مردم شهر را عوض كند.

اميري افزود: كانون جهانگردي آبادان اين پيشنهاد را داده و حاضر است در اين زمينه در حد توان با مسؤولان همكاري كند. سال‌هاست از پايان يافتن جنگ تحميلي مي‌گذرد، ولي در اين مدت، هيچ اقدام چشم‌گيري از سوي مسؤولان براي جذب گردشگر نشده است. اين در حالي است كه گردشگري در جهان، يك صنعت درآمدزاست كه براي توسعه‌ي آن بسيار تلاش مي‌‌شود.

 

 

خوزستان،اخبارخوزستان،آبادان نیوز،خبرخوزستان،اخبار خوزستان،آبادان،خبرآبادان،اخبارآبادان،خبر آبادان،اخبار آبادان،منطقه آزاد اروند،آبادان خبر،خبر خوزستان،احمد امیری

امتیازدهی
نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: