کد خبر: ١٥٥٩٤   نسخه چاپی  
  • تاریخ درج خبر:1399/06/30-١٨:٥١

رییس گروه علم و فناوری زیستی و پزشکی جایزه مصطفی (ص) گفت: ایران در زمینه استراتژی ساخت واکسن کرونا، تکنولوژی ضعیف کردن ویروس را در اختیار دارد.

 

به گزارش آبادان خبر، رسول دیناروند روز یکشنبه در سومین نشست تخصصی ترویج علم بنیاد مصطفی (ص) با موضوع آخرین دستاوردهای حوزه واکسن کرونا که در شهر کتاب مینا برگزار شد، اظهار داشت: ساخت واکسن به خصوص در مورد ویروس کرونا چند استراتژی بیشتر ندارد. در زمینه استراتژی ساخت واکسن کرونا در ایران، مدل ضعیف کردن ویروس را در اختیار داریم که یک استراتژی قدیمی محسوب می شود.

وی با اشاره به واکسنی که روسیه به تازگی تولید شده است، خاطرنشان کرد: واکسنی که روسیه ساخت و تاییدیه اورژانسی آن را هم دریافت کرد، مدل ضعیف شده ویروس است. حتی ۲ شرکت چینی با همین استراتژی واکسن تولید کردند. البته یکی از روش‌های مدرن که بر اساس آن واکسن تولید می شود، روش دی. ان. ای بیس است اما شرایط تولید این واکسن در ایران فراهم نیست و زمینه ایجاد آن هم در حد تحقیقات است؛ چرا که زیرساخت صنعتی برای آن نداریم.

دیناروند افزود: کشورهای غربی در گذشته پایه های تولید این واکسن را ایجاد کردند حتی از حدود هشت ماه قبل بودجه های سنگینی برای این زیرساخت ها قرار دادند؛ در مورد واکسن کرونا به واکسیناسیونی برای حداقل ۷۰ درصد جمعیت نیاز داریم.

رییس گروه علم و فناوری زیستی و پزشکی جایزه مصطفی (ص)، با بیان اینکه تاثیر درمانی واکسن های کرونا با استراتژی قدیمی تر، کندتر است، گفت: نسل های جدید شرکت هایی که در حال توسعه واکسن کرونا هستند، اعلام کردند در سال ۲۰۲۱ میلادی نزدیک به یک و سه دهم میلیارد دوزِ ظرفیت تولید واکسن کرونا ایجاد می کنند.

منبع:ایرنا

کرونا،واکسن کرونا،ویروس کرونا،علم وفناوری،اخبار آبادان،آبادان خبر،آبادان نیوز

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: