کد خبر: ١٦٧٨٢   نسخه چاپی  
  • تاریخ درج خبر:1399/09/02-١٩:١٨

دبير كانون جهانگردي معتقد است؛ بايد از هر فرصت و بهانه‌اي براي توسعه صنعت گردشگري خوزستان استفاده كرد.

 

آبادان خبر _ دبير كانون جهانگردي آبادان معتقد است كه جاذبه‌هاي گردشگري خوزستان بايد در رسانه ملي كشور تبليغ شود.

احمد اميري در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) در خوزستان اظهار داشت: لازم است تبليغات در خصوص گردشگري نخست از طريق رسانه ملي آغاز شود و در برنامه‌هاي كوتاه تلويزيوني و يا مستندات مختلف جاذبه‌ها گردشگري خوزستان معرفي شود.

البته تاكنون در اين زمينه برنامه‌هاي ناچيزي توليد و پخش شد كه كافي نبوده است.

وي افزود: رسيدن به اين هدف و معرفي كامل جاذبه‌هاي گردشگري استان به منظور جذب بيش‌تر توريسم و توسعه صنعت گردشگري مستلزم تشكيل كارگروهي مشترك از سوي سازمان ميراث فرهنگي خوزستان و صدا و سيما براي نمايش، تبليغ و معرفي جاذبه‌هاي گردشگري استان در سطح كشور است.

او خاطرنشان كرد:‌ خوزستان داراي جاذبه‌هاي متعدد تاريخي، طبيعي، ارزشي و اقتصادي است. ما در استان خوزستان داراي مناطق آزاد مرزي هستيم كه مي‌تواند از نظر گردشگري براي مردم جالب توجه باشد. اگر تبليغات خوبي در اين زمينه و از طريق رسانه‌هاي ملي صورت گيرد، به طور يقين نتيجه‌بخش خواهد بود زيرا در اين صورت ساير رسانه‌ها مانند خبرگزاري‌ها و مطبوعات وارد عمل مي‌شوند.

اميري توضيح داد: براي تبليغات در زمينه گردشگري استان و تلاش در زمينه توسعه آن نيازمند شاخصي قوي همانند صدا و سيما هستيم كه در اين صورت اشتغال‌زايي را نيز به همراه خواهد داشت. البته لازم است سازمان ميراث فرهنگي دست به يك همكاري جدي زده و تشكيل كارگروه مرتبط با گردشگري تبليغات را در رأس كار خود قرار دهد و به طور مستمر آن را دنبال كند.

اين دوستدار ميراث فرهنگي ادامه داد: خوزستان با تكيه بر پتانسيل‌هاي خود قابليت مطرح شدن در سطح كشور را دارد كه البته تحقق اين امر نيازمند عزم جدي مسؤولان است. به طور يقين اين مساله بر اشتغال‌زايي استان خوزستان تاثيرگذار خواهد بود.

 

دبير كانون جهانگردي آبادان: بايد از هر فرصتي براي توسعه صنعت گردشگري خوزستان استفاده كرد
آبادان خبر _ "احمد اميري"، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)‌، منطقه خوزستان، بيان كرد: هنرمندان ما فضا و امكانات اجراي برنامه‌هاي بومي براي جذب گردشگر در شهر را ندارند.

او ادامه داد: كانون جهانگردي آبادان جلسه‌اي را با هدف جذب گردشگر از طريق تعامل فكر ميان هنرمندان و با استفاده از پتانسيل‌هاي بومي با جمعيت هنرمندان اين شهرستان برگزار كرد. وي افزود: نتيجه به دست آمده از اين جلسه به اين ترتيب بود كه هنرمندان ما فضا و امكانات لازم براي اجراي برنامه‌هاي بومي در شهر را براي جذب گردشگر ندارند يا اگر داشته‌اند، بسيار ضعيف بوده است، بنابراين لازم است مسوولان در اين زمينه كمك كنند.

اميري خاطرنشان كرد: به عنوان مثال برگزاري جشنواره‌هاي متعدد تابستاني و از جمله آن جشنواره موسيقي محلي كه منجر به حضور گردشگران علاقه‌مند بسياري در اين شهر مي‌شود، نيازمند تاييد وزارت ارشاد است. همانند برگزاري كنسرت "احسان خواجه‌اميري" خواننده تهراني كه باعث حضور بسياري از مردم شهرهاي اطراف در آبادان شد.

وي تصريح كرد: متاسفانه آهنگ‌هاي كنسرت اين خواننده از سوي اداره ارشاد آبادان مورد تاييد قرار نگرفت و پس از بازبيني دوباره مجوز آن‌ها صادر شد كه اين امر به هيچ وجه كار پسنديده‌اي در زمينه گردشگري نيست زيرا باعث گريز چهره‌هاي شناخته شده و از دست رفتن فرصت گردشگري مي‌شود.

 

دبير كانون جهانگردي آبادان: استفاده از جذابيت‌هاي گردشگري جنگ حق آبادان است
آبادان خبر _ احمد اميري در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) در خوزستان بيان كرد: بايد در خصوص عمليات‌هاي مهم جنگ تحميلي تبليغ شود و با برنامه‌هاي خاص كه در سالروز اين اتفاقات اجرا مي‌شود به معرفي بهتر اين رخدادها به نسل‌هاي جديد و مردم اقدام كرد و باعث درآمدزايي بهتر از اين طريق براي مردم اين شهرستان شد.

وي افزود: از موضوع گردشگري جنگ مي‌توان بهره‌برداري‌هاي مختلف فرهنگي، ارزشي و اقتصادي كرد. در بهره‌برداري فرهنگي مي‌توان نسل جديد را با اين گونه وقايع آشنا كرد و آن‌ها را آگاه ساخت. در بهره‌برداري ارزشي مي‌توان خون شهدايي كه را براي اقتدار مملكت جان باختند ارج نهاد. ارزش اقتصادي اين دوران مي‌تواند با جذب گردشگر و ايجاد جذابيت در شهر باشد.

او خاطرنشان كرد:‌ آبادان، خرمشهر، اروندكنار و جزيره مينو مناطق جنگي به شمار مي‌روند كه مي‌توان از آن‌ها به عنوان جذابيت‌هاي گردشگري جنگ استفاده كرد. البته براي تحقق اين هدف لازم است مسوولان ديد مديريتي روي اين قضيه داشته باشند.

اميري تصريح كرد: متاسفانه در نهادهاي دولتي ما سيستم بازاريابي گردشگري وجود ندارد زيرا تصور مي‌شود كه نبايد اين نهادها بازاريابي داشته باشند. بسياري از كشورهاي قوي دنيا از نظر گردشگري، همانند مصر، اقدام به تشكيل مجموعه تخصصي بازاريابي براي تبليغ بيش‌تر كشور خود در اين زمينه كرده‌اند.

بنابراين لازم است سازمان ميراث فرهنگي در كنار صنعت توريسم و برگزاري تورهاي بازديد از شهرهاي مختلف كشور اقدام به معرفي و شناساندن جاذبه‌هاي مختلف جاذبه‌هاي جنگي و دفاع مقدس كند.

دبير كانون جهانگردي آبادان توضيح داد: سازمان ميراث فرهنگي خوزستان بايد با همكاري شهرهاي جنگ زده استان اقدام به تشكيل نهادي تخصصي براي جنگ به منظور جذب توريسم كند. بازسازي عمليات‌ها و ايجاد ميدان جنگي كاذب كوچك براي بالا بردن جاذبه‌هاي مناطق جنگي از جمله جذابيت‌هايي است كه مي‌توان در خصوص گردشگري جنگ انجام داد.

 

قبرستان ارامنه آبادان در بي‌توجهي به سر مي‌برد
آبادان خبر _ احمد اميري در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) در خوزستان بيان كرد: با توجه به سرقت‌هاي سال گذشته از قبرستان ارامنه آبادان آسيب‌هايي به آن وارد شده اما متاسفانه سازمان ميراث فرهنگي هيچ گونه رسيدگي در خصوص آن صورت نداده است.

وي افزود: متوليان اين قبرستان از وضعيت نامطلوب آن ناراضي هستند. البته اداره ميراث فرهنگي آبادان از تمام توان خود براي حفظ و نگه‌داري آثاري تاريخي اين شهرستان استفاده مي‌كند اما توان و امكاناتش كافي نيست.

اميري خاطرنشان كرد: سازمان ميراث فرهنگي خوزستان بايد درصدد تقويت اداره ميراث فرهنگي آبادان و كمك به مرمت و بازسازي قبرستان ارامنه اين شهرستان به منظور حفظ آن باشد. در گذشته نيز از طريق رسانه‌هاي عمومي درخواست‌هاي متعددي براي رسيدگي به اين قبرستان شد كه متاسفانه تاكنون رسيدگي نشده است.

دبير كانون جهانگردي آبادان تصريح كرد: در حال حاضر اين قبرستان تاريخي به علت آسيب‌ديدگي حصارها و نرده‌هاي اطراف آن در وضعيت مطلوبي به سر نمي‌برد. هم چنين اين قبرستان حراست درستي براي محافظت و جلوگيري از تخريب بيش‌تر ندارد.

 

دبير كانون جهانگردي آبادان: تداوم پديده گردوغبار تاثير منفي بر گردشگري استان خوزستان مي‌گذارد
آبادان خبر _ احمد اميري در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) ‌در خوزستان بيان كرد:‌ براساس بررسي‌هاي انجام شده از سوي كانون جهانگردي آبادان، در حال حاضر علاقه‌مندي مردم براي حضور در استان خوزستان به دليل وجود پديده‌اي به نام گردوخاك نسبت به سال گذشته حدود 90 درصد كاهش داشته است.

وي افزود: در صورت تداوم پديده وحشتناك گردوخاك به زودي شاهد تاثير منفي آن در صنعت گردشگري و در نهايت بي‌كاري تعداد بسياري خواهيم بود چون گردوخاك پديده‌اي نيست كه بومي باشد و از حدود هشت سال پيش شروع شده و بايد آن را مديريت كرد.

او خاطرنشان كرد: چندين سال است كه خوزستان شاهد گرد وخاك‌هاي غليظ است اما كسي مديريتي در خصوص كنترل آن نمي‌كند. ايران بايد براي پايان دادن به اين وضعيت تلاشي در حد تعامل با وزراي ساير كشورها به منظور كنترل اين پديده داشته باشد. چنان چه تمام كشورهاي دخيل در اين جريان همانند عراق و اردن با هم كاري يك ديگر اقدام به مالچ‌ پاشي در كوتاه مدت و ايجاد كمربند فضاي سبز كنند، اين اقدام در كشور ما بايد از جنوب غرب تا غرب كشور پيش رود.

اميري توضيح داد: استان خوزستان با توجه به حضور راهيان ‌نور يك استان ارزشي است اما ما در حال حاضر در فقر فضاي سبز به سر مي‌بريم. پديده گردوخاك نيازمند توجه‌ جدي مسوولان است. هم چنين منطقه آزاد اروند اقدامات خوبي را در زمينه گردشگري آغاز كرده كه در صورت ادامه پديده گردوخاك تاثير چنداني نخواهد داشت.

او تصريح كرد: بايد با كنترل پديده گردوخاك در خوزستان براي حضور مردم در استان ايجاد انگيزه كنيم نه اين كه اجازه دهيم اين پديده قوت گرفته و مانع توسعه صنعت گردشگري استان شود.

 

سينما نفت آبادان 100 ساله شد
آبادان خبر _ احمد اميري در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا) در خوزستان بيان كرد: سينما نفت آبادان با گنجايش 1178 نفر تماشاچي در سال 1323 افتتاح شد و در حال حاضر اين سينماي 100 ساله تنها سالن نمايش فيلم اين شهرستان است.

وي افزود: اين سينما در گذشته مكان اجراي كنسرت‌هاي بزرگ و تا مدت‌هاي زيادي تنها در انحصار كاركنان شركت نفت بود.

وي خاطرنشان كرد: سينما نفت تنها مكاني است كه در صورت برنامه نداشتن شركت نفت براي كاركنان خود در بعضي مواقع محل تماشاي فيلم براي مردم آبادان است.

اميري گفت: سينما نفت آبادان همزمان با ساخت پالايشگاه نفت اين شهرستان توسط انگليسي‌ها احداث شد اين سينما به‌دليل استفاده از مصالح عالي در ساخت آن پس از گذشت سال‌ها هم‌چنان در وضعيت مطلوبي به سر مي‌برد.

به گفته وي اين سينما يك‌بار پس از جنگ مرمت كلي شد و به‌طور مرتب رسيدگي لازم در خصوص آن صورت مي‌گيرد.

عضو كانون جهانگردي آبادان تصريح كرد: اين سينما به‌دليل استفاده از آجرهاي قرمز رنگ قديمي منحصر به فرد در ساخت آن با ارزش بوده و در نوع خود بي‌نظير است.

خوزستان،اخبارخوزستان،آبادان نیوز،خبرخوزستان،اخبار خوزستان،آبادان،خبرآبادان،اخبارآبادان،خبر آبادان،اخبار آبادان،منطقه آزاد اروند،آبادان خبر،خبر خوزستان،احمد امیری

امتیازدهی
نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: