کد خبر: ٢٧٣٣٢   نسخه چاپی  
  • تاریخ درج خبر:1401/07/11-١٧:٠٩

ابوالفضل امیری

 

آبادان نیوز : سرمربی تیم فوتبال صنعت نفت آبادان در اولین هدایت این تیم اظهارات عجیبی داشت.

فیروز کریمی و کنفرانس خبری؛ همان همیشگی!

شنیدن صحبت‌های طنز و بامزه از فیروز کریمی در نشست‌های خبری قبل و بعد از مسابقه توقعی است که همیشه برآورده می‌شود. اما این بار آقا فیروز در بازگشت مجدد به لیگ برتر صحبت‌هایی انجام داد که حتی تصورش هم دشوار است.

در شرایطی که هر مربی‌ای که یک تیم را در میانه فصل تحویل می‌گیرد در اولین اقدام برای برطرف کردن نقاط ضعف آن تیم، تماشای فیلم بازی‌های گذشته و آنالیزهای مربوط به بازیکنان را در دستور کار قرار می‌دهد، فیروز کریمی در اظهار نظری کاملا برعکس، در نشست خبری بعد از مسابقه مدعی شد بازی‌های قبلی نفت را ندیده است!

کریمی که بعد از حضور روی نیمکت تراکتور در ابتدای لیگ بیست و یکم تا به امروز از سطح اول فوتبال ایران دور بوده، در خلال صحبت‌هایش بعد از کسب تساوی ارزشمند مقابل تیم قدرتمند مس رفسنجان در اولین تجربه هدایت صنعت نفت، گفت:" اگر شانس داشتیم می‌توانستیم برنده از زمین خارج شویم. طرفداران ما را ببخشند. ماحصل تمرینات‌مان آنچه دیدند بود. من بازی‌های قبل را ندیده‌ام اما هواداران از این بازی ابراز رضایت می‌کردند و لذت برده بودند. ان‌شاءالله مورد قبول رسانه‌ها هم باشد."

صحبت‌های سرمربی 64 ساله صنعت نفت وقتی جالب‌تر می‌شود که به صحبت‌های اول فصل ساکت در خصوص ژوزه مورایس رجوع می‌کنیم؛ جایی که مدیرعامل سپاهان گفته بود مورایس پیش از بستن قرارداد با سپاهان تمام بازی‌های فصل گذشته این تیم را دیده بود.

البته این تنها بخش جالب کنفرانس آقا فیروز نبود. او در بخشی از نشست که به سوال و جواب پیرامون گل مشکوک به آفساید نفت گذشت هم اظهارات جالبی داشت؛ ابتدا در مورد قضاوت مربی حریف از این صحنه قاطعانه گفت: ربیعی نباید در این مورد اظهارنظر کند! او در ادامه وقتی با صحبت خبرنگاران در خصوص قطعی بودن آفساید طبق تصاویر تلویزیونی مواجه شد گفت: آیا شما دیده‌اید؟ چه کسی این صحنه را تأیید کرد؟

بخش جالب‌تر کنفرانس سرمربی صنعت نفت در بازگشت دوباره به لیگ، به تحلیل گل‌های دو تیم مربوط می‌شود. کریمی ابتدا گل تیم حریف را به جالب‌ترین شکل ممکن زیر سوال می‌برد و بعد به تمجید از گل تیم خودش می‌پردازد: بینی و بین‌الله موقعیتی که آنها گل کردند اصلاً موقعیت نبود. بازیکن ما به هوا پرید و بچه‌ بازی درآورد. توپ اصلاً برای خودش بود. گلی که ما زدیم هم شوت از پشت محوطه را خوب زدیم و هم جابه‌جایی داشتیم و شوت زدیم. هم توپ بلوکه شده را خوب زدیم و هم ضربه‌ای که میرجوان به زاویه مخالف زد خوب بود. شکل گل داشت.

به هرحال با حضور مجدد فیروز کریمی در لیگ برتر، به جذابیت‌های لیگ بخصوص در نشست‌های خبری افزوده خواهد شد.


صنعت نفت آبادان با وجود حضور در لیگ برتر فوتبال ، با مشکلات مالی مواجه است و بودجه این تیم نسبت به بعضی تیم های لیگ برتری بسیار ناچیز است.

نفت آبادان

باشگاه صنعت نفت آبادان در سال‌های اخیر به دلیل وجود بندی در قانون توسعه برای دریافت کمک مالی از منابع دولتی، با مشکل مواجه است. یکی از اخبار قابل توجه پیرامون تیم‌های نفتی لیگ برتری میزان پرداختی آنها به بازیکنان است. 

در همین رابطه بعد از بازی هوادار، ابراهیم قاسم‌پور مدیر فنی صنعت نفت آبادان با مقایسته نسبت بودجه صنعت نفت و بعضی باشگاه‌های لیگ برتری اعلام کرد: «ژیان سواریم اما با بنز و بوگاتی رقابت می‌کنیم.»

در حالی که بعضی اخبارها حاکی از بودجه ثابت 10 تا 15 میلیاردی صنعت نفت است، اما بررسی‌ها حاکی از آن است که میزان دریافتی زردپوشان در هفته‌های ابتدایی لیگ به 7 درصد رسید.

بعد از این موضوع تغییرات مدیریتی و مربی در صنعت نفت شرایط این تیم راکمی متفاوت کرد. حالا بعد از روی کار آمدن احمد پارو در صنعت نفت، به بازیکنان و اعضای تیم فوتبال این باشگاه اعلام شده که در روزهای آینده میزان دریافتی آنها را به 30 درصد می‌رسانند. باید دید این صحبت‌ها چه زمانی عملی می‌شود.

این در حالی است که پارو در یکی از برنامه‌های تلویزیونی از پیگیری برای حل مشکلات مالی خبر داد اما به طور مشخص می‌توان گفت برای پرداخت درصدی از قرارداد بازیکنان حداقل در کوتاه مدت این باشگاه با مشکلاتی مواجه است.

 

 

 

پایگاه تحلیلی گفتمانی آبادان نیوز اخبار جنوب غرب کشور را بصورت تحلیلی، گفتمانی و خبری منتشر میکند.

امتیازدهی
نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: