کد خبر: ٢٠٥٧٦   نسخه چاپی  
  • تاریخ درج خبر:1400/03/02-١٣:٠٧

لرستان سرزمینی زیبا و شگفت انگیز است که می توان به جرات آن را بهشت جاذبه های طبیعی ایران نام گذاری کرد

 

به گزارش آبادان خبر، قدمت حضور انسان های در این منطقه به پیش از تاریخ بر می گردد و در طول قرن هایی که از این منطقه گذشته فراز و نشیب های بسیاری را به چشم دیده و همین خود دلیلی است که این استان از تاریخی و طبیعی جاذبه های منحصر به فردی داشته باشد. ما در این مطلب از مجله ی گردشگری الی گشت قصد داریم تا درباره یکی از جاذبه های طبیعی این استان به نام آبشار بیشه صحبت کنیم. آبشار بیشه در لرستان یکی از زیباترین و معروف ترین آبشارهای ایران است که در از میان جنگل های انبوه بیرون آمده و سالانه مسافران زیادی را به سمت خود جذب می کند.

آبشار بیشه یکی از شگفت انگیزترین جاذبه های طبیعی ایران است که از میان جنگل های بلوط و کوه های سر به فلک کشیده زاگرس به بیرون رانده شده و تجربه ای ناب و دلچسب را برای کسانی که اهل طبیعت گردی هستند به ارمغان می آورد. برای رسیدن به این منطقه مسیر ریلی وجود دارد و همچنین امکانات بسیار خوب و مناسبی برای گردشگران و مسافران فراهم آورده است. این طبیعی با ارتفاع ۴۸ متری یکی از آبشارهای بلند ایران محسوب می شود که در میان رشته کوه های زاگرس در منطقه کوهستانی جا خوش کرده است.

آبشار بیشه پس از برخورد به زمین ۱۰ متر مسیر را طی می کند تا به رودخانه سزار برسد. عرض تاج آبشار نیز ۲۰ متر است و چشمه هایی که در نزدیکی ایستگاه بیشه وجود دارد منبع تامین آب آبشار هستند. به منظور رسیدن به آبشار بیشه می بایست حدود ۳۵ کیلومتر را به سمت شهر دورود بروید و بعد از آن حدود ۶۵ کیلومتر به سمت شهر خرم آباد بروید.

جالب است بدانید که آبشار بیشه چهل و هشتمین اثر ملی ایران است که در سال ۱۳۸۷ توانسته در فهرست میراث طبیعی ایران قرار گرفته است.

بهترین زمان سفر به آبشار بیشه
لرستان جز استان های چهار فصلی است که می توانید در تمامی فصل های سال برای سفر به آن اقدام نمایید. آبشار بیشه در منطقه ای کوهستانی قرار گرفته و به همین دلیل زمستان های آن سرد و پر برف و تابستان های معتدلی دارد.

اما اگر بخواهیم بهترین زمان ممکن برای سفر به آبشار بیشه در لرستان را بگوییم، فصل بهار به دلیل شرایط مناسب و مساعدی که در این منطقه برقرار است بهترین زمان می تواند برای سفر باشد.

البته باید به این موضوع هم توجه داشته در پادشاه فصل ها که پاییز باشد آبشار بیشه بسیار تماشایی است و درختان هزار رنگ چشم انداز بدیعی را به وجود می آورند. آبشار خلوت و خیلی وقت ها در مه فرو رفته است.

زمستان را به هیچ وجه برای بازدید از آبشار بیشه پیشنهاد نمی کنیم.

وسایل مورد نیاز برای سفر به آبشار بیشه
عینک آفتابی، کرم ضد آفتاب، لباس اضافه، کوله پشتی، وعده های غذایی، دارو های عمومی، بارانی و لباس ضد آب، بادگیر، کارت شناسایی، شارژر موبایل، پاور بانک، کمک های اولیه، کیسه زباله، کبریت یا فندک، چادر مسافرتی، پتو و لوازم خواب، کیسه خواب، کفش اضافه، دفترچه، بیمه، عصا، وسایل بازی، تلفن همراه، دوربین، هیزم و ذغال، میان وعده، پول نقد، زیرانداز

تفریحات ممکن در آبشار بیشه
برای تفریح و سرگرمی در این منطقه گردشگری در استان لرستان تمهیدات مختلفی در نظر گرفته شده است، که مسافرانی که به سمت آن سفر می کنند بتوانند لحظات خوشی را پشت سر بگذارند.

تماشای مناظر طبیعی و لذت بردن از طبیعت اطراف

در وهله ی اول که وارد این منطقه می شوید باید مات منظره ی طبیعی و زیبایی که در اطراف آبشار بیشه در لرستان وجود دارد خواهید شد. هوای خوب در کنار صدای پر قدرت برخورد آب از ارتفاع ۱۰ متری بر روی تخته سنگ ها می تواند بهترین سمفونی باشد که تا به حال شنیده اید. می توانیم به شما قول دهیم که در این منطقه شما هر فکر و خیالی که داشته باشید را فراموش خواهید کرد و با روحیه ای تازه از این منطقه خارج خواهید شد.

در نزدیکی آبشار بیشه در لرستان می توانید با مبلغ بسیار مناسب اسب سواری کنید. پیشنهاد می کنیم که کودکانتان را برای اسب سواری تشویق کنید تا بتوانند در طول این سفر یک ورزشی را هم یاد بگیرند.

اکیدا از شنا کردن خودداری کنید!

متاسفانه با توجه به تابلوهایی اکیدا شنا ممنوعی که در این منطقه وجود دارد باز هم هموطنانی را خواهید دید که در آب آبشار بیشه در لرستان در حال شنا هستند. دوستداران طبیعت باید به این موضوع توجه داشته باشند که طبیعت فقط برای ما و نسل ما نیست بلکه نسل های بعدی هم به این نعمت الهی نیاز دارند و ما باید حفظ و نگهداری آن نهایت کوشش خودمان را بنماییم.

آبشار بیشه بهترین گزینه برای پیک نیک

یکی از بهترین گزینه ها برای پیک نیک رفتن در استان لرستان منطقه آبشار بیشه در لرستان است. شما می توانید غذایی که دوست دارید را با خودتان ببرید در کنار این آبشار دلچسب می کنید. اما حتما توجه داشته باشید که تمامی ذباله هایی که از خودتان باقی می زارید را همراه خودتان بیاورید. در این منطقه شما می توانید از پلاژها و محل کمپ های کنار رودخانه و آبشار استفاده کنید و از چشم انداز روبروی تان لذت ببرید.

گشت در روستای بیشه

علاوه بر تماشای منظره ی زیبای آبشار بیشه شما می توانید در روستای بیشه هم گشتی بزنید و با محلی های این منطقه آشنا شوید و کمی گپ و گفت داشته باشید تا با فرهنگ و آداب و رسوم این منطقه آشنا شوید.

مسیر دسترسی به آبشار بیشه در لرستان
به منظور دسترسی به آبشار بیشه در لرستان چندین راه وجود دارد که در ادامه به آن ها اشاره خواهیم کرد.

سفر با قطار
یکی از جذابیت هایی که آبشار بیشه در لرستان دارد خط راه آهن این منطقه است. این مسیر ریلی از میان کوه های زاگرس می گذرد و هر لحظه چشم انداز رویایی و بی نظیری را برای مسافران فراهم می آورد. توجه داشته باشید که برای رسیدن به آبشار بیشه می توانید از مسیر ریلی که در شهرستان درود قرار دارد استفاده کنید. مسیر دورود به ایستگاه بیشه از میان جنگل های بلوط و زاگرس عبور می کند و بر خلاف جهت رود سزار رو به بالا در دل کوه به پیش می رود. زمانی که از قطار پیاده شدید تابلوهای راهنمایی در مسیر وجود دارد که می توانید آن ها را دنبال کنید تا به مسیر آبشار برسید. کمی که جلوتر بروید آبشار بیشه با عظمت و زیبایی بی حد و حصرش در مقابل تان خودنمایی می کند.

سفر با ماشین
اگر هم خواستید با اتومبیل خودتان به سمت آبشار بیشه در لرستان بروید باید به این موضوع توجه داشته باشید که مسیرتان طولانی تر و سخت تر خواهد گذشت. شما می توانید هم از سمت خرم آباد و هم از سمت دورود به روستا و آبشار بیشه بروید. البته مسیر دورود تا آبشار ۲۰ کیلومتر طولانی تر است. لازم به ذکر است که بگوییم که نگران پیدا کردن مسیر نباشید چرا که تابلوهای راهنما در تمامی مسیر شما را به سمت آبشار بیشه هدایت خواهند کرد.

توجه داشته باشید در زمان هایی که اوج سفر مسافران به این منطقه است ممکن است گاهی برای پارکینگ و کمپ زدن از شما پول گرفته شود.

آدرس: استان لرستان، شهر خرم آباد، بخش پاپی، روستای بیشه، آبشار بیشه

 

لرستان،آبشار،آبشار بیشه،کوه زاگرس،جاذبه طبیعی،آبادان خبر،آبادان نیوز

منبع:الی گشت

امتیازدهی
نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: