کد خبر: ٢٧٦٠٦   نسخه چاپی  
  • تاریخ درج خبر:1401/08/08-٠٩:٥٨

کاپیتان سابق نفت آبادان : فیروز کریمی فقط می خواست روی نیمکت یک تیم لیگ برتری بنشیند و اینکه در آینده قرار است چه اتفاقی برایش بیفتد، مهم نبود.

 

به گزارش آبادان نیوز به نقل از ایسنا ، علی بختیاری زاده، کاپیتان سابق تیم فوتبال صنعت نفت آبادان گفت: نفت بعد از پرکاس دست به انتخاب مربی زد که کارنامه آن مشخص است، مربیانی که خیلی شیک جابه‌جا می شوند و من احساس می کنم فیروز کریمی فقط می خواست روی نیمکت یک تیم لیگ برتری بنشیند و اینکه در آینده قرار است چه اتفاقی برایش بیفتد، مهم نبود.

علی بختیاری زاده

 

پایگاه تحلیلی گفتمانی آبادان خبر


بختیاری زاده در خصوص وضعیت صنعت نفت اظهار کرد: متأسفانه نفت آبادان لیگ بیست و دوم را هم مثل هر سال با بلاتکلیفی شروع کرد. با مدیرانی که هیچ سابقه و تجربه ای در فوتبال نداشتند، در حالی که تیمی را اداره می کردند که بسیار پرطرفدار  است و به نظر من مهم ترین عامل عدم موفقیت نفت همین افراد هستند.

وی ادامه داد: در شروع کار نیز با پرکاس و چنین مدیرانی، همه می دانستند که نفت در ادامه دچار مشکل می شود. البته من پس از انتخاب پرکاس هم گفته بودم که امیدوارم آنهایی که این انتخاب را داشته اند بعدها پاسخگوی انتخابشان باشند. تیم نفت امسال نسبت به سال های قبل فوق العاده ضعیف تر بازی می کند و در نتیجه گیری نیز بسیار ضعیف است و هیچ امیدی هم از ابتدا به بهبود وضعیت این تیم نبود زیرا انتخاب سرمربی اشتباه بود. 

این مربی فوتبال بیان کرد: در ادامه نیز باید تغییراتی در رأس کادر فنی نفت انجام می شد و البته در همین شرایط مدیریت باشگاه نیز تغییر کرد اما با تمام احترامی که برای آقای پارو قائلم ولی معتقدم هیچ تجربه ای در مدیریت فوتبال آن هم در یک باشگاه و تیم مردمی و بزرگ که در بحران قرار داشت، ندارد اما حداقل وقتی مدیرعامل شد باید از افراد باتجربه در کنار خود استفاده می کرد تا انتخاب بهتری از فیروز کریمی داشته باشد. البته پیش از این انتخاب می گفتند با چند سرمربی از جمله شفر صحبت کرده اند که من کمی امیدوار شدم اما در نهایت دست به انتخاب مربی زدند که کارنامه آن مشخص است. مربیانی که خیلی شیک جابه‌جا می شوند و تیم هایی را به دست می گیرند که در بحران هستند تا اگر این تیم ها در لیگ ماندند یک کارنامه برای خود رقم زده باشند و اگر هم سقوط کردند خیلی برایشان مهم نیست و اهمیت کار این است که هر ساله صاحب تیم شوند.

او گفت: من در فوتبال اعتقادی به مربی بومی یا غیربومی ندارم اما اگر مربیان خوزستانی از جمله داریوش یزدی، سیروس پورموسوی، عبدالله ویسی، سهراب بختیاری زاده و ناصر مطلق هدایت چنین تیم هایی را که اکنون ضعیف نتیجه می گیرند در استان بر عهده داشتند، مشخص نبود خود مردم چه رفتاری با مربیان خوزستانی داشتند. 

 

پایگاه خبری تحلیلی آبادان نیوز

 

وی ادامه داد: متأسفانه مدیران ما فقط برای نگه داشتن صندلی خود کار می کنند و حقوق ماهیانه ای که هر ماه به حساب آنها واریز می شود. از نظر من این مدیران دلسوز فوتبال خوزستان نیستند. فیروز کریمی در شروع کار خود در نفت عنوان کرد رتبه این تیم تک رقمی می شود اما الان مصاحبه هایی دارد که خیلی بد است. بعد از هر باخت یک بازیکن را متهم می کند و در آخرین مصاحبه اش عنوان کرده که بازیکنان برای تعویض به من التماس می کردند. می خواهم خطاب به آقای کریمی بگویم شما اگر به عنوان مربی باتجربه به نفت آمدید و با علم و آگاهی بود، سؤالم از شما این است شما که این گونه می گویید آیا بازی های این تیم را مشاهده نکردی و آیا بدون شناخت به آبادان آمدی؟ شما با چه علمی هدایت این تیم را پذیرفتی و بعد هم عنوان کردی رتبه تیم تک رقمی می شود و چرا الان بعد از هر بازی بازیکنان را متهم به کم کاری و ضعف در فوتبال می کنی و اگر نمی توانستی شرایط را بهتر کنی چرا این کار را قبول کردی؟

این بازیکن سابق نفت آبادان گفت: من احساس می کنم فیروز کریمی فقط می خواست روی نیمکت یک تیم لیگ برتری بنشیند و اینکه در آینده قرار است چه اتفاقی برایش بیفتد، مهم نبود. الان هم ضرر آن فقط متحمل نفت و مردم مظلوم آبادان است. الان فقط معجزه می تواند این تیم را نجات دهد. در حال حاضر نه این سرمربی و نه مدیران فعلی نمی توانند کاری برای صنعت نفت آبادان انجام دهند. اگر این تیم می خواهد در لیگ برتر بماند باید تغییرات گسترده ای از تغییر در کادر فنی گرفته تا کادر مدیریتی رقم بخورد و این تنها راهکار برای خروج نفت از شرایط فعلی است. 

وی بیان کرد: باید مدیری به این باشگاه بیاید که استخوان خورد کرده باشد که در آبادان از این مدیران کم نداریم. در گذشته کسانی بودند که در اوج نداری و بدبختی این تیم را در رتبه های بالا نگه می داشتند. همه مردم این مدیران را دوست داشتند زیرا در سلامت کار می کردند و کارنامه آنها مشخص بود. اما حالا این مدیران بیرون گود نشسته اند و یک سری افراد بدون تجربه در بطن کار هستد و بعد هم این افتضاح را به بار می آورند.

 

پایگاه تحلیلی گفتمانی آبادان خبر

 

کاپیتان اسبق صنعت نفت در ادامه با اشاره به عملکرد ضعیف تیم فولاد نیز خاطرنشان کرد: وقتی نکونام به فولاد آمد تغییرات خوبی ایجاد شد و تیم فولاد از یک تیم معمولی به یک تیم مدعی تبدیل شد و دو جام کسب کرد اما متأسفانه فولاد هم در یک سراشیبی قرار گرفته و یکی از دلایل آن مطرح شدن نام نکونام برای حضور در تیم ملی است. من به عنوان کسی که قبلاً از این مربی حمایت کرده بودم متأسفانه باید بگویم الان شرایط این تیم راخوب نمی بینم و نمی تواند تیم های حریف را به بسته بازی کردن متهم کند و نتیجه نگرفتن خود را ناشی از این موارد بداند. متأسفانه فوتبالی که فولاد ارائه می کند ضعیف است و جواد نکونام و باشگاه باید خیلی سریع فولاد را از این بحران خارج کنند زیرا این نوع بازی و نتیجه گیری برای تیمی که باید در آسیا بازی کند اصلاً خوب نیست.

امتیازدهی
نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: