کد خبر: ١٩١٤٨   نسخه چاپی  
  • تاریخ درج خبر:1400/01/16-١٩:٢٣

هر چند ممکن است دانشمندان به فواید انرژی‌بخش گیاهان توجه نکنند، اما ثابت شده که داشتن گیاهان در منزل، به تصفیه‌ی هوا و تامین اکسیژن بیشتر کمک می‌کند. با داشتن هوای تمیزتری برای تنفس، افراد به طور طبیعی شادتر، سالم‌تر و سرحال‌تر خواهند بود. بعضی گیاهان هم دارای ارزش‌های تغذیه‌ای هستند و برای گوارش مفیدند؛ مثل میوه‌ها، سبزیجات و گیاهان معطر.

 

به گزارش آبادان خبر، گیاهان، اضطراب و استرس را کاهش داده و باعث افزایش تمرکز می‌شوند.

کدام گیاهان باعث افزایش انرژی مثبت می‌شوند؟
در این قسمت می‌خواهیم چند گیاه را معرفی کنیم که می‌توانند در آوردن انرژی مثبت به خانه کمک‌کننده باشند.

۱۳. گیاه پول چینی (Chinese Money Plant)
خیلی سخت نیست که ببینیم چرا این گیاه آپارتمانی به عنوان یکی از بهترین‌ها برای فنگ‌شویی در نظر گرفته می‌شود. برگ‌های گرد و زمرد رنگ آن شبیه سکه هستند. علاوه بر افزایش و بهبود ثروت، شانس خوب و رونق و سعادت برای صاحبش به ارمغان می‌آورد. مراقبت از این گیاه آپارتمانی شیک و مد روز نیز نسبتا آسان است. زیرا نسبت به نور و خاک خیلی حساس نیست.

یک نکته مثبت دیگر هم در مورد آن وجود دارد و آن اینکه گیاه مادر جوانه‌هایی می‌دهد که می‌توان آن‌ها را به عنوان گیاه جدید پرورش داد یا آن‌ها را به خانواده و دوستان هدیه کرد. به همین خاطر، لقب دیگر گیاه پول چینی، گیاه دوستی است.

۱۴. ارکیده (Orchid)
انرژی مثبت

ارکیده‌های سفید را به عنوان نماد باروری و آفرینندگی می‌توان در کنج کودکان و آفرینندگی قرار داد. اگر صورتی باشند و دارای دو ساقه، می‌توانید آن‌ها را در کنج عشق قرار دهید. اگر زرد باشند می‌توانید آن‌ها را در مرکز و در کنج سلامت قرار دهید و اگر بنفش هستند می‌توانید آن‌ها را در کنج ثروت قرار دهید.

ارکیده‌ها مثل تیلندزیا (آناناس گرمسیری) از جمله گیاهان رورست (گیاهان هوایی) هستند. در طبیعت وحشی، ارکیده‌ خودش را به درختان می‌چسباند و آب و مواد مغذی را از هوا و بارش باران جذب می‌کند. بر این اساس و در این شرایط، این گیاه برای رشد به خاک نیاز ندارد.

۱۵. سرخس (Fern)
این گیاهان بسیار زیبا هستند و احتیاج به مراقبت و نگهداری زیادی ندارند. می‌توانید برای پنهان کردن تمام کنج‌های اتاق از سرخس استفاده کنید. یعنی مثلا هر وقت نگاهمان به این قسمت‌های زاویه‌دار خانه می‌افتد، از دیدن تیزی آن‌ها احساس بدی پیدا نمی‌کنیم.

۱۶. گیاه مار یا همان سانسوریای معروف
انرژی مثبت

این گیاه علاوه بر تصفیه‌ی هوا، یون‌های مثبتی را که از الکترون‌ها به وجود می‌آیند به خود جذب می‌کنند. اطراف ما از این یون‌ها پر است.

۱۷. پیس لیلی (گیاه صلح یا Peace Lily)
بعضی از گیاهان به طور طبیعی بسیاری از آلرژن‌ها و ترکیبات عالی فرار را که در محصولات پاک‌کننده و در بیشتر دستگاه‌های تهویه مطبوع وجود دارند از بین می‌برند.

۱۸. گیاه کائوچو (Rubber Plant)

گیاه کائوچو با برگ‌های گرد و بزرگی که دارد به افزایش جریان انرژی مثبت در فضا کمک می‌کند.
یک گیاه کائوچو را در منطقه‌ی ثروت منزل (گوشه‌ی جنوب شرقی خانه) خود قرار دهید تا رفاه و کامیابی را افزایش دهد. اما مراقب باشید که گیاه کائوچو جای کافی برای رشد داشته باشد. اگر جای کافی داشته باشد به راحتی به اندازه ۱۰ فوت بلند می‌شود. البته این گیاه برای رسیدن به این ارتفاع احتیاج به مراقبت‌های خاص دارد. این مراقبت‌ها عبارت هستند از نور فراوان، آبیاری روتین و کوددهی منظم در زمان قرار داشتن گیاه در فاز رشد فعال‌.

حرف آخر

گیاهان بخش مهمی از هر خانه هستند یا باید باشند. هر گیاهی، برکات مختلفی را به زندگی وارد می‌کند. گیاهان دارای انرژی مثبت هستند که می‌توان از آن‌ها برای درمان و فایده رساندن به ذهن، بدن و روح استفاده کرد.

علاوه بر این، آن‌ها به بهبود سطح اکسیژن و پاکسازی آلودگی‌ها از هوای اطراف کمک می‌کنند. بنابراین گیاهان ضامن بهبود سلامت، حال روحی و تندرستی برای یک زندگی مثبت و سالم‌تر هستند.

 

 گل و گیاه،اکسیژن،آبادان خبر،آبادان نیوز 

منبع:دیجی کالا

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: