کد خبر: ٢٣١٩٢   نسخه چاپی  
  • تاریخ درج خبر:1400/09/22-١١:٤٣

حال و هوای سفر در زمستان آن هم به برخی از جاذبه‌هایی که بازدید از آن فقط در زمستان صفا دارد، با بقیه فصل‌ها متفاوت است. اما لذت سفر در این فصل آن هم به برخی مناطق، چیزی است که در فصل‌های دیگر نمی‌توان تجربه کرد.

 

بهترین شهرهای ایران برای سفر در زمستان

به گزارش آبادان خبر؛ اگر کوله بار سفرتان را بسته و تنها به این فکر می‌کنید که زمستان کجا بریم، نگران نباشید؛ این لیست بلند بالا گزینه‌های سفر در زمستان را در اختیارتان قرار خواهد داد. 

جزیره قشم

اگر بنا باشد زیباترین و بکرترین جزیره در ایران را به شما معرفی کنیم، نمی‌شود از خیر جزیره قشم گذشت. اینجا به خصوص در فصل زمستان میزبان بی‌نظیر گردشگرانی است که زمستان را برای سفر انتخاب کردند. قشم با دیدنی‌ها و جاذبه‌های طبیعی فراوانی که دارد، از جنگل حرا گرفته تا غار نمکدان، غار خربس، تنگه چاهکوه و جزیره ناز به عنوان عجایب هفت‌گانه شناخته می‌شود. در کنار این موارد، شما می‌توانید از لذت پارک آبی و تفریحات غیرآبی که دارد، تجربه‌ای به یادماندنی برای خود خلق کنید.

 

بهترین شهرهای ایران برای سفر در زمستان

 

جزیره کیش

سراغ یکی دیگر از جزایر محبوب ایران، یعنی جزایر کیش می‌رویم. در هر موقعی از سال که کیش را برای سفر انتخاب کنید، شاهد تعداد زیادی از گردشگران هستید که به کیش آمدند. فضای آرام‌بخش کیش در فصل زمستان رنگ و بوی دیگری دارد که نمی‌توان از خیر تماشای آن گذشت. جاذبه‌های دیدنی کیش از کاریز تا حریره، از کشتی یونانی تا جاذبه‌های تفریحی‌اش، میزبان گرمی برای روزهای سرد زمستان است؛ به خصوص که در فصل زمستان آب و هوای مطبوع و خنکی دارد و از حالت شرجی خارج می‌شود.

جزیره کیش از بهترین شهرهای ایران برای سفر در زمستان

 

جزیره هرمز 

ایران است و هزاران جزیره‌ای که به واسطه قدمت و طبیعت بی‌نظیری که دارد، همچون نگین‌های طلایی در دل ایران می‌درخشند. جزیره هرمز، جزیره دیگری است که بهترین چشم‌اندازها را به چشمان گردشگر شما هدیه می‌کند. این جزیره تنها جزیره خوراکی ایران است که با خاک سرخش معروف شده است. اگر هوس غواصی یا سایر تفریحات آبی را کردید و یا می‌خواهید شیوه‌ای از زندگی مردم بومی جنوبی را از نزدیک ببینید، به جزیره هرمز رفته و لباس‌های بومی را به تن کنید، سر سفره‌های مردم جزیره نشسته و لذت ببرید. جاذبه‌هایی مثل دره سکوت، دره رنگین‌کمان و غار مراقبه به انتظار بازدید شما در فصل زمستان منتظر است.

 

بهترین مقاصد سفر در زمستان

 

جزیره هنگام

اگر به دنبال جایی هستید که خبری از سروصدا و خیابان‌های شلوغ نباشد و مردم مهربان و همدل داشته باشد، جایی که صفای خویشاوندی مردمانش، شما را نیز به خونگرمی دعوت کند، قطعاً هنگام یکی از بهترین گزینه‌های پیش رویتان است. جزیره زیبای هنگام، جایی است که با دیدنی‌های طبیعی که دارد، از جمله ساحل درخشان نقره‌ای، آکواریوم طبیعی و جذابیت‌های دیگر، چشمان‌تان را به زیبایی‌های منحصربه‌فردی باز می‌کند که تا به حال نمونه آن را ندید. در کنار بازدید از روستاهای این جزیره، قبرستان پرتغالی‌ها، و جذابیت‌های تاریخی و گردشگری این منطقه کافیست به بازار جزیره رفته و به تماشای صنایع‌دستی و ماهی‌هایی بنشینید که منبع گذران زندگی برای مردم بومی این جزیره است.

 

جاهای دیدنی ایران در زمستان

 

خوزستان

خوزستان از آن شهرهایی است که بیشتر از هرجایی مورد بی‌مهری قرار گرفته است؛ در حالی که یکی از بهترین و دیدنی‌ترین شهرهای ایران است. از شوش و محوطه باستانی‌اش گرفته تا شوشتر و سازه‌های آبی‌اش، مکان‌های طبیعی بسیاری را پیش رویتان قرار می‌دهد. اهواز نیز به عنوان مرکز خوستان، میزبان گردشگران زیادی است. اگر قصد سفر در زمستان را دارید ،سفر به خوزستان و شهرهای با صفایش را حتماً در لیست شهرها قرار دهید. اینجا می‌توانید به چهارمین پل معلق دنیا رفته و چشم‌اندازی بی‌نظیر ببینید. مسیر را به سمت آبادان کج کرده و به دیدن مردم خونگرم آبادانی بروید. اینجا با غذاهای محلی خوشمزه و فلفلی و فلافل‌های بی‌نظیر از شما پذیرایی می‌کنند، به طوری که مزه‌اش تا ابد زیر زبان‌تان خواهد ماند. بعد از بازدید از تالاب شادگان و دیدنی‌های آبادان می‌توانید یک خرید به صرفه و پرپیمان از این شهر انجام دهید و لذت ببرید.

 

خوزستان از بهترین شهرهای ایران برای سفر در زمستان

 

شهر یزد

یزد جزو دیدنی‌ترین و جذاب‌ترین شهرهای ایران برای گردشگری است. اگر خواستید ایران و جاذبه‌هایش را به کسی نشان دهید، دستش را گرفته و اول از همه او را به یزد و اصفهان ببرید. یزد با بافت خشتی که دارد، بادگیرهای دیدنی‌اش، جاذبه‌های تاریخی و باغ اعیانی دولت آباد، جزو دیدنی‌ترین مناطق گردشگری است که در هر فصلی از سال میزبان گردشگران زیادی است. اینجا در فصل زمستان هوای بهتری دارد و از آن حالت گرم و خشک بودن بیرون می‌آید.
بعد از بازدید از آثار قدیمی و تاریخی یزد، پیشنهاد می‌کنیم در یکی از خانه‌های بومی و باصفای یزد اقامت کنید که جذابیت سفر برایتان کامل شود. البته هتل‌های یزد همچون هتل صفائیه یزد نیز با حال و هوای باصفای سنتی ساخته شدند. می‌توانید برای رزرو هتل از طریق سامانه رزرواسیون آنلاین رهی نو اقدام کنید.

 

زمستان کجا بریم

 

بهترین جاذبه‌های گردشگری ایران در زمستان

بعد از سفر به شهرهای دیدنی ایران در فصل زمستان نوبت آن رسیده تا بهترین جاذبه‌های گردشگری این کشور را با هم ببینیم.

 

چشمه آب گرم مرتضی علی در طبس

در 27 کیلومتری طبس در مسیر روستای خرو که حرکت می‌کنید، چشمه جوشان آب گرم مرتضی علی را با دو نوع آب گرم و سرد از دل کوه‌ها می‌بینید. دیواره‌هایی که به‌ صورت حفره درآمدند و چشمه گرم یا سرد از دل آن بیرون زده می‌تواند میزبان شما در سرمای زمستان در این شهر کویری باشد.

 

بهترین جاذبه‌های گردشگری ایران در زمستان

 

چشمه آبگرم سیاهکش هرمزگان در بندر خمیر 

به هرمزگان و منطقه زیبای گردشگری‌اش که سفر می‌کنید، در دل این جزیره، روستای نیمه‌کاره‌ای وجود دارد. در این روستا، چشمه آبگرم معروف به سیاهکش انتظارتان را می‌کشد تا با خواص درمانی فوق‌العاده‌ای که دارد، در دل زمستان، حال‌تان را خوب کند.

 

چشمه آبگرم سیاهکش از بهترین جاذبه‌های گردشگری ایران در زمستان

 

کاخ آپادانا در شوش

این کاخ به زیبایی کاخ‌های قدیمی است که در عکس‌ها دیدیم. بنایی که به شما معرفی می‌کنیم، در قرن 5 پیش از میلاد مسیح به دستور داریوش پادشاه هخامنشی ساخته شده است. جالب است بدانید که این بنای خشتی با ستون‌هایی ساخته شد که از جنس سنگ بوده و توسط باستان‌شناسان از دل خاک بیرون کشیده شده است. اشیای تاریخی که در آن بود به موزه لوور پاریس فرستاده شد و بنا با شکوه و جلالی که دارد در شوش باصلابت ایستاده است.

 

کاخ آپادانا شوش از بهترین جاذبه‌های گردشگری ایران در زمستان

 

دره راگه در  رفسنجان 

در 20 کیلومتری رفسنجان به سمت روستای میمند و کلوت‌های شهداد که حرکت می‌کنید، دره راگه رفسنجان برای شما دست تکان می‌دهد. اینجا با ستون‌های 100 متری و مخروطی که دارد، از معادن سرچشمه نیز چندان دور نیست. حوالی رفسنجان که رفتید، این دره را در مسیرتان خواهید دید.

 

دره راگه رفسنجان از بهترین جاذبه‌های گردشگری ایران در زمستان

 

سازه‌های آبی در شوشتر 

اگر تا به حال تصویر سازه‌های زیبای آبی شوشتر را ندیده‌اید، باید بگوییم با سازه‌های دیدنی روبرو هستید که در دل طبیعت بهشتی قرار گرفته است. این سازه‌ها به ‌عنوان بزرگ‌ترین مجموعه صنعتی قبل از انقلاب معرفی شده است. ترکیبی از پل، بند، آسیاب، کانال و تونل و حتی آبشارهای دیدنی است که به زیبایی هرچه‌تمام‌تر سازه‌ای دیدنی برای گردشگران رقم‌زده است. جالب‌تر اینکه قدمت این سازه‌ها به دوران هخامنشیان و حتی قبل‌تر یعنی زمان ساسانیان برمی‌گردد. در سفرتان به خوزستان به شهر شوشتر رفته و این سازه‌های آبی را از نزدیک ببینید.

 

سازه‌های آبی شوشتر بهترین جاذبه‌های گردشگری ایران در زمستان

 

قلعه سریزد در مهریز

یکی دیگر از جاذبه‌های دیدنی که در فصل زمستان می‌توانید از آن بازدید کنید، قلعه سریزد در شهرستان مهریز یزد است. قدمت این قلعه به دوران ساسانیان برمی‌گردد. اینجا روزگاری محلی برای ذخیره مواد غذایی و زیورآلات مردم بوده است. این قلعه خشتی با سه طبقه و 470 اتاق ساخته شده است؛ هرکدام از این اتاق‌ها در قدیم متعلق به یک خانواده بوده که وسایل ارزشمند خود را در آن نگه می‌داشتند.

 

قلعه سریزد مهریز از بهترین مقاصد سفر در زمستان

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

گردشگری،ایرانگردی،زمستان،آبادان خبر،آبادان نیوز

منبع : رهی نو

امتیازدهی
نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: