کد خبر: ١٥٧١٤   نسخه چاپی  
  • تاریخ درج خبر:1399/07/05-١١:٣٧

روستای شیوند در پشت دریاچه سد کارون ۳ که تاکنون بکر و دست نخورده باقی مانده واقع شده است به قدری روستای شیوند در پشت دریاچه سد کارون ۳ که تاکنون بکر و دست نخورده باقی مانده واقع شده است به قدری زیبا و دل انگیز است که به واسطه خصوصیات فراوان چشمان هر گردشگری را خیره می کند.

 

به گزارش آبادان خبر، روستای شیوند به دلیل همجواری با دریاچه سد و رودخانه کارون از یکسو و رشته کوه‌های زاگرس با جنگل‌های بلوط، رودخانه ها، آبراهها، آبشارها، صخره‌‎ها و نیز برخورداری از طبیعت مطلوب از سوی دیگر از جذابیت‌های بی نظیری برای گردشگری برخوردار است.

راه های رفتن به شیوند

رفتن به شیوند ۲راه دارد: یکی از طریق بارج رکعت و دیگری از طریق بارج (یدک کش) شهپیر

برای اینکه بخواهید از بارج رکعت به شیوند بروید باید در ساعات خاصی در کنار اسکله حضور داشته باشید، زیرا این بارج زمان های حرکت مشخصی دارد و به دلیل کمبود فضا، به سرعت پر می شود.

از طریق این بارج حدود یک ساعت را در دریاچه سد کارون ۳ طی خواهید کرد تا به نزدیک روستای شیوند برسید، پس از پیاده شن از بارج حدود ۱۰ الی ۱۵ دقیقه “با ماشین” مسیر را تا روستای آخر یعنی سرآسیاب طی خواهید کرد.

IMG_5388

راه دوم از طریق بارج شهپیر

اگر به هر دلیلی مایل به طی مسیر از راه اول نبودید، باید از طریق بارج شهپیر به سمت مقصد خود بروید.

از اسکله رکعت تا لب بارج شهپیر حدود نیم ساعت راه است، اما مسیر آبی در این مسیر توسط بارج، بسیار کوتاه است.

در طی این مسیر علاوه بر زیارت امامزاده شاهزاده شاهپور ، از طبیعت بسیار زیبای روستاهای سادات حسینی لذت

خواهید برد.

نزدیک به ۴۰ دقیقه باید این مسیر پر پیچ و خم را طی کنید تا به روستای شیوند برسید، پیشنهاد ما این است که اگر کف ماشینتان پایین است، اصلاً این راه را انتخاب نکنید، چون این مسیر چاله و دست انداز های زیادی دارد.

روستای شیوند

این روستا در دل منطقه حفاظت شده منگشت و شالو واقع شده که رودخانه کارون از شـــرق آن می گذرد. آبشار بلند و مرتفع روستای شیوند نیز از دل کوه فاصله ای حدود چهار کیلومتر را طی می کند و به دریاچه می ریزد

از ابتدای آبشار تا انتها که به رودخانه میریزد، طبیعتی بسیار زیبا را خلق کرده که سالانه هزاران گردشگر برای این دیدن این طبیعت زیبا از شهرهای مختلف به این منطقه می آیند.

نمایی زیبا از آبشار شیوند

پس از گشت و گزار در این منطقه و دیدن نقاط مختلف، خوردن یک چای زغالی، خستگی را از تنتان بیرون می کند.

پس از اینکه گردش شما در این منطقه به پایان رسید و قصد بازگشت داشتید ، میتوانید از بارج اصلی که شما را تا منطقه رکعت میرساند، استفاده کنید، البته سعی کنید نیم ساعت قبل از آمدن بارج، لب دریاچه باشید، چون این روزها مسافران این منطقه زیاد است و بارج به سرعت پر می شود.

منبع:عصر ایذه

شیوند،روستای شیوند،آبشار شیوند،رودخانه کارون،زاگرس،گردشگری،اخبار آبادان،آبادان خبر،آبادان نیوز

امتیازدهی
نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: