کد خبر: ٢٠٧١٣   نسخه چاپی  
  • تاریخ درج خبر:1400/03/08-١١:٥٦

پارک جنگلی گیسوم در استان گیلان، با داشتن بستری متشکل از زیبایی‌های جنگلی و دریایی، یک مقصد ایدئال برای مسافران شمال کشورمان است.

 

به گزارش آبادان خبر؛ گیسوم از جاهای دیدنی اسالم و جنگلی فوق‌العاده زیبا، بکر و ۸۰ هکتاری است که در فاصله ۹۰ کیلومتری جاده رشت به آستارا و ۱۵ کیلومتری جنوب تالش قرار دارد و یکی از روستاهای توابع بخش پره‌سر شهرستان تالش محسوب می‌شود و به‌دلیل وجود یک روستا دقیقا با همین اسم در‌ آن منطقه، به این نام خوانده می‌شود. 

منطقه‌ تفریحی گیسوم صرفا منطقه‌ای جنگلی نیست؛ چراکه در کنار آن، یک فضای بکر ساحلی وجود دارد که در آنجا می‌توانید ساعت‌ها به تماشای دریا و زیبایی‌های آن بنشینید. وجود جنگل و دریا کنار هم که هرکدام دنیایی از زیبایی را در خود جای می‌دهد، منطقه‌ گیسوم را به یکی از جذاب‌ترین و اصلی‌ترین مقصدهای گردشگران تبدیل می‌کند. پتانسیل بسیار بالای این منطقه، حدود ۱۵ سال پیش مورد توجه شهرداری تالش قرار گرفت و سرمایه‌گذاری‌های صورت گرفته، به‌شکل‌گیری یکی از مناطق بی‌نهایت جذاب تفریحی جنگلی و ساحلی کشور منجر شد.

درختان بلند جنگل گیسوم

آدرس جنگل گیسوم

جنگل گیسوم در محور رشت به آستارا و ۱۰ کیلومتر مانده به جاده اسالم به خلخال قرار دارد. 

مسیر دسترسی به پارک جنگلی گیسوم

برای سفر به گیسوم باید وارد مسیر رشت به آستارا شد. در این مسیر حدودا ۲۳ کیلومتر بعد از پونل می‌توانید وارد گیسوم شوید.

ساحل گیسوم

گیسوم یکی از معدود مناطق شمال کشور است که جنگل و دریا در فاصله بسیار کمی از هم قرار دارند. جاده مستقیمی که از میان جنگل عبور می‌کند، منظره‌ای بسیار رویایی دارد؛ در دو سمت این جاده درختان زیبای سر به فلک کشیده قرار دارند و در افق آن آبی دریا موج می‌زند. ساحل شنی آرام و زیبای گیسوم برای همه نوع گردشگری جالب و لذت بخش است و امکانات رفاهی آن این لذت را بیشتر می‌کند. 

اسب سواری و قایق سواری در ساحل گیسوم

امکانات رفاهی و تفریحی در جنگل گیسوم

پارک جنگلی گیسوم یک منطقه‌ جنگلی دریایی است و امکان دسترسی به تفریحات دریایی و جنگلی در آن فراهم شده است. از آنجایی که جنگل گیسوم یک منطقه‌ توریستی بسیار پرطرفدار است، باید حساب شلوغی و ازدحامش را هم کرد؛ چراکه زیاد شدن مسافران جنگل گیسوم، احتمالا به پر شدن آلاچیق‌های آن خواهد انجامید. در نتیجه، حتما با خودتان زیرانداز و وسایل مورد نیاز را همراه داشته باشید. امکانات پارک جنگلی و ساحل گیسوم را می‌توان در موارد زیر خلاصه کرد:

  • پارکینگ
  • سرویس‌های بهداشتی
  • بازار
  • نانوایی
  • رستوران/بوفه
  • آلاچیق
  • جت اسکی
  • پارالاکس
  • دوچرخه‌سواری
  • اسب‌سواری
  • قایق‌سواری
  • پاراگلایدر
  • ترامپولین (برای کودکان)
  • پارک بادی (برای کودکان)

علاوه بر اینکه می‌توانید در جنگل‌ گیسوم به پیک نیک و پیاده‌روی بپردازید، حتی می‌توانید با پیاده روی یا اسب سواری در جنگل تفریح کنید یا به ساحل گیسوم بروید و ضمن تماشای دریای خزر، با جت‌اسکی به دل دریا بزنید! این نکته را نیز در نظر داشته باشید که در پارک جنگلی گیسوم، خوراکی‌های فوق‌العاده خوش‌مزه‌ای را می‌توانید امتحان کنید. از گوجه سبز و ماهی کبابی گرفته تا بلال کبابی، آش و بسیاری دیگر از خوراکی‌ها را می‌توانید در این منطقه‌ی فوق‌العاده جذاب، مزه کنید. امکان خریداری سوغاتی‌های رایج مناطق شمال کشور نیز در گیسوم وجود دارد.

درختان بلند جنگل گیسوم

حیوانات جنگل گیسوم

جنگل‌ گیسوم از نظر پوشش گیاهی و جانوری یک زیست بوم بسیار جذاب و هیجان‌انگیز است. ساعت‌ها می‌توانید در این جنگل گردش کنید و از تماشای درختان، گیاهان و جانوران متنوع آن لذت ببرید. حدود ۷۶ گونه‌ی گیاهی مختلف در این جنگل وجود دارد که البته، با توجه به جنس خاک مناطق شمالی کشور احتمالا این گیاهان را در سایر نقاط شمالی ایران بتوانید پیدا کنید. گونه‌های جانوری جنگل گیسوم نیز از تنوع بسیار بالایی برخوردار هستند. جانورانی مثل بز کوهی، گرگ، پلنگ، خرس قهوه‌ای، خرگوش، قرقاول و... در این جنگل زندگی می‌کنند و می‌توانید آن‌ها را در منطقه‌ تفریحی گیسوم ببینید؛ البته باید حواستان را حسابی جمع کنید تا از مواجهه با حیواناتی مثل پلنگ، گرگ یا خرس اجتناب کنید.

رودخانه جنگل گیسوم

اقامت‌ در جنگل گیسوم

در اطراف جنگل گیسوم، هتل‌های متنوعی برای اقامت موجود است. علاوه بر این، شما می‌توانید در منطقه‌ای مناسب از پارک جنگلی گیسوم، یک کمپ درست کنید و از طبیعت بکر این منطقه لذت ببرید. روستای گیسوم هم یکی دیگر از دسترسی‌های شما برای اقامت است. از آنجایی که جنگل گیسوم یک منطقه‌ پربازدید و محبوب است،‌ امکانات زیادی برای اقامت در مناطق اطراف آن در دسترس گردشگران قرار دارد.

جنگل گیسوم در تابستان

در اوایل فصل تابستان درختان سرسبز و انبوه و هوای مطبوع این منطقه می‌تواند آرامش‌بخش مسافران باشد. هوای تابستانی و گرم این منطقه به دلیل انبوه درختان بلند آن، هوای عالی و خنکی را ایجاد کرده است. مسافران به‌راحتی می‌توانند بدون هیچ وسیله‌ خنک‌کننده‌ای در این هوا استراحت کرده و از طبیعت زیبای اطراف لذت ببرند.

جنگل گیسوم در زمستان

با وجود اینکه بهار و تابستان بهترین زمان سفر به جنگل گیسوم محسوب می‌شوند، ولی در پاییز و زمستان می‌توان جلوه باشکوه و بسیار زیبایی از نقاشی طبیعت را در این منطقه مشاهده کرد؛ به‌ویژه در فصل زمستان که درختان با برف سفیدپوش می‌شوند. البته باید در نظر داشت که برای سفر به جنگل‌ گیسوم در زمستان باید لوازم و تجهیزات مورد نیاز برای سفرهای زمستانه را به همراه داشته باشید.

جنگل گیسوم

جاهای دیدنی اطراف جنگل گیسوم

از آنجایی که منطقه‌ تفریحی گیسوم در جوار محمور اصلی‌ بین رشت و آستارا قرار گرفته است، مسافران جنگل گیسوم به جاهای دیدنی بسیار زیادی دسترسی دارند. از مراکزی مثل باغ محتشم، عمارت کلاه فرنگی، پارک ملت و بقعه‌ی دانای علی که در رشت واقع شده‌اند تا تالاب استیل، گردنه‌ حیران و آبشار لاتون آستارا از جمله‌ مراکز دیدنی هستند که منطقه‌ گیسوم را محاصره کرده‌اند. همچنین جاده‌ اسالم به خلخال نیز منطقه رویایی دیگری است که در نزدیکی گیسوم قرار دارد. 

آبشار ویسادار هم یکی از مناطق دیدنی رضوانشهر است که در نزدیکی گیسوم واقع شده و در دسترس گردشگران پارک جنگلی گیسوم است.

چرا باید به گیسوم سفر کنیم؟

مناطق شمالی کشور به‌دلیل داشتن آب وهوای بسیار خوب، همیشه از جمله مقصدهای اصلی و اولویت‌های اول مسافران برای گردشگری بوده و هستند. منطقه‌ تفریحی گیسوم نیز از این قاعده مستثنی نیست و یک بستر فوق‌العاده برای تفریح و کسب آرامش است. منطقه‌ تفریحی گیسوم در کنار برخورداری از زیبایی‌های جنگلی، یک ساحل فوق‌العاده جذاب را در دسترس مسافران و گردشگران قرار می‌دهد. کنار هم قرار گرفتن دو منطقه جنگلی و ساحلی در گیسوم، آن را به یک تفرج‌گاه ایدئال و لذت‌بخش تبدیل می‌کند. در نتیجه، افرادی که دوست دارند به مناطق شمال کشور سفر کنند، هرگز نباید سفر به گیسوم و بازدید از آن را از دست بدهند.

پرسش‌های متداول

جنگل گیسوم کجاست؟

جنگل گیسوم در محور رشت به آستارا و ۱۰ کیلومتر مانده به جاده اسالم به خلخال قرار دارد.

آیا گیسوم ساحل دارد؟

گیسوم یکی از معدود مناطق شمال کشور است که جنگل و دریا در فاصله بسیار کمی از هم قرار دارند. جاده مستقیمی که از میان جنگل عبور می‌کند، منظره‌ای بسیار رویایی دارد؛ در دو سمت این جاده درختان زیبای سر به فلک کشیده قرار دارند و در افق آن آبی دریا موج می‌زند. ساحل شنی آرام و زیبای گیسوم برای همه نوع گردشگری جالب و لذت بخش است و امکانات رفاهی آن این لذت را بیشتر می‌کند. 

آیا امکان اقامت در جنگل گیسوم وجود دارد؟

در اطراف جنگل گیسوم، هتل‌های متنوعی برای اقامت موجود است. علاوه بر این، شما می‌توانید در منطقه‌ای مناسب از پارک جنگلی گیسوم، کمپ درست کنید و از طبیعت بکر این منطقه لذت ببرید. روستای گیسوم هم یکی دیگر از دسترسی‌های شما برای اقامت است. از آنجایی که جنگل گیسوم یک منطقه‌ پربازدید و محبوب است،‌ امکانات زیادی برای اقامت در مناطق اطراف آن در دسترس گردشگران قرار دارد.

چه حیواناتی در جنگل گیسوم وجود دارند؟

گونه‌های جانوری جنگل گیسوم نیز از تنوع بسیار بالایی برخوردار هستند. جانورانی مثل بز کوهی، گرگ، پلنگ، خرس قهوه‌ای، خرگوش، قرقاول و...‌ در این جنگل زندگی می‌کنند و می‌توانید آن‌ها را در منطقه‌ تفریحی گیسوم ببینید؛ البته باید حواستان را حسابی جمع کنید تا از مواجهه با حیواناتی مثل پلنگ، گرگ یا خرس اجتناب کنید.
آبادان خبر،آبادان نیوز،گردشگری،ایرانگردی،گیلان،گیسوم
منبع : میزان

 

امتیازدهی
نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: