کد خبر: ٢١٣٠٥   نسخه چاپی  
  • تاریخ درج خبر:1400/04/09-١٠:٣٩

اقامتگاه بوم گردی کومه یکی از بهترین گزینه ها برای تجربه اقامتی بی نظیر در بهشهر است. با مدرن شدن سبک زندگی، امروزه دیگر خبری از خانه های چوبی و طبیعت سرسبز اطراف آن نیست. در هرگوشه از شهر و خیابان هاساختمان های بتنی با ظاهری یک نواخت و سرد سربه فلک کشیده اند. زندگی ماشینی و خسته کننده باعث شده دیگر احساس شادابی و طراوت گذشته را نداشته باشیم. برای خلاصی از این حال چه چیزی بهتر از یک سفر خاطره انگیر به دل جنگل و اقامت چند روزه در کلبه های چوبی است.

 

ابه گزارش آبادان خبر، اقامتگاه بوم گردی کومه در شهر بهشهر استان مازندران و در منطقه خلیل شهر واقع شده است. این اقامتگاه زیبا در دل جنگل در میان درختان انبوه انجیزی ساخته است. در طراحی این مجمتع تفریحی از المان های طبیعی و سنتی بسیاری استفاده شده است. زمانی که به داخل کلبه های اقامتگاه کومه پا بگذارید، احساس خواهید کرد که انگار در گذشته قدم گذاشته اید. عطر چوب و درختان تازه همراه با صدای گوش­نواز رودخانه و پرندگان شما را مدهوش خواهد کرد.

امکانات و خدمات اقامتگاه بوم گردی کومه

در مجموع ۸ کلبه در اقامتگاه کومه ساخته شده است. در یکی از این کلبه ها یک سرویس خواب وجود دارد اما مابقی کف خواب هستند و چندین دست رخت خواب تمیز و مرتب برای مشتریان تدارک دیده شده است. هر ۲ کلبه دارای یک سرویس بهداشتی مشترک هستند. البته اگر تمایل دارید سرویس بهداشتی و حمام اختصاصی خود را داشته باشید، باید کلبه های وی آی پی اقامتگاه را رزرو نمایید.

برای استفاده از طبیعت در کنار کلبه ها چندین تخت سنتی نیز قرار داده شده است. چشم انداز همگی کلبه ها به سمت جنگل و دشت های سرسبز است. محیط اطراف از مناظر بکر و سرسبز پر شده است، درختان سرسبز و زیبای انجیلی و نزدیکی به کوه و دریا باعث شده است گردشگران زیادی از اقصی نقاط ایران به اقامتگاه بوم گردی کومه سفر کنند.

در هنگام طلوع خورشید با شنیدن صدای آواز زیبای پرندگان جنگل بیدار خواهید شد، روز خود را پر انرژی و با میل کردن یک صبحانه خوشمزه شروع کنید. صبحانه و غذاهای محلی رستوران اقامتگاه کومه بسیار لذیذ هستند، مطمئنا از طعم لذیذ لبنیات محلی، املت، ته چین مخصوص محلی، جوجه کباب، کوکو سبزی و خوراک کوبیده در این فضای دنج و آرام لذت خواهید برد.

اقامتگاه بوم گردی کومهشرایط و قوانین اقامتگاه بوم گردی کومه

اقامت برای کودکان زیر ۶ سال در اقامتگاه بوم گردی کومه رایگان است. اگر ۴۸ ساعت قبل از ساعتی که در اقامتگاه بوم گردی رزرو کردید، خبر لغو رزرو خود را دهید، به عنوان جریمه حدود ۵۰ درصد از مبلغ دریافتی کسر خواهد شد. در صورتی که کمتر از ۴۸ ساعت تا زمان ورود خود، خبر لغو رزرو را اطلاع دهید از مبلغ دریافتی ۷۰ درصد کسر شده و مابقی به شما برگردانده خواهد شد. همچنین در صورت لغو رزرو سامانه یواسپیس، هزینه جریمه ۱۰ درصد می باشد که به هزینه لغو رزرو اقامتگاه اضافه می شود.

خدمات تفریحی اقامتگاه کومه

اگر به دنبال این هستید که در کنار یک اقامت آرامش بخش در دل جنگل، هیجان و تفریح را نیز تجربه کنید پس حتما باید در تورهای یک یا چند روزه اقامتگاه شرکت کنید. مناطق و جاذبه های گردشگری زیادی در نزدیکی منطقه خلیل شهر وجود دارد. سایت باستانی، غارها، باغ شاه و عباس آباد، رودخانه نوردی، آبشار سمبی، آبشار اسبه او، سایت پرواز و پرواز با پاراگلایدر، پارک جنگلی و چشمه سرخه او، حیاط وحش و تالاب و شبه جزیره میانکاله از جمله مکان های گردشگری هستند که در تورهای اقامتگاه بوم گردی کومه برای بازدیدکنندگان در نظر گرفته شده است. هم چنین بخش تفریحی اقامتگاه سرگرمی های دیگری مناسب با هر رنج سنی نظیر سافاری، پرنده نگری، آبشارنوردی، بازدید از گوزن و مرال و ماهی گیری را به مسافران خود پیشنهاد می کند.

جاذبه های گردشگری بهشهر

شهرهای مختلف استان مازندران هرکدام به تنهایی به اندازه یک استان دارای جاذبه های گردشگری هستند، شهر بهشهر نیز از این قاعده مستنثی نیست. مجموعه تاریخی سد عباس‌ آباد (شامل جنگل، دریاچه، قصر، حمام و برج‌ های تاریخی)، مجموعه باغ صفوی، عمارت چهل‌ ستون، بنای تاریخی چشمه‌ عمارت، کاخ صفی‌ آباد، امام‌ زاده عبدالله سارو، شبه‌ جزیره میانکاله، غارهای التپه، هوتو و کمربند، قلعه پلنگان، پناه‌ گاه حیات وحش میانکاله، دریای چهارفصل، تالاب و منطقه حفاظت‌ شده زاغمرز، سایت‌ موزه و تپه تاریخی گوهر تپه از جمله جاذبه های گردشگری بهشهر می باشند.

طبیعت مازندرانجاذبه های گردشگری منطقه

اگر قصد دارید چندین شب را در اقامتگاه بوم گردی کومه بگذرانید و به دنبال گزینه های دیگری نیز برای تفریح هستید پس حتما باید به برکه ها، رودخانه، آبشارهای اطراف اقامتگاه سری بزنید. آبشار سنگ نو، برکه ای در مسیر آبشار سمبی، چشمه های باداب سورت و آبشارهای فصلی شرشری از جاذبه های طبیعی نزدیک به خلیل شهر هستند و در فاصله ۳ تا ۲۰ کیلومتری اقامتگاه کومه قرار دارند.

اقامتی لذت بخش در کلبه‌های چوبی در وسط جنگل

احتمالا اکثر شما شخصیت فیلم گلنار را به یاد دارید، دخترکی شیرین و معصوم که در کلبه چوبی در جنگل زندگی می کرد. شاید فکر کنید زندگی در کلبه های چوبی به سرآمده است، اما شما این شانس را دارید که با سفر به اقامتگاه بوم گردی کومه به رویای خود رنگ حقیقت ببخشید.

اقامتگاه بوم گردی کومه به­دور از هیاهو و زندگی شهری، در دل جنگل ساخته شده است. زمانی که به این مکان دوست داشتنی رسیدید، خود را برای یک ماجراجویی پرهیجان آمده کنید. اگر دقت کنید، خواهید دید که کلبه های داخل اقامتگاه همگی متفاوت از هم ساخته شده اند و همین این موضوع را به شما القا می کند که از زندگی ماشینی و منظم شهری خارج شده اید.

معماری بیرونی اقامتگاه کومه به شکلی است که در عین تمیزی و نظم، نوعی عدم هماهنگی را به همراه دارد که شما را به دوران گذشته خواهد برد، دورانی که همه چیز با دست درسته شده بود و خبری از معماری مدرن و شیک نبود. زمانی را برروی پلی که بر رودخانه اقامتگاه وجود دارد، بگذرانید و از صدای شرشر آب آرامش بگیرید.

معماری همگی کلبه ها به شکل روستایی و قدیمی است ولی دکوراسیون داخلی اتاق ها و اندازه کلبه ها متفاوت از یکدیگر است. یکی از زیباترین ایده هایی که سازندگان و گردانندگان این اقامتگاه زیبا اتخاذ کرده اند، گذاشتن نام درختان جنگلی بر روی کلبه ها است. صنوبر، بلوط، کاج، انجیلی، انار از جمله نام هایی هستند که بر سردر کلبه ها خواهید دید. چندین کلبه به نام های سنگی، درختی و یک کلبه بزرگ به نام کنفرانس نیز وجود دارد. کلبه ها با فاصله های مختلفی در دل جنگل پراکنده شده اند.

کومهمسیر رسیدن به به اقامتگاه بوم گردی کومه

همانطور که اشاره کردیم، اقامتگاه بوم گردی کومه در شهر زیبای بهشهر مازندران قرار دارد. یکی از مناطق سرسبز بهشهر، منطقه خلیل شهر است. در ابتدا باید به بهشهر سفر کرده و به سمت خلیل شهر حرکت کنید، در نزدیکی خلیل شهر تابلوهای بسیاری وجود دارند که آدرس دقیق اقامتگاه بوم گردی کومه را به شما نشان می دهند. از خلیل شهر تا این اقامتگاه حدود نیم ساعت فاصله است. از دوردست ها می توانید کلبه های چوبی را در دل طبیعت ببینید.

فاصله اقامتگاه کومه تا جاذبه های گردشگری و مکان های مهم منطقه

  • فاصله تا خلیل شهر: ۱۸.۲ کیلومتر (۲۸ دقیقه)
  • مسافت تا بهشهر: ۲۶.۵ کیلومتر (۳۸ دقیقه)
  • فاصله تا فرودگاه بین المللی دشت ناز ساری: ۶۲ کیلومتر (۱ ساعت)
  • مسافت تا ایستگاه راه آهن بهشهر: ۲۶.۳ کیلومتر (۳۶ دقیقه)
  • فاصله تا ترمینال غرب بهشهر: ۳۰ کیلومتر (۴۰ دقیقه)
  • مسافت تا دریای خزر (مسیر شهر بهشهر): ۳۲.۴ کیلومتر (۴۲ دقیقه)
  • فاصله تا پارک جنگلی عباس آباد: ۱۳.۲ کیلومتر (۳۸ دقیقه)
  • مسافت تا دشت ناز ساری: ۳۰ کیلومتر (۴۰ دقیقه)
  • فاصله تا تالاب میانکاله: ۳۱.۳ کیلومتر (۴۱ دقیقه)
  • مسافت تا آببندان رکاوند (خلیل شهر): ۳۱.۱ کیلومتر (۴۵ دقیقه)
  • فاصله تا کاخ صفی آباد: ۳۲.۴ کیلومتر (۴۳ دقیقه)
  • مسافت تا مجموعه تاریخی و گردشگری عباس آباد: ۱۳.۲ کیلومتر (۳۸ دقیقه)
  • فاصله تا سایت موزه: ۳۸.۳ کیلومتر (۴۳ دقیقه)
  • اقامتگاه بوم گردی کومهمسافت تا باغ چهلستون اشرف: ۲۵.۹ کیلومتر (۳۹ دقیقه)
  • فاصله تا باغ چشمه عمارت: ۲۵ کیلومتر (۳۹ دقیقه)
  • مسافت تا غار باستانی هوتو و کمربند: ۲۹.۵ کیلومتر (۳۸ دقیقه)
  • فاصله تا آتشکده کوسان: ۲۶.۵ کیلومتر (۳۸ دقیقه)
  • مسافت تا پارک جنگلی توسکا چشکه شهرستان گلوگاه: ۵۶.۸ کیلومتر (۱ ساعت و ۹ دقیقه)
  • فاصله تا پارک ملی پابند: ۹۲.۸ کیلومتر (۲ ساعت و ۴ دقیقه)
  • مسافت تا قبرستان اسرار آمیز سفید چاه: ۷۱.۵ کیلومتر (۱ ساعت و ۲۶ دقیقه)
  • فاصله تا سایت پروازی روستای مهدیرجه: ۲۲ کیلومتر (۳۳ دقیقه)
  • مسافت تا غارعلی تپه روستای التپه: ۲۵.۹ کیلومتر (۳۸ دقیقه)
  • فاصله تا مجموعه تاریخی گوهر تپه: ۳۸.۳ کیلومتر (۴۵ دقیقه)

 

مازندران،بوم گردی،بوم گردی کومه،بهشهر،گردشگری،جنگل،آبادان خبر،آبادان نیوز 

منبع:الی گشت

امتیازدهی
نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: