کد خبر: ٢٨٥٥١   نسخه چاپی  
  • تاریخ درج خبر:1401/11/07-١٣:١٩

در این گزارش به معرفی "غذاهایی که به خانم‌ها توصیه می‌شود" می‌پردازیم.

 

آبادان نیوز _ تحقیقات نشان می‌دهد که خانم‌ها بیشتر در معرض تغییرات هورمون‌های خود هستند و بیشتر از همتایان مرد خود در معرض اضطراب هستند. آن دسته از زنان که مایل و قادر به بچه دار شدن هستند، با مجموعه دیگری از چالش‌ها و تغییرات بدنی روبرو اند. بنابراین، بهترین راه برای مراقبت از بدن، همراه با معاینات منظم پزشکی و یک برنامه ورزشی منظم، خوردن غذا‌هایی است که برای نیاز‌های تغذیه‌ای بدن مناسب هستند. به توصیه متخصصان، در ادامه فهرستی از غذا‌های خاصی که برای خانم‌ها مناسب هستند، آورده شده است.

 

 

غذا‌های دریایی

وقتی صحبت از سلامتی می‌شود، غذا‌های دریایی اساساً یک جادوی تغذیه‌ای هستند. ریما کلاینر متخصص تغذیه می‌گوید: غذا‌های دریایی مانند میگو، ماهی قزل آلا و تن، یک انتخاب خوشمزه و سالم هستند که می‌تواند از عوامل مختلف سلامتی در زنان حمایت کند. غذا‌های دریایی سرشار از پروتئین و کم کالری بوده و می‌توانند به زنان کمک کند تا مدت طولانی تری احساس سیری کنند و در عین حال سلامت مو و پوست آن‌ها را تقویت می‌کند. درضمن غذا‌های دریایی مملو از اسید‌های چرب امگا ۳ هستند که سلامت قلب، مغز و چشم را بهبود می‌بخشد و در عین حال التهاب را کاهش می‌دهد که می‌تواند به از بین بردن نفخ و ناراحتی که در طول چرخه قاعدگی زنان رخ می‌دهد کمک کند.


بذر کتان

بذر کتان به دلیل قدرت مبارزه با سرطان، یک مکمل عالی برای رژیم غذایی زنان محسوب می‌شود. متخصصان تغذیه می‌گویند که دانه‌های کتان سرشار از ترکیبات استروژن مانند به نام لیگنان هستند. مطالعات نشان داده اند که افزودن دانه کتان به رژیم غذایی زنان مبتلا به سرطان پستان باعث کاهش سرعت این بیماری می‌شود. کارشناسان توصیه می‌کنند خانم‌ها روزانه یک قاشق غذاخوری از بذر کتان را به غذای خود اضافه کنند. بذر کتان همچنین برای تسکین یبوست، بهبود سلامت گوارش، کاهش سطح کلسترول و کاهش خطر ابتلا به بیماری قلبی مفید است.


سبزی‌های برگ تیره

همه می‌دانند که سبزی‌های برگ‌دار سالم هستند، اما بیشتر به‌خاطر محتوای کلسیم، برای خانم‌ها مفید هستند. متخصصان می‌گویند: سبزیجات برگ‌دار تیره سرشار از کلسیم هستند که به محافظت از استخوان‌های زنان کمک کرده و خطر پوکی استخوان را کاهش می‌دهد. علاوه بر این، سبزی‌ها سرشار از ویتامین‌ها و مواد معدنی هستند. همچنین منبع خوبی از فیبر بوده و سرشار از ویتامین K، آهن، فولات و آنتی اکسیدان‌ها نیز هستند.


بادام زمینی

شری کلمن کالینز متخصص تغذیه می‌گوید: خوردن بادام زمینی راهی سالم برای دریافت پروتئین گیاهی بیشتر به رژیم غذایی است. بادام زمینی بیش از ۳۰ ماده مغذی ضروری از جمله فیبر و چربی‌های خوب را فراهم می‌کنند. بادام زمینی برای داشتن قلب سالم مهم بوده و می‌تواند از بیماری‌های قلبی عروقی در میان زنان جلوگیری کند.


ماست یونانی

این ماست غلیظ‌تر از اکثر ماست‌های معمولی بوده و مطمئناً یک غذای ضروری برای زنان است. کری دنت، متخصص تغذیه می‌گوید: ماست یونانی ساده یک ماده مغذی برای زنان است که پروتئین برای حفظ و رشد عضلات، کلسیم برای استخوان‌های قوی و باکتری‌های پروبیوتیک مفید برای حمایت از سلامت روده ارائه می‌دهد.


عدس

عدس یکی از مواد اصلی در سرتاسر جهان است که به راحتی آماده می‌شوند و دارای مواد مغذی ضروری برای سلامتی هستند. عدس انواع مختلفی دارد و علاوه بر فیبر و پروتئین، منبع ویتامین B۱۲، آهن و فولات است. به علاوه، عدس یکی از ارزان‌ترین منابع پروتئینی است.


آووکادو

آووکادو‌ها حاوی چربی سالمی هستند که همه زنان برای سلامت گردش خون به آن نیاز دارند. آووکادو سطح کلسترول را بهبود می بخشد و با بیماری‌های قلبی و تصلب شرایین مبارزه می‌کند. علاوه بر این، چربی موجود در آووکادو برای پوست و مو نیز مفید است. همچنین آووکادو سرشار از پتاسیم و ویتامین K و حاوی لوتئین است که برای چشم مفید است.


قارچ

قارچ‌ها همگی دارای طعم و بافت منحصر به فرد و همچنین ویتامین D ضروری هستند. کامئو اسنایدر متخصص تغذیه در این باره می‌گوید: قارچ‌ها تنها گیاهی هستند که حاوی ویتامین D بوده و زمانی که قارچ‌های به مدت ۱۵ دقیقه در زیر نور مستقیم خورشید قرار می‌گیرند، محتوای ویتامین D آن ۲۵درصد افزایش می‌یابد؛ بنابراین به معنای واقعی کلمه می‌توانید با قرار گرفتن در معرض نور خورشید آن‌ها را حتی سالم‌تر کنید.


جوانه‌ها

جوانه‌ها تقویت کننده‌های طبیعی متابولیسم و پاک کننده‌های گوارشی برای زنان قبل و بعد از یائسگی هستند. جوانه لوبیا، کلم بروکلی، یونجه، مملو از اسید‌های آمینه تقویت کننده مغزی و فیبر غذایی و سرشار از ویتامین‌ها هستند. مصرف آن‌ها می‌تواند انرژی را افزایش داده، فشار خون را کاهش و از پیشرفت سرطان جلوگیری کند. همچنبن خوردن جوانه‌ها به کنترل وزن کمک می‌کند.

آگاهی از نیاز‌های غذایی بدن اولین قدم در حفظ سلامت و تندرستی خانم‌ها به شمار می‌رود. خوردن غذا‌های مناسب می‌تواند تضمین می‌کند که شما قوی، پرانرژی و با انگیزه هستید و همچنین شما را در بهترین فرم نگه می‌دارد؛ بنابراین آنچه در آشپزخانه شما وجود دارد می‌تواند شما را برای موفقیت شخصی آماده کند./ اخبار سلامت

منبع: صداوسیما

 

 

پایگاه تحلیلی گفتمانی آبادان نیوز اخبار جنوب غرب کشور را بصورت تحلیلی، گفتمانی و خبری منتشر میکند.

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: