کد خبر: ١٥٣٥٢   نسخه چاپی  
  • تاریخ درج خبر:1399/06/18-١٢:١٧

کشور ایران دارای جاذبه های بی شماری با چشم اندازها، زبان ها و فرهنگ های متنوع می باشد. برای دسترسی و دیدن این مناظر و مناطق زیبا، راهی به غیر از سفر و رانندگی با ماشین شخصی نیست.

 

به گزارش آبادان خبر ، کشور ایران دارای جاذبه های بی شماری با چشم اندازها، زبان ها و فرهنگ های متنوع می باشد. برای دسترسی و دیدن این مناظر و مناطق زیبا، راهی به غیر از سفر و رانندگی با ماشین شخصی نیست.

هرچند بیان تمامی نقاط بکر و مناطق دیدنی ایران در این مقاله نمی گنجد، اما می توانید با سفر به این مناطق اوقات به یادماندنی برای خود و خانواده خود رقم بزنید.

کردستان

-          کردستان

یکی از دلایلی که توجه گردشگران را به این استان جلب کرده است، وجود فرهنگ غنی و مناظر شگفت انگیز این خطه می باشد. یکی از روستاهای پر بازدید این منطقه، روستای صخره ای پلنگان در مرکز استان، سنندج می باشد. این روستای پلکانی در وسط یک دره قرار دارد و رودخانه ای به نام سیروان از وسط آن عبور می کند، این مکان، یکی از زیباترین مناطق برای جلب توجه گردشگران می باشد.

از دیگر مناطق معروف این خطه، دریاچه ی آب شیرین زریبار( زریوار) است که به بهشت گمشده شناخته می شود.

غار گرفتو، یکی دیگر از جاذبه های استان کردستان می باشد. این غار در هفتاد کیلومتری شمال غرب شهر دیواندره قرار دارد و یکی از علل معروفیت این ناحیه، وجود کتیبه ی یونانی موجود در این غار می باشد.

به علت سردی هوا در زمستان، توصیه می شود فصل تابستان و گرما به این ناحیه سفر کنید.

چالوس

-          جاده چالوس

یکی از جاده های محبوب ایران که پوشیده از مناظر رویایی، وجود دره ها و کوه های پوشیده شده از جنگل، رود های بهاری، آبشار های فراوان، تونل ها و جاده های پرپیچ و خم می باشد جاده ی چالوس می باشد.

این جاده یکی از مسیر های اصلی سواحل خزر به تهران می باشد. برای رسیدن به آرامش می توانید در کنار جاده بایستید و با میل کردن یک وعده کباب ناب، درنزدیکی جریان رود آب به آن دست یابید.

روستای کندوان

-          جاده تبریز-جلفا

شهر تبریز دارای جاذبه های توریستی بی شماری می باشد، از جمله بازار تبریز و مسجد کبود که جز مناطق ثبت شده در یونسکو می باشند.

یکی از مناطق پر بازدید این خطه، روستای کندوان می باشد. خانه های موجود در روستا بصورت مخروطی شکل می باشند که از فوران آتشفشان کوه سهند بوجود آمده اند. این روستا قدمتی سه هزار ساله دارد.

بعد از بازدید از این روستا پیشنهاد می شود از صومعه سنت استفان و کلیسای تادئوس مقدس و کلیسای زور زور دیدن نمایید. وجود جاده های پر پیچ زیبا و کوه های رنگی این منطقه ، زیبایی این ناحیه را دو چندان کرده و تماشای آن خالی از لطف نیست.

-          جزیره ی قشم

یکی از خاطره انگیزترین سفر در ایران، سفر به جزیره ی قشم یکی از بکرترین و زیباترین مناطق، با وسعت 1.491 کیلومتر مربع می باشد.

از جاذبه های دیدنی این منطقه می توان به جنگل حرا، غار نمکدان، قلعه ی پرتغالی ها و .... اشاره کرد. بازدید از روستای لافت و گوران در این منطقه به شما پیشنهاد می شود که دارای فرهنگی منحصر البفرد می باشند و هنوز با دست لنج می سازند.

ماسوله

-          جاده ی یزد- نایبند

برای آشنایی با زندگی بی نظیر بیابانی و مهمان نوازی اهالی آن ها، پیشنهاد می شود حتما به ماسوله کویر سر بزنید.

این روستا در مسیر یزد به نایبند قرار دارد و یکی از دورافتاده ترین روستاهای ایران شناخته می شود. از مناظر دیدنی این روستا می توان به دیوار های عمودی خانه های خشتی، وجود پرتگاه هایی مملو از نخل و همچنین مناظر بیابان های بی انتهای لوت نام برد.

گفتنی است این خطه محل زیستگاه یوزپلنگ آسیایی می باشد. یکی دیگر از روستاهای دیدنی و مورد توجه مسافرین روستای خرانق می باشد که پیشنهاد می شود از این روستای تاریخی که در نزدیکی شهر یزد قرار دارد بازدید فرمایید.

-          جاده ی تهران-شیراز

از تهران به سوی شیراز، شهر فرهنگ و تاریخ باستانی ایران، شاهد جاذبه های گردشگری بسیاری می باشیم.

اولین شهر که مورد بازدید قرار می گیرد، شهر قم است. می توانید از جاذبه های این شهر مانند حرم حضرت معصومه(س)، دریاچه ی نمک و همچنین از گشت و گذار در بازار های آن بهره ببرید. بعد از قم، در جاده ی اصفهان می توانید از شهر کاشان دیدن نمایید. خانه های تاریخی، روستای قرمز رنگ و ابیانه بسیار چشم نواز و دیدنی می باشد.در ادامه به بیان جاذبه های شهر کاشان نیز می پردازیم.

شهر بعدی سفر شما، اصفهان خواهد بود که مملو از انواع مکان های دیدنی و تاریخی می باشد. در نهایت به شهر شعر و ادب و فرهنگ، شیراز می رسید که یکی از پر طرفدارترین مراکز گردشگری و توریستی ایران می باشد. بازدید از امپراطوری ایران باستان، تخت جمشید ، می تواند آخرین ایستگاه سفر شما باشد.

دریای خزر

-          دریای خزر

یکی از زیباترین سواحل ایران که مملو از دنیای طبیعت و فرهنگ می باشد، سواحل دریای خزر می باشد.

تالاب انزلی واقع در بندر انزلی، یکی از بزرگ ترین و جالب ترین زیستگاه های طبیعی جانوران می باشد. این تالاب هرساله پذیرای پرندگان مهاجر از طرف کشورهای همسایه شمالی می باشد. از دیگر نقاط دیدنی بخش شمالی ایران می توان به شهر رشت، رامسر،بندر ترکمن و جزیره ی آشوراده اشاره کرد. تنوع زبانی و فرهنگی این خطه، بسیار جالب و قابل مشاهده می باشد که از گیلکی به مازندرانی و بعد به ترکمن تغییر می کنند.

باغ فین کاشان

-          باغ فین کاشان

یکی از مهم ترین قسمت این باغ، وجود جوی ها، فواره ها و حوض های موجود در این باغ می باشد. از هر نقطه که پا در این باغ بگذارید، صدای دلنشین آب و فواره ها به گوش می رسد.

نقطه قابل توجه که باعث حیرت گردشگران می شود، وجود جریان آب فراوان در این منطقه ی کویری و خشک می باشد. قدمت این باغ به دوران صفوی بر می گردد که سلسه های بعدی نیز از امکانات و زیبایی های این باغ منحصرالبفرد استفاده کردند.

این باغ مانند بهشتی در دل کویر است و دیدن آن در فرصتی مناسب به شما پیشنهاد می شود. ابیانه کاشان نیز یکی از پز طرفدارترین روستاهای این خطه می باشد. خانه های قرمز و کوچک که به صورت پلکانی روی هم قرار گرفته اند بسیارجالب و دیدنی می باشند. قدمت این روستا به 1500 سال می رسد و جمعیت آن سیصد نفر می باشد.

در سفر به این روستا خرید از دست فروشان محلی را از خاطر نبرید.

منبع:کوچی نو

ایرانگردی،دریای خزر،باغ فین کاشان،اخبار آبادان،آبادان نیوز،آبادان خبر،دریاچه زریوار

امتیازدهی
نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: