کد خبر: ١٩٠٥٥   نسخه چاپی  
  • تاریخ درج خبر:1400/01/13-٠٢:٢٨

گیاهان به شفادهنده‌های طبیعی مشهور هستند و حیات، شفا و ارتباط معنوی را به انسان ارزانی می‌کنند. طرفداران شبه علمی مانند فنگ‌شویی معتقدند از آنجایی که گیاهان از زمین می‌آیند، انرژی گایا (مادر زمین) را با خود حمل کرده و به خاطر انرژی جاودانی که همراه خود دارند، به طور طبیعی، انرژی مثبت را به سمت خودشان جذب می‌کنند.

 

به گزارش آبادان خبر، طبق شیوه‌ی فنگ‌شویی چینیان باستان، گیاهان در یک فضا قرار داده می‌شوند تا به طور هدفمند از تنش‌های فیزیولوژیک و روانشناختی آن فضا کاسته شود. همچنین بسیاری از یوگی‌ها (یوگا کارها) هنگام احساس خستگی و درماندگی، پشت به درخت می‌ایستند و با انرژی گرفتن از درخت، به حالت عادی بر می‌گردند و به تعادل می‌رسند.

علم در مورد گیاهان چه می‌گوید؟
گیاهان، اضطراب و استرس را کاهش داده و باعث افزایش تمرکز می‌شوند.
هر چند ممکن است دانشمندان به فواید انرژی‌بخش گیاهان توجه نکنند، اما ثابت شده که داشتن گیاهان در منزل، به تصفیه‌ی هوا و تامین اکسیژن بیشتر کمک می‌کند. با داشتن هوای تمیزتری برای تنفس، افراد به طور طبیعی شادتر، سالم‌تر و سرحال‌تر خواهند بود.

بعضی گیاهان هم دارای ارزش‌های تغذیه‌ای هستند و برای گوارش مفیدند؛ مثل میوه‌ها، سبزیجات و گیاهان معطر.

کدام گیاهان باعث افزایش انرژی مثبت می‌شوند؟
در این قسمت می‌خواهیم چند گیاه را معرفی کنیم که می‌توانند در آوردن انرژی مثبت به خانه کمک‌کننده باشند.

۱. اسطوخدوس یا لوندر (Lavender)

از مزایای این گیاه میتوان به بهبود کیفیت خواب، حذف انرژی‌های منفی، کاهش درد و تنش، بهبود درمان، کاهش استرس و اضطراب و افزایش آرامش اشاره کرد. روغن لوندر با خواص منحصر به فردی مثل کمک به خواب، کنترل اضطراب و بهبود خلق‌و‌خو شناخته شده است. هر وقت نتوانستید بخوابید، گذاشتن کمی لوندر زیر بالش می‌تواند کمک‌کننده باشد. گفته می‌شود لوندر انرژی منفی را از بین برده و باعث افزایش آرامش و آسودگی فرد در زندگی می‌شود.

۲. گل یاسمن (Jasmine)

این گیاه باعث کاهش احساسات منفی، متعادل کردن احساسات، افزایش مثبت‌گرایی و انرژی خوب، افزایش خواب‌های منطقی و فرا روانی، افزایش هشیاری و کاهش افسردگی و اضطراب می‌شود.

گل یاسمن می‌تواند سلامت قلب را بهبود ببخشد و مثل لوندر به بهبود روند خواب نیز کمک کند. این گیاه دارای مقدار زیادی آنتی‌اکسیدان است که به بهبود التهاب و کاهش افسردگی کمک شایانی می‌کند. معمولا از این گیاه در تهیه چای‌ها و دمنوش‌های مختلف استفاده می‌شود.

۳. نعناع فلفلی (Peppermint)

نعناع فلفلی باعث بهبود سلامت دستگاه گوارش،خوشبو شدن دهان، افزایش هشیاری، تسکین و التیام احتقان، افزایش هشیاری روحی و معنوی، کاهش سردرد و بهبود انرژی می‌شود.

نعناع فلفلی معمولا در غذاها، رایحه‌ها، آدامس، نوشیدنی‌ها و غیره استفاده می‌شود. به خاطر مزه و بوی فوق العاده‌اش خیلی از افراد دوست دارند آن را در خانه‌ی خود داشته باشند. نعنا فلفلی اغلب در روغن‌های عصاره‌ای دیده می‌شود و می‌تواند به تسکین درد کمک کند. همچنین این گیاه، سینوس‌ها را باز کرده و سردرد را تسکین می‌دهد.

۴. گیاه یشم (Jade)

تا جایی که می‌توانید گیاه یشم را در قسمت‌های مختلف منزل خود قرار دهید. در فرهنگ چینی اعتقاد بر این است که این گیاهان ثروت را جذب می‌کنند زیرا برگ‌های آن‌ها شبیه سکه هستند. سعی کنید این گیاهان را در کنج ثروت (گوشه‌ی جنوب شرقی خانه) قرار دهید. این گیاه می‌تواند به زندگی شما شانس بدهد، مخصوصا در زمانی که نقطه عطف زندگی‌تان محسوب می‌شود مثل ایجاد یک کسب و کار جدید.

از مزایای آن می‌توان به افزایش حس آرامش، جذب ثروت، دادن انرژی مثبت، بهبود عواطف، پیوند بدن، ذهن و روح، افزایش شانس و خوشبختی، محافظت در برابر انرژی منفی، افزایش روابط مثبت و افزایش آسودگی و آرامش خاطر اشاره کرد.

اعتقاد بر این است که قرار دادن دو گیاه یشم در ورودی خانه می‌تواند احساس آرامش و آسودگی را به زندگی فرد بیاورد. همچنین گفته می‌شود که گیاه یشم رفاه و امنیت را جذب می‌کند. علاوه بر این، بعضی‌ها می‌گویند که گیاه یشم به بهبود روابط فرد با خانواده، دوستان و رابطه با خود کمک می‌کند. همچنین این گیاه در ارتباطات روحی و معنوی فرد نیز کمک‌کننده است.

۵. بامبو
انرژی مثبت

چند شاخه‌ی بامبو را در آب تازه و در داخل گلدان قرار دهید. برای موفقیت‌ تحصیلی و خلاقیت و آفرینندگی، پنج شاخه‌ی بامبو را در گلدان قرار دهید (گلدان را در منطقه‌ی خلاقیت و آفرینندگی منزل قرار دهید). در منطقه‌ی خانواده و سلامت ۷ شاخه‌ی بامبو قرار دهید. در منطقه‌ی ثروت ۸ شاخه‌ی بامبو قرار دهید.

برای شانس ۹ شاخه از آن را داخل گلدان قرار دهید. می‌توانید گلدان حاوی ۹ شاخه‌ی بامبو را هر جایی از منزل قرار دهید، اما بهتر است آن را در مرکز خانه بگذارید. فراموش نکنید که آب آن را باید زود به زود عوض کنید.

فواید بامبو شامل افزایش انرژی مثبت، افزایش شانس و خوشبختی، قدرت و انرژی، کمک به متعادل کردن قاعدگی و کاهش گرفتگی‌های شکمی می‌شود. اعتقاد بر این است که بامبو شانس می‌آورد و به همین دلیل است که بسیاری از افراد به آن لاکی بامبو می‌گویند. بامبو انرژی به شدت قوی و مثبتی را حمل می‌کند و هاله‌ای بسیار قوی دارد و بسیار شفابخش است و بسیاری افراد بامبو را به همین دلایل دوست دارند.

۶. مریم گلی (Sage)

این گیاه باعث پاکسازی انرژی منفی، افزایش التیام و ترمیم زخم، ایجاد توازن جسمانی و روانی می‌شود. مریم گلی برای پاکسازی انرژی منفی به کار می‌رود. مریم گلی خشک معمولا سوزانده می‌شود تا بوی شفادهنده و التیام بخشی از آن برخیزد. این کار، انرژی منفی داخل منزل یا هر فضای دیگری را کاهش می‌دهد.

مریم گلی یک گیاه تصفیه‌کننده است که در فضای باز و در اقلیم‌های مختلف رشد می‌کند. این گیاه به قدری رشد می‌کند که در نهایت آنقدر برگ مریم گلی فراهم می‌شود که با آن بتوانید اسماج استیک مریم گلی درست کنید. منزل خود را با سوزاندن مریم گلی تصفیه کنید. سوزاندن مریم گلی، باعث می‌شود که عوامل بیماری‌زای موجود در داخل نابود شده و روشنی و شادی و انرژی در منزل ایجاد شود.

 

فنگ شویی،آبادان خبر،آبادان نیوز 

منبع:دیجی کالا 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: