کد خبر: ٢٧٩٠٨   نسخه چاپی  
  • تاریخ درج خبر:1401/09/04-١٧:٣٩

جاذبه های گردشگری

دیدنی های آبادان (1)

در این گزارش با بخش اول از جاذبه های گردشگری شهرستان آبادان آشنا می شویم.

 

آبادان نیوزآبادان یکی از شهرهای بندری جنوب کشور و شهر نفتی ایران زمین در استان خوزستان است و بعد از اهواز مهم‌ترین شهر این استان به شمار می‌آید. این شهر زیبا با برخورداری از مناطق طبیعی و گردشگری فراوان، بازارهای شلوغ و پررفت و آمد و همین طور نخلستان‌های بسیار، هرساله میزبان گردشگران و مسافران داخلی و خارجی بسیاری است. در این مطلب، با ما همراه باشید تا دیدنی های آبادان زیبا را به شما معرفی کنیم.

 

مسجد رنگونی ها

مسجد رنگونی‌ها آبادان در سال ۱۳۰۰ هجری شمسی در کنار اروندرود، در نزدیکی مرز کشور عراق با تقاضای عده‌ای از مسلمانان سنی مذهب شبه قاره هند که عمدتا از مهاجران رنگون، پایتخت میانمار بودند، احداث شد. این مسجد به سبک معماری شبه قاره هند ساخته شده و دارای گچبری‌هایی زیبا و برجسته، آرایه‌های سیمانی و منحصربه‌فرد، شبستان و حیاط اصلی است.

آدرس: آبادان، ابتدای خیابان پزشک، روبه‌روی انبار پخش داروی شرکت نفت (مشاهده در نقشه)   

 

کلیسای سورت گاراپت

منبع عکس: گوگل مپ (عکاس: مهیلا حسینی)

کلیسای سورت گاراپت آبادان در سال ۱۳۱۹ هجری شمسی بنا شده است. این کلیسا در دوران جنگ آسیب‌های فراوانی دید ولی بعدها توسط ستاد بازسازی مناطق جنگی مرمت شد. اکنون به‌دلیل کم بودن مسیحیان آبادان، دیگر مراسمی در این کلیسا برگزار نمی‌شود، اما به‌دلیل مجاور بودن با مدرسه ادب آبادان، این کلیسا همچنان پابرجا است.

آدرس: آبادان، ابتدای خیابان زند، جنب مسجد بهبهانی‌ها

 

همسایگی مسجد و کلیسا؛ نماد همبستگی ادیان الهی

کلیسای ارامنه گاراپت مقدس که با نام کلیسای ارامنه آبادان نیز شناخته می‌شود، یکی از آثار ملی ایران به شمار می‌رود. این کلیسا زیر نظر شورای خلیفه‌گری ارامنه جنوب و اصفهان فعالیت می‌کند. مجاورت این کلیسا با مسجد امام موسی بن جعفر (ع) جلوه‌ای از احترام متقابل پیروان الهی را به تصویر کشیده است.

آرامگاه ارمنی های ساکن در آبادان

قبرستان ارمنی ها

منبع عکس: گوگل مپ (عکاس: Reza Gh)

آرامگاه ارامنه ساکن در آبادان، در واقع قبرستانی در منطقه شطیط در جنوب‌شرقی این شهر است که بالاتر از اروند کنار واقع شده است. این قبرستان نزدیک به ۱۵۰۰ متر مربع مساحت دارد و حدودا سیصد و بیست مقبره در آن وجود دارد که یادمان رفتگان را به‌جای سنگ، روی قالب‌های سیمانی و عموما به خط و زبان ارمنی نوشته‌اند.

آدرس: آبادان، جنب تانک فارم چسبیده به بلوار شهید علی عیسی‌زاده

آرامگاه سید عباس

فضای داخلی آرامگاه سید عباس

منبع عکس: گوگل مپ (عکاس: راحله احمدی)

آرامگاه سید عباس آبادان هر روزه به‌ویژه در جشن‌ها، اعیاد و مناسبت‌های خاص پذیرای زائرین بسیاری از شهرهای دور و نزدیک است. بر طبق گفته کارشناسان و مردم «سید عباس» یکی از سادات محترم و صاحب کرامت آبادان بوده که در سال ۱۲۹۸ هجری شمسی در این شهر وفات یافته است.

آدرس: آبادان بلوار شهدای هفتم تیر (مشاهده در نقشه)

مقام خضر نبی (ع)

مقام خضر نبی

منبع عکس:‌ گوگل مپ (عکاس: مسیحا نادری)

مقام خضر نبی، بقعه‌ای با گنبدی سفید و سبز است که در هفت کیلومتری شرق آبادان در میان رودخانه بهمنشیر و اروند جای گرفته است. این زیارتگاه که از قبول عام و خاص برخوردار است، در کناری روستای طرة الحضر قرار دارد. این آرامگاه که در سال ۹۲۰ هجری قمری بنا شده، به قدمگاه حضرت خضر نبی یا مقام خضر نبی معروف است./ جاذبه های گردشگری آبادان

آدرس: آبادان، ساحل رودخانه بهمنشیر و اروندکنار (مشاهده در نقشه)    

 

 

 

پایگاه تحلیلی گفتمانی آبادان نیوز اخبار جنوب غرب کشور را بصورت تحلیلی، گفتمانی و خبری منتشر میکند.

امتیازدهی
نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: