کد خبر: ١٧٣٦٠   نسخه چاپی  
  • تاریخ درج خبر:1399/10/12-١٢:٣٨

مراسم شب شعر بین المللی با عنوان مردان میدان، گرامیداشت یاد و خاطره سردار قاسم سلیمانی و شهدای مقاومت پنجشنبه شب در موزه دفاع مقدس خرمشهر برگزار شد.

 

به گزارش آبادان خبر، در این مراسم که به همت حوزه هنری انقلاب اسلامی و منطقه آزاد اروند برگزار شد ۲۶ شاعر از کشورهای ایران، افغانستان، پاکستان، عراق، سوریه، لبنان و یمن حضور داشته و شعرهای خود را در رثای شهید سلیمانی و شهدای مقاومت قرائت کردند.

شاعران کشورهای سوریه، لبنان، یمن به دلیل فراگیری کرونا اشعار خود را به صورت ویدو کنفرانس ارائه کردند و سایر شعرا در باغ موزه دفاع مقدس خرمشهر حضور داشتند.

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد اروند در این آیین ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی و دفاع مقدس و شهدای محورمقاومت و مدافعان حرم گفت:هدف از برگزاری این شب شعر گسترش و تعمیق فرهنگ ایثار، مقاومت و شهادت، معرفی شهید سلیمانی به عنوان اسوه ایثار، اخلاص و عمل برای نسل نوجوان و جوانان و ادای دین در مقابل آن شهید والامقام بوده است.

قدرت الله طمیمیان ترویج فرهنگ ایثار، شهادت و معرفی مکتب سردار سلیمانی به نسل جدید در کشورهای محور مقاومت با ابزار شعر را از دیگر اهداف این شب شعر عنوان کرد و افزود: سردار سلیمانی صاحب یک مکتب بود و اقتدار، شجاعت و شهامت در مقابل دشمنان محورهای این مکتب می باشد.

وی ادامه داد: همه ما باید به این مکتب توجه کنیم و آن را الگوی خود قرار دهیم دتا بتوانیم مقاومت در مقابل زورگویی و استکبار را در درون خود نهادینه کنیم.

امام جمعه خرمشهر هم در حاشیه این مراسم در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: موظفیم با معرفی شهدای مقاومت به ویژه شهید قاسم سلیمانی به نسل جوان یاد و خاطره آنها را زنده نگه داریم.

حجت الاسلام محمدجواد عادل‌پور با بیان اینکه باید شخصیت و مکتب شهید سلیمانی را به جهانیان معرفی کنیم افزود: بهترین ابزار برای معرفی شخصیت وی هنر به خصوص شعر است .

وی افزود:از دیرباز شعر به عنوان رسانه بسیار قوی و کارآمد تاثیر بسیاری زیادی در انتقال مفاهیم به نسل‌ها داشته است.

معاون حوزه هنری کشور نیز در این مراسم با اشاره به جایگاه و نقش شهید سلیمانی در جبهه مقاومت گفت: شهیدسلیمانی نه تنها در کشور ما بلکه در سایر کشورها بخصوص محور مقاومت دوستداران زیادی در میان هنرمندان و شاعران بین المللی داشت.

مجدالدین معلمی افزود: به دلیل شیوع ویروس کرونا در جهان این شب شعر را محدود و با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی برگزار کردیم و برخی از شاعران کشورها به صورت مجازی در این شب شعر حضور داشتند.
منبع:ایرنا

 

خوزستان،اخبارخوزستان،آبادان نیوز،خبرخوزستان،اخبار خوزستان،آبادان،خبرآبادان،اخبارآبادان،خبر آبادان،اخبار آبادان،منطقه آزاد اروند،آبادان خبر،خبر خوزستان

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: