کد خبر: ١٥٦٦٠   نسخه چاپی  
  • تاریخ درج خبر:1399/07/02-٠٨:٥٣

کمبود سیلندر گاز در شهر تولید گاز یکی از چالش های تقریبا همیشگی مردم آبادان است.

 

 گاز مایع یا ال پی جی ترکیبی از گازهای  پروپان و بوتان است که در یکی از بزرگترین و قدیمی ترین پالایشگاه های خاورمیانه یعنی پالایشگاه آبادان تولید می شود.

همچنین بیش از ۱۵شهر و استان در کشور خریدار هزاران مترمکعب از این گاز با کیفیت هستند اما مدتی است که کمبود این گاز موجب تشکیل شدن صف های طولانی در آبادان شده است و اگر یافت شود قیمت آن  سربه فلک میزند.

کمبود گاز در شهر تولید گاز

آل کثیر مدیر شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه آبادان گفت: تولید گاز مایع با سرعت خوبی در پالایشگاه آبادان در حال انجام است.

او  توزیع را مشکل اصلی کمبود گاز برشمرد و افزود: بیش از ۹۵ درصد گاز مایع برای مصارف خانگی است این در حالی است  که برخی صاحبان خودرو‌ها از گاز مایع برای سوختگیری استفاده می‌کنند.

او ادامه داد: در زمینه توزیع، نظارت باید به صورت جدی تر انجام شود  چرا که عرضه خارج از شبکه در مدت اخیر کمبود گاز مایع را به وجود آورده است.

پایان معضل کمبود گاز مایع  در آبادان چه زمانی فرا می رسد؟

 بداغی سرپرست  اداره صنعت معدن و تجارت آبادان  با بیان این  که ۴۶ تن گاز در جایگاه‌ها توزیع شده است گفت: در حال حاضر کپسول‌های گاز با نظارت مستقیم بازرسان ما توزیع می‌شود.

بداغی افزود: توزیع گاز به سه چرخه‌ها و توزیع خارج از شبکه خانگی ممنوع خواهد شد تا  دیگر شاهد صف‌های گاز در شهر نباشیم.

او ادامه داد: نظارت‌ها را افزایش داده ایم نیز تولید بی وقفه ادامه دارد تا مشکل مردم هرچه سریع‌تر برطرف شود.

سرپرست اداره صنعت، معدن و تجارت آبادان تصریح کرد: افزایش قیمت همه چیز با ارز ارتباط دارد، برای نظارت بر تمامی کالا‌ها به نیروی بیشتری نیاز داریم.

بداغی در پایان بیان کرد:  مردم برای تهیه گاز مایع عجله نکنند چرا که به زودی بازار اشباع خواهد شد.

کمبود سیلندر گاز در شهر تولید گاز یکی از چالش های تقریبا همیشگی مردم آبادان است.

گلایه های شهروندان آبادانی در خصوص چالش بی پایان گاز مایع

یکی از شهروندان آبادانی گفت: یک ماه است که گرفتار تهیه گاز مایع هستیم در صورتی که شهرهای همجوار این مشکل را ندارند و ما در آبادان  با کمبود گاز مواجه هستیم  یا اینکه باید ۳۰هزارتومان آن را خریداری کنیم.

شهروند دیگری بیان کرد: گاز به دست ما شهروندان نمی رسد و برای مصرف خانگی نمی توانیم تهیه کنیم.

این شهروند ادامه داد: گاز مایع باید با نرخ دولتی در سطح شهر توزیع شود و قیمت آن دائم از صبح تا شب تفاوت چشمگیری پیدا می کند و ما توانایی خرید آن را نداریم.

ثبت نام متقاضیان گاز مایع در آبادان

آل کثیرمدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه آبادان گفت: با هماهنگی‌های انجام شده یکی از کارکنان واحد برنامه ریزی این منطقه با استقرار در یکی از محل‌های توزیع سیلندرگاز مایع (طرح سبدی) عملیات ثبت نام شهروندان متقاضی سیلندر گاز مایع را انجام می‌دهد.

او افزود: این واحد موقت خدمات رسان، به منظور تسریع در فرآیند ثبت نام شهروندان در سامانه درخواست فرآورده‌های نفتی (سدف) جهت تخصیص سهمیه گاز مورد نیاز آن‌ها مستقر می‌شود.

او ادامه داد: جایگاه طرح سبدی شماره ۸ واقع در میدان طیب جنب بانک ملت این شهرستان برای ثبت نام متقاضیانی که در سامانه https://newtejaratasan.niopdc.ir موفق به ثبت نام نشدند اختصاص داده شده است.

 آل کثیر تصریح کرد: ثبت نام شهروندان متقاضی سیلندر گاز مایع در سامانه سدف در واحد موقت مستقر ثبت نام کننده در این طرح سبدی به صورت رایگان انجام می‌شود.

پیگیری نماینده مردم آبادان در مجلس برای حل کمبود گاز مایع

جلیل مختار نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی گفت: ظرفیت تولید گاز مایع از ۶۰ تن در روز به ۹۰ تن در روز افزایش یافت.

او افزود: همچنین ذخیره گاز مایع از ۶۰ تن به ۱۸۰ تن در روز رسید.

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: با افزایش تولید گاز مشکل کمبود گاز مایع در آبادان و خرمشهر برطرف خواهد شد.

اکنون این وضعیت پیش آمده در شهرستان آبادان مدیریت صحیح و عزم راسخ مسئولین را می طلبد، همچنین با توجه به ظرفیت و امکانات موجود در منطقه برای تامین گاز مایع، انتظار می رود تا دوباره شاهد بروز چنین مشکلاتی نباشیم.

منبع:باشگاه خبرنگاران جوان

آبادان،خبر آبادان،اخبار آبادان،آبادان نیوز،آبادان خبر،خبر اروند،خبرآبادان،اخبارآبادان،آبادان  نیوز،آبادان  خبر،خبراروند

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: