کد خبر: ٢٨٧٠٩   نسخه چاپی  
  • تاریخ درج خبر:1401/11/24-١٢:٢٦

بسته خبری بین الملل

آخرین‌های بین‌الملل

در این بسته خبری، آخرین اخبار بین الملل تشریح می‌شوند./ ابوالفضل امیری

 

آبادان نیوزآخرین‌های بین‌الملل را با ما بخوانید:

 

جنگ آمریکا با اشیاء ناشناس

جنگ آمریکا با اشیاء ناشناس

رسانه‌های آمریکایی گزارش دادند که جنگنده های نیروی هوایی این کشور یک شی ناشناس دیگر را روی دریاچه هونور در نزدیکی میشگان ساقط کرده اند.

براساس گزارش شبکه سی ان ان، یک منبع مطلع نظامی به این شبکه گفته، ارتش آمریکا روز یک شنبه به وقت محلی یک شی ناشناس دیگر را این بار روی دریاچه هونور در ارتفاع بالا هدف قرار داده و ساقط کرده است. این سومین هدفی است که آمریکا طی چند روز گذشته با آن مقابله کرده است.

بنابر گزارش‌ها، دستور ساقط کردن این هدف مستقیما توسط جو بایدن رئیس جمهور آمریکا صادر شده است.

روزنامه وال استریت ژورنال گزارش داد، یک جنگنده اف-۱۶ یک شی ناشناس را در ارتفاع ۲۰ هزار پایی ساقط کرد.

وزارت دفاع آمریکا با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که شی ناشناس که توسط یک جنگنده آمریکایی سرنگون شد در نزدیکی سایت‌های نظامی حساس در ایالات متحده پرواز می‌کرد.

رسانه‌های کانادایی نیز بامداد یکشنبه از کشف یک شئ پرنده دیگر در ارتفاع بالا در آسمان این کشور خبر داده بودند. 

مرکز فرماندهی دفاع هوافضای آمریکای شمالی (نوراد) با اعلام کشف این شئ ناشناس، گفت هواپیماهای نظامی در حال عملیات در منطقه و نظارت بر آن هستند.

ارتش کانادا نیز اعلام کرد کل حریم هوایی مناطق «یوکان» و «نوناووت» را به دلیل وجود این شئ پرنده ناشناس مسدود و پرواز ممنوع اعلام کرده است.

دقایقی بعد، «جاستین ترودو» نخست وزیر کانادا اعلام کرد جنگنده‌های کانادایی و آمریکایی این شیء ناشناس را در آسمان شمال غربی این کشور ساقط کردند.

هفته قبل بود که رسانه‌های آمریکایی خبر دادند که دو جنگنده «اف-۲۲» این کشور بعد از چرخیدن اطراف بالن اطلاعاتی چین، آن را منهدم کردند.

وزارت دفاع آمریکا ضمن اتهام‌زنی به چین درباره تلاش برای جمع‌آوری اطلاعات از مراکز راهبردی این کشور با استفاده از بالن، گفته بود سرنگونی آن نیز با هماهنگی و حمایت دولت کانادا انجام شد.

روز گذشته نیز آمریکا اعلام کرد که یک شی دیگر را در حریم هوایی آلاسکا سرنگون کرده است./ اخبار بین‌ الملل


اهداف سفر رییسی به پکن

اهداف سفر رییسی به پکن / توافق جامع ایران و چین اجرایی می شود؟

معاون سیاسی دفتر رییس‌جمهور گفت: اجرایی‌کردن توافق جامع ایران و چین از اهداف سفر رییس‌جمهور به پکن است.

جمشیدی افزود: وزرای اقتصاد، امور خارجه، جهاد کشاورزی، راه، صمت و نفت و همچنین رییس‌کل بانک مرکزی آقای رییسی را در سفر امروز همراهی می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: این سفر رییس جمهور به چین اولین سفری هست که طی دو دهه گذشته به‌صورت رسمی به‌دعوت چین انجام می‌شود.

چین شریک نخست تجاری ایران در سالهای اخیر بوده است و در ۱۰ماهه امسال، صادرات ایران به چین به ۱۲.۶ میلیارد دلار و واردات از این کشور هم به ۱۲.۷ میلیارد دلار رسید./ اخبار بین‌ الملل


چین: یک شیء پرنده ناشناس در آسمان خود مشاهده کردیم

نیروی دریایی استان شرقی «شاندونگ» چین از پرواز یک شیء پرنده ناشناس بر فراز شهر ساحلی ریژائو خبر دادند.

پس از جنجال‌های اخیر رسانه‌های غربی مبنی بر به پرواز درآمدن اشیاء ناشناس بر فراز آسمان ایالات متحده و کانادا، هم‌اکنون رسانه‌های چینی گزارش کردند که یک شیء ناشناس پرنده بر فراز آسمان شهر «ریژائو» مشاهده شده است.

روزنامه گلوبال تایمز چین به نقل از مقام‌های محلی گزارش کرد، فرماندهان نیروی دریایی در استان «شاندونگ» واقع در شرق چین امروز (یکشنبه) گزارش کردند که یک شیء پرنده ناشناس را بر فراز آب‌های نزدیک شهر ساحلی ریژائو در استان شاندونگ مشاهده کردند و آماده سرنگون کردن آن هستند.

این خبر در حالی منتشر شده است که پیش از این مرکز فرماندهی دفاع هوافضای آمریکای شمالی اعلام کرد یک شئ پرنده ناشناس در ارتفاع بالا در آسمان کانادا کشف شده که دقایقی بعد به گفته نخست‌وزیر این کشور، سرنگون شد.

بعد از اطلاعیه شورای امنیت ملی کاخ سفید درباره سرنگونی یک شئ پرنده در آسمان آلاسکا، رسانه‌های کانادایی بامداد یکشنبه از کشف یک شئ پرنده دیگر در ارتفاع بالا در آسمان این کشور خبر دادند.

پیش از آن نیز، «جان کربی» هماهنگ کننده امور راهبردی کاخ سفید شامگاه جمعه خبر داد که یک شیء پرنده دیگر در حریم هوایی آلاسکا سرنگون شده است.

قبل از آن نیز، شنبه هفته گذشته، دولت بایدن شنبه دستور سرنگونی بالن چین با استفاده از یک جنگنده پیشرفته رادارگریز «اف-۲۲» را صادر کرد.

پکن اقدام آمریکا را «واکنش افراطی صریح و نقض جدی عرف بین‌المللی» توصیف کرد. وزارت خارجه چین همچنین اعلام کرد ژی فنگ معاون وزیر خارجه این کشور اعتراض رسمی خود را به سفارت آمریکا در پکن درباره استفاده واشنگتن از زور برای حمله به بالن غیرنظامی ارائه کرد./ اخبار بین‌ الملل

 

 

 

پایگاه تحلیلی گفتمانی آبادان نیوز اخبار جنوب غرب کشور را بصورت تحلیلی، گفتمانی و خبری منتشر میکند.

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: