کد خبر: ١٩١٠١   نسخه چاپی  
  • تاریخ درج خبر:1400/01/15-٠١:٢٠

همان طور که می دانیم گیاهان نیاز به نور خورشید دارند. در فصل تابستان چنانچه نور خورشید مستقیماً به گیاهان بخورد، سبب از بین رفتن آن ها می شود.

 

به گزارش آبادان خبر، برای برطرف کردن این مشکل کمی خاک را با آب قاطی کنید و روی شیشه گل خانه خود بریزید. در زمستان هم با امدن باران مخلوط آب و خاک شسته شده و نور کافی به گل ها میرسد.

از چه آبی برای آبیاری گیاهان استفاده کنیم :
1- به سبب وجود کلر در آب لوله کشی بهتر است از ریختن آب لوله کشی برای آبیاری استفاده نکنیم. بلکه 3- 2 ساعت آب را در محیط خانه قرار بدهید وبعد برای آبیاری از آن استفاده کنید تا کلر آن ته نشین شود.
2- درصورتی که تخم مرغ آبپز کردید آب آنرا دور نریزید. زیرا به سبب دارا بودن املاح معدنی بهترین آب برای گلدان های شما میباشد.
3- چنانچه خواستید آب آکواریوم ماهی را عوض کنید؛ آب آنرا دور نریزید؛ برای این که بهترین کود برای گل ها میباشد.
4- آبی که در آن سبزی شسته اید، بهترین آب برای گلدان ها میباشد.
آب تخم مرغ آبپز بهترین آب برای گیاهان می باشد.

غذا دادن به گلدان ها :
همان طور که می دانید گیاهان علاوه بر آب نیاز به غذا دارند. برای این منظور هر شش دفعه که به گلدان آب داده اید، یکبار باید به گلدان غذا بدهید. که در فصل تابستان این مدت کم تر و در زمستان این زمان طولانی تر می شود.

برای جلوگیری از شته:
می توانید یک حبه سیر را داخل گلدان خاک کنید. این کار برای این است که شته جرات نزدیک شدن به گل را پیدا نکند.

اگر گیاه براثر بی آبی خشک شد چه باید بکنیم:
چنانچه به دلیل رفتن به سفر گلدان شما بی آب شد با یکبار آبیاری آب مورد نیاز گلدان تامین نمی شود. چون زمانی که گیاه را از گلدان خارج می کنید می بینید که تمام بخش های خاک خیس نیست. به همین خاطر ظرفی را پر از آب کنید و گلدان را داخل آب بگذارید . به صورتی که تا نیمه گلدان در درون آب قرار بگیرد با این کار گیاه آب مورد نیاز خود را از راه ریشه جذب می کند.

در مسافرت نگران آبیاری گل ها نباشید :
شیوه اول : پیش از سفر یک تشت بزرگ پلاستیکی و یا وان حمام را برای گل ها اختصاص دهید. به اینصورت که حوله ای درون تشت و یا وان حمام پهن کنید و آنرا کاملاٌ خیس کنید. بعد از آن تمام گلدان ها را روی حوله بگذارید . با این کار با فکر راحت به سفر بروید و نگران آبیاری گل هایتان نباشید.
شیوه دوم : یک بطری نوشابه را پر از آب کنید و آنرا برعکس درون خاک کنید به صورتی که سر شیشه درون خاک شود. به این ترتیب گلدان شما چند وقتی از آب ذخیره شده ی درون بطری استفاده می کند.

دستگاه بخار برای گلدان ها بسازید :
در زمستان گلدان ها نیاز به بخار دارند به این منظور دستگاه بخار را درون گل خانه بگذارید، (اما بدون داروی بخور،) زیرا برای طراوت گلدان ها، بخار بسیار مناسب است و در فصل تابستان باید گیاهان خنک باشند پس باید گلدان ها در جایی قرار بگیرند که باد کولر آن ها را خنک کند.

آبپاش برای گل ها :
درصورتی که فرصت داشته باشید، تلاش کنید مدام با آبپاش بر روی خاک آب بپاشید. در ضمن با آبپاش برگ گیاهان را آبپاشی کنید. برای شادابی گیاهان بسیار موثر است.

استفاده از قرص ld برای رشد بهتر گل ها :
تجربه نشان داده است که این قرص ضد بارداری برای تقویت گل و گیاهان و رشد سریع گیاهان بسیار تاثیر گذار است.
قرص ال دی یا همون قرص های ضد بارداری حاوی هورمون های استروژن و پروژسترون هستند که به رشد گیاه کمک می کند. و بعد از چند بار استفاده تاثیر قرص ضدبارداری در رشد گیاهان را متوجه می شود.

نحوه مصرف قرص ال دی برای گل ها :
1 یا 2 عدد قرص ld در 1/5 لیتر آب حل کنید و به گلدان ها بدهید، و برای تقویت گل هایتان هر دو سه ماه یکبار به گل هایتان بدهید در رشد آن ها تأثیر به سزایی دارد.

تمیز کردن برگ گل ها :
1- برای تمیزکردن و زیبایی گلها می توانید از گلیسیرین استفاده کنید. جند قطره گلیسیرین را روی پارچه ی نرمی بریزید. بعد گلها را تمیز کنید. تأثیر گلیسیرین را روی برگ گلها امتحان کنید.
2- از مخلوط برابر آب و شیر استفاده کنید. پارچه ی نرمی را آغشته به مخلوط آب و شیر کنید و برگها را تمیز کنید.

فاصله بین گلدان و بشقاب زیر آن :
چنانچه می دانید اگر گلدان داخل بشقاب باشد و آبی که از گلدان خارج می شود در بشقاب جمع شود، سبب از بین رفتن ریشه گیاه می شود برای این که آب درون بشقاب جمع شود، سبب از بین رفتن ریشه گیاه می شود برای اینکه آب داخل بشقاب به ریشه گیاه نرسد. باید بین گلدان و بشقاب فاصله بیندازید. برای این منظور سنگ مرمر یا سنگ سفیدی را به تکه های کوچک بشکنید. برای هر گلدان 3 تکه سنگ در سه سمت گلدان قرار دهید تا گلدان روی سنگ ها قرار بگیرد.

نگهداری گل های تزئینی برای چند روز :
برای اینکه گل های تزئینی مدت بیشتری عمر کنند داخل آب گلدان یک حبه قند بیندازید، تا غذای آن تأمین شود.

تمیز کردن گلدان ها :
اگر گلدان های بلوری و سرامیک شما جرم گرفته باشند، داخل گلدان سرکه یا آب نمک غلیظ بریزید بعد از چند ساعت گلدان را بشویید کاملاٌ تمیز می شود.

از بین بردن کرم های داخل خاک :
اگر دیدید که خاک گلدان شما کرم دارد برای از بین بردن کرم داخل خاک این روش را انجام بدهید: تشتی را تا نیمه پر از آب کنید. بعد از آن گلدان را درون آب قرار بدهید به صورتی که تا نیمه گلدان آب باشد. نصف روز به همین صورت بگذارید بماند با وجود آب زیرا کرم ها نمی توانند تنفس کنند. از ته گلدان داخل آب می شوند. به این روش کرم ها از بین می روند باید توجه داشته باشید که بین کف گلدان و تشت آب چند سانتیمتر فاصله باشد.

طریقه استفاده از قرص آسپرین برای رشد گیاهان :
اسید سالیسیلیک موجود در قرص آسپرین برای گیاهان می تواند در سرعت رشد و گلدهی گیاه و ریشه زنی بهتر قلمه به شما کمک کند و نحوه استفاده هم به همان روش ال دی هست.
ظاهرا گیاهان خودشان مقدار کمی اسید سالیسیلیک در هنگام استرس تولید می کنند. این مقدار کم اسید سالیسیلیک به گیاه کمک می کند هنگامی که در معرض حمله حشرات قرار، خشکی، کمبود مواد مغذی و یا حتی بیماری میگیرد با آن مقابله کند. همان مولفه هایی که به تقویت سیستم ایمنی ما کمک می کنند، برای گیاه هم چنین عمل می کنند.
می توانید 1 عدد قرص آسپرین را در آب حل کنید، و هر چند وقت یکبار به گلدان ها بدهید برای رشد گیاهان بسیار مناسب است.

نکته:
در استفاده از آسپرین دقت بسیاری مبذول نمایید. چون در صورتی که آسپرین زیادی استفاده شود؛ گیاه دچار لکه های قهوه ای شود که در واقع نتیجه سوختن گیاه می باشند. همچنین به دلیل متفاوت بودن اثرات آسپرین بر روی گیاهان مختلف بهتر است ابتدا روی یک یا دو برگ از گیاهتان آن را تست کنید تا اگر بعد از یک روز مشکلی از قبیل زرد شدن یا سوختن در برگ دیده نشد با خیال راحت از آن استفاده کنید. بر اساس تحقیقات به عمل آمده؛ گیاهانی که از خانواده تاجریزان هستند به شدت مستعد دریافت آسپرین می باشند. همچنین گیاهان خانواده صیفی جات همانند بادمجان، گوجه فرنگی، سیب زمینی و ... نیز به شدت به آسپرین علاقه مند هستند و بعد از دریافت آن بهتر رشد کرده و ثمر بیشتری می دهند.

قرص آهن برای گیاهان آپارتمانی :
قرص آهن برای گلها نقش مهمی در سبزینگی گیاه و اسیدی شدن خاک دارند. از قرص آهن هم مثل ال دی و آسپرین برای گیاهان می توانید استفاده کنید.
همه داروهای ما انسانها برای گیاهان ساخته نشده است، بهتر است هر چیزی در جای خودش استفاده شود.
فقط مجاز به استفاده از این سه نوع دارو هستید.
چایی کیسه ای هایی که استفاده کردید را دور نریزید و خشک کنید سپس یک قرص آهن را به طور کامل له کنید تا کاملا پودر شود. سپس آن ها را در کاسه ای مخلوط کنید. و مقداری آب بریزید و هم بزنید و اجازه بدهید چند دقیقه بمانند تا قرص آهن کاملا در آب حل شوند. بعد آن را به گل ها بدهید.

 

گل و گیاه،آبادان خبر،آبادان نیوز 

منبع:آخرین خبر

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: