کد خبر: ١٥٩٠٩   نسخه چاپی  
  • تاریخ درج خبر:1399/07/13-٢٣:١٠

فرمانده مرزبانی کشور گفت‌: ۲ کشور ایران و عراق بر بسته ماندن مرزها تاکید دارند لذا زائران تحت هیچ شرایطی عازم مرزها نشوند.

 

به گزارش آبادان خبر، سردار احمدعلی گودرزی بعد از ظهر یکشنبه در بازدید از مرز شلمچه با بیان اینکه این مرز  برای مراجعه زائران اربعین بسته است، گفت: مردم فهیم، ولایی و مکتبی ایران اسلامی برای اربعین سرور سالار شهیدان، به مرزهای چهارگانه کشور مراجعه کنند چرا که کشور عراق در مرزهای خود پذیرای زائران گرامی نیست.

وی افزود: با اعلام دولت عراق و تصمیم ستاد ملی مقابله با کرونا همایش بزرگ اربعین امسال برگزار نمی شود و مسوولان عراقی نیز بارها در گفتگوهای مشترک با مسوولان ایرانی تاکید کرده اند که به هیچ وجه تصمیمی مبنی بر بازگشایی مرزها گرفته نمی شود.
فرمانده مرزبانی کشور گفت: بنابراین با توجه به اینکه مرزها بسته می ماند،  مردم به هیچ وجه برای اربعین حسینی به سمت مرزها حرکت نکنند.
سردار گودرزی گفت: از مردم فهیم کشورمان که به بیانات مقام معظم رهبری لبیک گفته و با توجه به تصمیمات ستاد ملی مبارزه با ویروس کرونا،  به سمت مرزها حرکت نکردند قدردانی می کنیم.

سردار گودرزی همچنین با بیان اینکه امنیت در مرزهای کشور، پایدار است و هیچگونه مشکلی وجود ندارد، افزود: تامین نظم و امنیت مناطق مرزی و استیفای حقوق مرزنشینان، از وظایف مهم مرزبانی در مرزهای کشور است و بحمدالله این اقدام به نحو شایسته ای توسط مرزبانان محقق شده است.

فرمانده مرزبانی کشور بیان کرد: مرزبانی نیروی انتظامی آمادگی لازم را دارد تا با تعامل و همکاری مسوولان و دستگاه های اطلاعاتی، امنیتی و انتظامی در ارتقای امنیت مرزها گامهای موثرتری بردارد.

مرز شلمچه حدود ۱۵ کیلومتر با خرمشهر فاصله دارد.

اربعین پارسال بیش از یک میلیون زایر ایرانی و خارجی، برای شرکت در رهپیمایی عظیم اربعین در عراق، از مرز شلمچه تردد کردند.

منبع:ایرنا

خوزستان،شلمچه،مرز شلمچه،فرمانده مرزبانی کشور،احمدعلی گودرزی،اربعین حسینی،ستاد مقابله با کرونا،اخبار آبادان،آبادان نیوز،آبادان خبر  

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: