کد خبر: ١٧١٤٤   نسخه چاپی  
  • تاریخ درج خبر:1399/09/27-٢٣:٤٥

دبیر کانون جهانگردی آبادان گفت: هیچ قسمتی از ساحل اروند رود قابل استفاده نیست.

 

آبادان نیوز _ احمد امیری در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: آبادان با توجه به موقعیت آب و هوایی که دارد به شدت نیازمند فضای سبز گردشگری برای مسافران است.

وی بیان کرد:‌ توانایی شهری آبادان فضاهای ساحلی آن است اما در حال حاضر ما اصلاً از فضای ساحلی اروند رود هیچ استفاده‌ای نکرده‌ایم.

امیری توضیح داد: تاکنون هیچ گونه کاری درباره ساحل اروندرود صورت نگرفته است. در حالی که می‌توان امکاناتی همچون رستوران دریایی، پارک، شهربازی و غیره در آن جا ایجاد کرد.

او اظهار کرد: ایجاد امکانات در ساحل اروند رود علاوه بر درآمدزایی برای آبادان موجب جلب توریست به این منطقه می‌شود.

 

 

پالایشگاه و پتروشیمی آبادان برای ایجاد فضاهای سبز صنعتی اقدام کنند

آبادان نیوز _ احمد امیری در گفتگو با ایسنا اظهار کرد: آبادان 2 شرکت خیلی بزرگ صنعتی مثل پالایشگاه و پتروشیمی را در خود جای داده است که این شرکت‌ها در مرکز شهر نیز قرار دارند و زمانی که شروع به کار می‌کنند آلودگی‌های خاص خودشان را دارند.

وی گفت: این دو شرکت فضای سبز صنعتی که هم برای گردشگری شهر مناسب است و هم برای جلوگیری از آلودگی مفید است را ایجاد نکرده‌اند. وقتی پالایشگاه کنار پارک شهید مطهری و نزدیک خیابان ته لنجی‌ها شب هنگام گریس خودش را رها می‌کند فضای بسیار بدی ایجاد می‌شود.

دبیر کانون جهانگردی آبادان بیان کرد: پالایشگاه و پتروشیمی می‌گویند که فضای سبز ایجاد کرده‌اند اما این فضای سبز خیلی ناچیز است و در حال حاضر فضای پالایشگاه و پتروشیمی در حال افزایش است اما فضای سبز صنعتی در مقابل آن ایجاد نمی‌شود.

وی ادامه داد: هم‌چنین این شرکت‌ها دین خودشان را به لحاظ فرهنگی و تفریحی به مردم آبادان ادا نمی‌کنند. حال آن که این دو شرکت در مرکز شهر قرار دارند، باید حداقل بودجه‌ای را برای این کار قرار دهند.

امیری خاطرنشان کرد: این شرکت‌ها باید فضاهای سبز صنعتی مناسب، فضاهای تفریحی و فرهنگی را همچون دیگر شهرهای صنعتی کشور مثل بندر ماهشهر ایجاد کنند.

وی تصریح کرد: ما انتظار داریم که در اسرع وقت فضای سبز صنعتی توسعه پیدا کند چراکه توسعه فضای سبز صنعتی هم بر آب و هوا و هم بر جذب گردشگر تاثیر مثبت می‌گذارد.

امیری تاکید کرد: چنان چه برای ایجاد فضاهای سبز صنعتی اقدامی صورت نگیرد می‌تواند مشکلات بهداشتی زیادی را برای مردم به وجود آورد زیرا پتروشیمی مواد شیمیایی بسیار زیادی تولید می‌کند.

 


پروژه‌های فرهنگی و تفریحی اروند اجرا نشده‌اند

آبادان نیوز _ احمد امیری در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: مردم آبادان چند سال دیگر باید صبر کنند تا پروژه‌های گردشگری که درباره‌ی آن‌ها تبلیغ کردند اجرا شوند؟ فضاهای تفریحی، گردشگری و فضاهای سبز زیادی از همان زمان که منطقه‌ی آزاد اروند آمد، کلنگ خوردند؛ اما هنوز هیچ‌کدام از آن‌ها افتتاح نشده است. حتی در نوروز جشنواره‌ای اجرا نشد تا مردم را به این منطقه جذب کند.

او ادامه داد: قسمتی از کار منطقه‌ی آزاد اروند باید توسعه‌ی گردشگری باشد، چراکه‌ اگر بتوانیم گردشگر را به آبادان جذب کنیم می‌توانیم انتظار داشته باشیم که در آبادان سرمایه‌گذاری کند؛ اما وقتی ما حتی از دیگر مناطق گردشگری تقلید نمی‌کنیم چگونه انتظار داریم که آبادان از نظر اقتصادی رشد کند؟

وی افزود:‌ اگر به مناطق آزاد کیش و قشم نگاه کنید می‌بینید که چه کارهایی برای جذب گردشگر انجام می‌دهند؛ اما منطقه‌ی آزاد اروند همین‌طور مانده است و هنوز کار حساب‌شده‌ای در زمینه‌ی گردشگری ندیده‌ایم.

 


کانون‌های مردم‌نهاد تا چه حمایت می‌شوند؟

آبادان نیوز _ احمد امیری درگفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: کانون ما تنها NGO جهانگردی در سطح استان است که از سوی هیچ ارگانی حمایت نمی‌شود و حدود 2 سال است که قرار بود از سوی اداره کل هدایایی به ما تعلق گیرد که تاکنون از این اقدام نیز خبری نشده است.

وی افزود: در تمامی دنیا کانون‌های جهانگردی توسط سازمان‌ها و نهادها حمایت می‌شوند و تعامل خوبی برای ساماندهی گردشگران با یکدیگر دارند ولی متاسفانه در خوزستان خبری از این تعامل نیست و حتی حداقل نیازهای ما نیز برآورده نمی‌شود.

مسؤول کانون جهانگردی آبادان خاطرنشان کرد: مدت‌ها پیش درخواستی به اداره مسکن و شهرسازی استان مبنی بر واگذاری قطعه زمینی برای راه‌اندازی محلی برای کانون ارایه دادیم ولی هیچ توجهی به درخواست ما نشد.

وی یادآوری کرد: این در حالی است که کانون‌های مردم‌ نهاد باید از سوی اداره‌ها و ارگان‌ها حمایت شوند چون اعضای این کانون تنها در راستای بالا بردن سطح فرهنگ استان گام برمی‌دارند و برای تجارت وارد این عرصه نشده‌اند.

امیری عنوان کرد: اداره کل میراث فرهنگی استان نیز علاوه بر عدم حمایت، ما را در فعالیت‌های خود دخیل نمی‌کند و کانون ما را به رسمیت نمی‌شناسد. در حالی که آن‌ها باید برای سازماندهی و جذب گردشگران با کانون‌های مردم‌ نهاد تعامل بالایی داشته باشند.

او افزود: اگر فعالیت‌های خود اداره کل در زمینه گردشگری مطلوب بود شاید می‌شد از عدم تعامل آن‌ها با کانون جهانگردی چشم‌ پوشی کرد ولی از آن‌ جا که در این زمینه فعالیت‌های خوبی صورت نمی‌گیرد باید از اداره کل میراث استان به شدت انتقاد کرد.


یکنواختی آثار موزه‌ی آبادان در جذب گردشگر تأثیرگذار است

آبادان نیوز _ احمد امیری در گفتگو با ایسنا اظهار کرد: موزه‌ی آبادان یکی از قدیمی‌ترین موزه‌های کشور است و تجهیزات امنیتی خوبی در آن به کار رفته‌، ولی متأسفانه سال‌هاست هیچ تنوعی در اشیای تاریخی آن ایجاد نشده است. مسئولان اداره‌ی میراث فرهنگی استان تا کنون در این زمینه اقدامی نکرده‌اند. در حالی که در سراسر استان به‌صورت مستمر اشیای تاریخی باارزشی کشف می‌شوند.

او ادامه داد‌: انتظار می‌رود اشیایی را که در شهرستان‌ها کشف می‌شوند و موزه‌ای برای به نمایش گذاشتن آن‌ها در شهرستان‌ها وجود ندارد، به موزه‌ی آبادان منتقل کنند تا بتوانیم آن‌ها را در معرض دید عموم مردم و گردشگران قرار دهیم.

امیری بیان کرد:‌ بسیاری از گردشگران، از موزه‌ی آبادان دیدن می‌کنند، ولی یکنواخت بودن اشیا باعث می‌شود آن‌ها زمان کمتری را به بازدید از این موزه اختصاص دهند.

وی گفت:‌ بسیاری از کشورهای بی‌ریشه، به یک‌سری تیر و تخته‌های قدیمی اکتفا می‌کنند و آن‌ها را به مردم نشان می‌دهند؛ ولی با توجه به پیشینه‌ی تاریخی‌ای که ما داریم و فضاهای باستانی خوزستان، ما می‌توانیم از این طریق گردشگر جذب کنیم و همچنان در سطح جهان مطرح باشیم.

مسئول کانون جهانگردی آبادان با اشاره به وضعیت نامطلوب فضای شهرستان آبادان در آستانه‌ی نوروز، افزود: در سطح شهر شرایط خوبی برای ورود گردشگران وجود ندارد، چون برخی جاده‌های درون‌شهری برای تردد خودروها ناهموار و نابسامان است.

 

 

آلاینده‌های پالایشگاه‌ آبادان خطر جدی برای سلامت گردشگران است

آبادان نیوز _ احمد امیری در گفت‌وگو با ایسنا گفت: در روزهای آخر هفته گردشگران و توریست‌های زیادی از اطراف آبادان به این شهر می‌آیند و تنها فضاهای کنونی برای مستقر شدن آن‌ها فضای سبز کنار پالایشگاه و پارک شهید منتظری است.

وی افزود:‌ فضای سبز صنعتی کنار پالایشگاه به صورت استاندارد ساخته نشده و دغدغه ما این است که در ایام نوروز با ازدحام جمعیت و خودروها آلاینده‌های بیشتری از پالایشگاه‌ خارج شود و سلامت گردشگران را به خطر بیندازد.

مسئول کانون جهانگردی آبادان در ادامه به منطقه آزاد اروند نیز اشاره کرد و گفت: مدت‌ها است که مسؤولان منطقه آزاد وعده می‌دهند که قرار است پارک‌های آبی و بادی و محیط‌های متنوعی برای گردشگران در آبادان ایجاد کنند ولی مردم آبادان شعار نمی‌خواهند و تنها به عمل آن‌ها نیاز دارند.

وی تصریح کرد: از زمانی که این منطقه به عنوان منطقه آزاد معرفی شده تاکنون حتی یک پروژه هم در خصوص توسعه گردشگری در این شهرستان ایجاد نشده و ما تنها شعار شنیده‌ایم.

امیری خاطرنشان کرد: هم‌اکنون تنها نام منطقه آزاد را یدک می‌کشیم، چراکه خبری از امکانات و فضاهای گردشگری نیست.

 


موزه‌ای به نام اداره میراث فرهنگی آبادان

آبادان نیوز _ احمد امیری در گفت‌وگو با ایسنا گفت: در حال حاضر اداره میراث فرهنگی آبادان دفتر اداری ندارد و مسؤولان آن در موزه آبادان مستقر هستند و به امور رسیدگی می‌کنند.

وی ادامه داد: با این شرایط وقتی شخصی برای پیگیری کاری مثل گردشگری با مسؤولان اداره میراث فرهنگی کاری داشته باشد، باید به موزه مراجعه کند و این وضعیت برای دومین شهرستان استان خوزستان درخور توجه، قابل تامل و تاسف‌بار است.

 

خوزستان,اخبارخوزستان,آبادان نیوز,خبرخوزستان,اخبار خوزستان,آبادان,خبرآبادان,اخبارآبادان,خبر آبادان,اخبار آبادان,منطقه آزاد اروند,آبادان خبر,خبر خوزستان،احمد امیری 

امتیازدهی
نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: