کد خبر: ٢٨٤٥٤   نسخه چاپی  
  • تاریخ درج خبر:1401/10/25-١١:١٩

امام جمعه اهواز: وقتی سفره تنگ می شود و قیمت‌ها اینگونه سریع و پلکانی جهش پیدا می‌کنند، دیگر عملکرد مثبت دیده نمی شود.

 

به گزارش آبادان نیوز به نقل از ایسنا، حجت الاسلام و المسلمین سیدمحمدنبی موسوی‌ فرد، امام جمعه اهواز و نماینده ولی فقیه در استان خوزستان در خطبه های نماز جمعه این هفته اهواز اظهار کرد: وقت ویژه می‌خواهد که انسان آسیب‌ها و آفت‌های زبان را شناسایی کند و سودمندی و ارزشمندی فواید زبان را. کار اختصاصی روی مقوله زبان باید صورت گیرد تا با آفات و برکات آن آشنا شویم. رمز اینکه بسیاری از فرمایشات معصومین را خوب نمی فهمیم، همین نکته عدم معرفت به رسالت و جایگاه زبان است. 

وی افزود: امام علی(ع) می فرمایند هیچ چیزی برای انسان سودمندتر از این نکات نیست؛ حِفظِ اللِّسانِ و بَذلِ الإحسان. در روایتی دیگر از نظر ایشان از نشانه‌های ایمان کنترل زبان است. بیشتر از اینکه انسان حرف زدن را یاد بگیرد، هنر سکوت کردن، گوش دادن و استفاده نکردن از زبان را باید یاد بگیرد.

حجت الاسلام موسوی‌ فرد تصریح کرد: امروز تبلیغات گسترده و جذابِ هنر سخن گفتن در کشور وجود دارد اما واقعیت این است که هنر این است که انسان در مقابل مواجهه با دیگران هنر سکوت کردن را بیاموزد؛ هیچ عبادتی برتر از سکوت نیست.

امام جمعه اهواز گفت: اکثر منازعات و اختلافات در خانواده مخصوصا بین زن و شوهر به زبان بازمی‌گردد. بر اساس روایت امام علی (ع) همه ماها نیازمند به عقلانیت هستیم. اینکه انسان عاقل، پرتلاش و نخبه باشد اما با وجود دارا بودن همه این شرایط، نیازمند ادب و مهارت کلامی است.

او ادامه داد: خیلی اوقات وقتی سکوت می‌کنیم جهنم‌های خود را خاموش می‌کنیم. صراط مستقیم از مو باریک تر و از شمشیر تیزتر. هنر این است که زبان کنترل شود. حاضرجوابی همیشه خوب نیست و شخص حاضرجواب همیشه زیرک نیست.

نماینده ولی فقیه در خوزستان گفت: پیامبر (ص) بیشتر گوش می دادند و سکوت می‌کردند و طرف مقابل احساس می‌کرد پیامبر در مواجهه کلامی شکست خورده است. همیشه موفقیت‌های ما اینگونه نیست که ما را به خدا نزدیک می‌کند، عمدتا شکست‌ها، دارایی‌های ما است؛ انسان در زمین خوردن به کمال دست پیدا می‌کند. 

وی ضمن تبریک ولادت حضرت فاطمه(س) و روز مادر و زن، عنوان کرد: مرد و فرزند از دامن زن به معراج می‌رود؛ فاطمه (س) مصداق لیله القدر است و علت محترم بودن شب قدر این است که قرآن کریم از عالم فوق به دنیا نازل می‌شود.

خطیب جمعه اهواز بیان کرد: افتخار داریم چهل و پنجمین مسابقات قران کریم به میزبانی استان در حال برگزاری است و از همه کسانی که این بستر را فراهم‌ کردند تشکر می‌کنم.

موسوی فرد گفت: مقام ‌معظم رهبری در این چند سال خیلی به جهاد تبیین توصیه کردند و فرمودند علاج وسوسه تحریف، تبیین است. در راس نقشه های دشمن تبلیغات است و علاج آن، تبیین از زبان‌ها و حنجره های مختلف و ابتکارات است و واجب عینی و فوری است و باید جهاد تبیین اتفاق بیفتد. وسوسه‌ای که جوانان و نوجوانان را به سوی دیگری می‌کشد، به تعبیر رهبری با باتوم و فشار نمی توان این مشکلات را حل کرد بلکه تبیین می تواند آن را حل کند.

او با اشاره به حلقه مفقوده دولت سیزدهم عنوان کرد: وقتی سفره تنگ می شود و قیمت‌ها اینگونه سریع و پلکانی جهش پیدا می‌کنند، دیگر عملکرد مثبت دیده نمی شود. در یک سال و اندی مطابق چند سال کار شده است با همه احترامی که به دولت می گذاریم اما این تریبون تریبون مردم است و باید مشکلات مردم را بازگو کنیم.

این نماینده ولی فقیه بیان کرد: حلقه مفقوده دولت جهاد تبیین است به مردم بگویید چرا قیمت‌ها مهار نمی شود. مردم وقتی علت را متوجه شوند همراهی می کنند؛ مردم فهیم هستند.

امام‌ جمعه اهواز گفت: این‌ گرانی‌ها اختصاص به ایران ندارد کل اروپا را ببینید آنجا هم گرانی است اما اینگونه افسار گسیخته نیست. چند درصد اقتصاد به دلار بند است؟ شاید ۲۰ درصد. اما باید چند کار اتفاق بیفتد؛ اولا دلال‌ها و واسطه‌های از خدا بی خبر مدیریت شوند. برخورد قاطع به گونه‌ای که مردم مشاهده کنند. برخورد با دلال و واسطه و محتکران که اینگونه زندگی معیشت مردم را به گروگان می‌گیرند باید قاطع و پشیمان کننده باشد.

موسوی‌فرد ادامه داد: سالیان سال درباره جای خالی نظارت از این تریبون و غیر آن گفته می‌شود. یک مغازه با مغازه دیگری یک نوع کالا که ارتباطی با دلار ندارد با قیمت متفاوت می‌دهد. بحث گرانی حقوق عامه است؛ وظیفه دستگاه قضا است و دادستان‌ها باید ورود کنند. مردم نمی‌پذیرند اینگونه بی حساب و کتاب هرکس هرقیمتی خواست بدهد، مگر هرج و مرج است؟ قانون بر این کشور حاکم است.

نماینده ولی فقیه در خوزستان ادامه داد: از مردم، جوانان و بسیجی.ها کمک بگیرید. هرچیزی که مردمی شد آن روز موفق می شوید؛ مردم دلسوز هستند. از باب حقوق عامه دادستان‌ها ورود کنند./ اخبار خوزستان

 

 

 

پایگاه تحلیلی گفتمانی آبادان نیوز اخبار جنوب غرب کشور را بصورت تحلیلی، گفتمانی و خبری منتشر میکند.

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: