رئیس مجمع نمایندگان خوزستان گفت: تخلف و کوتاهی وزارت نیرو در خصوص تخصیص آب برای فاز دوم طرح ۵۵۰هزار هکتاری خوزستان توسط رئیس کمیسیون اصل ۹۰ ثابت شد.

 

به گزارش آبادان خبر، سیدکریم حسینی اظهار داشت: به‌دنبال عمل نکردن به تعهدات وزارت نیرو در خصوص تخصیص آب برای فاز دوم طرح 550هکتاری مقام معظم رهبری (تسطیح اراضی) و با پیگیری‌های مکرر و برگزاری جلسات مجمع نمایندگان با وزیر نیرو نسبت به طرح سؤال و حتی استیضاح این وزیر اقدام کردیم.

رئیس مجمع نمایندگان خوزستان افزود: همچنین مکاتبات و جلساتی را با مسئولان دستگاه‌های مختلف از جمله سازمان برنامه و بودجه، جهاد کشاورزی و معاون اول رئیس‌جمهور داشتیم، ولی شاهد پیشرفت محسوسی در خصوص تخصیص آب برای اجرای فاز دوم طرح نبودیم.

رئیس مجمع نمایندگان خوزستان تصریح کرد: با وجود دستورات مسئولان ملی، رئیس‌جمهور و معاون اول وی، اما تخصیص آب به فاز دوم طرح 550هزار هکتاری صورت نگرفته است.

حسینی عنوان کرد: در نهایت بعد از این کارشکنی‌ها شکایتی را با امضای 18 نماینده استان به کمیسیون اصل 90 تحویل دادیم که در این شکایت و بر اساس مستندات و مکاتبات قبلی تقاضای رسیدگی به استنکاف مسئولان وزارت نیرو را در خصوص تخصیص آب ارائه دادیم.

وی خبر داد: به‌دنبال آن زمان برگزاری جلسه رسیدگی در کمیسیون اصل 90 تعیین شد و دو روز گذشته در جلسه رسیدگی به شکایت علیه مسئولان وزارت نیرو با حضور مجمع نمایندگان خوزستان برگزار و پس از بررسی‌های مختلف، توضیحات لازم نیز توسط مسئولان سازمان برنامه و بودجه و وزارت جهاد کشاورزی ارائه شد.

رئیس مجمع نمایندگان خوزستان تأکید کرد: در جمع‌بندی جلسه توسط رئیس کمیسیون اصل 90 قصور وزارت نیرو در این زمینه مشخص و محرز شد و به همین دلیل کمیسیون مهلتی 20روزه را برای جمع‌بندی توضیحات سازمان برنامه و بودجه، وزارت جهاد کشاورزی و نیرو اعلام کرد تا جلسه بعدی را نیز در 20 روز آینده تشکیل دهیم.

 

 

 

 

خوزستان،خبر خوزستان،اخبار خوزستان،آبادان خبر،آبادان نیوز،آب

منبع: تسنیم

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: