کد خبر: ٢٨٨٧٦   نسخه چاپی  
  • تاریخ درج خبر:1401/12/11-١٣:٥٥

در این گزارش وبگردی با "عادات ساده ای که شما را ۲۰سال جوان تر می کند" آشنا می‌شویم.

 

آبادان نیوز _ تازه‌ترین‌های وبگردی را اینجا بخوانید:

 

ظاهرا عادات روزانه و منظم او برای بهبود و حفظ سلامتش، چنین دستاوردی را برای او رقم زده است. شواهد خوبی وجود دارد که نشان می دهد عادت های سبک زندگی مانند رژیم، ورزش و مدیریت استرس می تواند عمر طولانی همراه با پیری سلامت را به شما هدیه کند. در ادامه با روتین سلامتی دکتر هایمن بیشتر آشنا شوید.

پیری سلامت

هایمن مخالف پیری نیست، او معتقد است: «این یک تصور غلط است که پیر شدن به طور خودکار با مشکلات سلامتی مانند تضعیف مفاصل، زوال عقل و بیماری های مزمن همراه است. مردم متوجه نیستند که دلایل پشت این عارضه ها قابل کنترل است.»

کتاب جدید او “Young Forever” علم پیری سلامت را بررسی می کند، که در آن نه تنها نکاتی در مورد عادات درست برای طول عمر ذکر شده، بلکه روش های مناسب برای حفظ سلامت بدن در گذر زمان را نیز توضیح می دهد.

وی گفت: «استراتژی های طول عمر، مانند تغذیه خوب و ورزش، نه تنها برای یک عمر طولانی، بلکه برای حفظ کیفیت زندگی مهم است.»

عادات روزانه سلامتی او به شما کمک می کند تا در حالی که همیشه در اوج سلامت هستید، مشکلاتی که در طولانی مدت بوجود می آید را نیز از بین ببرید.

مراقبه، نوشیدن قهوه و ورزش در صبح

اولین کاری که هایمن پس از بیدار شدن در ساعت ۶ صبح انجام می دهد، ۲۰ دقیقه مدیتیشن است. پس از آن، او از قهوه صبحگاهی خود لذت می برد و زمانی را برای نوشتن روزانه خود می گذارد.

شواهد نشان می دهد که هر دو عادت می توانند به طول عمر کمک کنند. قهوه باعث کاهش احتمال ابتلا به بیماری قلبی و زوال عقل است و آنتی اکسیدان هایی را فراهم می کند که برای سلامت مفیدند. مراقبه می تواند به بهبود سلامت روان و کاهش استرس کمک کند که یکی از عوامل اصلی پیری زودرس است.

تمرینات بدنی

هایمن پس از قهوه خود، تمرینان قدرتی انجام می دهد که به گفته وی به او در ساخت عضله و کاهش درد کمر کمک کرده است. تحقیقات نشان می دهد که حتی مقادیر کمی ورزش قدرتی می توانند مشکلات سلامتی را کاهش دهد.

هایمن گفت تمرین صبحگاهی وی حدود ۳۰ دقیقه طول می کشد، اما در صورت امکان دوست دارد با فعالیت هایی مانند پیاده روی یا دوچرخه سواری در طول روز، فعالیت جسمی خود را ادامه دهد.

دوش آب گرم

پس از تمرین صبحگاهی، هایمن از دوش آب گرم استفاده کرده و به مدت سه دقیقه در آب ۴۰ درجه می ماند. برخی از شواهد نشان می دهد که قرار گرفتن در معرض گرما، التهاب را کاهش داده و متابولیسم را بهبود می بخشد.

صبحانه ای با پروتئین بالا و پر از مواد مغذی

پس از تمرین صبحگاهی، هایمن با ترکیبی از مواد مغذی گیاهی و چربی های سالم در کنار انواع توت ها، دانه های چیا و دانه های شاهدانه تغذیه می کند.

او هر روز ۴۸ گرم پروتئین ضروری برای ساخت و نگهداری عضلات را به صورت پودر پروتئین ترکیب در آب دریافت می کند. هایمن گفت: «هرچه پیرتر می شوید، توده عضلانی اهمیت بیشتری می یابد. توده عضلانی بخش مهمی از پیری سلامت است.»

رژیم «پگان» (Pegan) ترکیبی از برنامه غذایی سرخپوستان و گیاهخواران است.

مکمل‌ها

هایمن به عنوان مکمل از کراتین برای سلامت عضلات و مغز استفاده می کند. او همچنین نوع خاصی از اسید چرب به نام C15: 0 را استفاده می کند که به خواب بهتر، انرژی بیشتر و استرس کمتر منجر می شود.

برای افرادی که هنوز عادات روزانه برای سلامتی خود ندارند، تغییر رژیم غذایی و اضافه کردن فعالیت بدنی می تواند یکی از ساده ترین راه ها برای بهبود باشد.

هایمن در انتها یادآور می شود که مهمترین چیزها ورزش و رژیم غذایی با چربی های سالم و غذاهای گیاهی است و هیچ مقدار مکملی نمی تواند جایگزین آنها شود./ اخبار وبگردی

منبع: اقتصادآنلاین

 

 

 

پایگاه تحلیلی گفتمانی آبادان نیوز اخبار جنوب غرب کشور را بصورت تحلیلی، گفتمانی و خبری منتشر میکند.

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: