کد خبر: ٢٧٣٣١   نسخه چاپی  
  • تاریخ درج خبر:1401/07/11-١٥:١٧

اولین کاپیتان فولاد خوزستان : به نظر من فولاد باید بگویم متأسفانه با بازی که مقابل مس کرمان نشان داد نه حتی در حد تیم لیگ برتری، بلکه در حد تیم لیگ یکی هم نبود.

 

به گزارش آبادان نیوز به نقل از ایسنا ، سیاوش بختیاری‌ زاده ، پیشکسوت فوتبال و بازیکن سابق تیم فوتبال فولاد خوزستان گفت: شکست سنگین نفت مسجد سلیمان مقابل نساجی پتک سنگینی بر سر فوتبال خوزستان بود و نشان داد چرا این استان نماینده‌ای در تیم‌ملی ندارد.

وی در ادامه درباره دیدار فولاد و مس کرمان نیز گفت: به دنبال بازی بد نفت مسجدسلیمان شاهد بازی بسیار بد فولاد مقابل مس نیز بودیم و این دیدار هم نشان داد ما نباید هم نماینده‌ای در تیم‌ملی داشته باشیم. با توجه به وقفه در لیگ برتر و فرصت بسیار خوبی که مربیان و کادر فنی تیم‌های استان داشتند، انتظار داشتیم تیم‌های خوزستانی با شرایط و انگیزه خاص در ادامه لیگ حاضر شوند. ضمن این‌که این انتظار می‌رفت که تیم‌های خوزستانی تاکتیک مشخصی داشته باشند و منجر به لذت هوادارانشان از تماشای بازی‌ها شوند.

این پیشکسوت فوتبال بیان کرد: متأسفانه فولاد مقابل مس کرمان در حد یک تیم لیگ برتری نبود و با توجه به این‌که مدیریت باشگاه و شرکت فولاد خوزستان در فصل نقل و انتقالات بهترین نفرات را طبق خواسته کادر فنی جذب کردند و این نیز در تاریخچه باشگاه فولاد شاید بی‌سابقه باشد، انتظار دیگری از این تیم مقابل مس می‌رفت، در حالی که شاگردان نکونام عملکرد ضعیفی از خود به نمایش گذاشتند.

وی با اشاره به مصاحبه بعد از بازی جواد نکونام در خصوص نوع بازی تیم‌ها در اهواز، عنوان کرد: از این مصاحبه بسیار متعجب شدم زیرا نکونام به عنوان یک مربی حرفه‌ای و به عنوان کسی که در سطح اول فوتبال اروپا بازی کرده است باید بداند که حتماً هم می‌داند، تیم‌های حریف در اهواز طبق میل خوزستانی‌ها بازی نمی‌کنند. با توجه به این‌که فولاد در فصل نقل و انتقالات فعالیت بسیار خوبی داشت و همه علاقه‌مندان به فوتبال، فولاد را یکی از مدعیان می‌دانند و فولاد تنها نماینده فوتبال باسابقه و پرافتخار ایران در لیگ قهرمانان آسیا است، آقای نکونام نباید انتظار داشته باشد که رقبا در استادیوم فولاد و شهر اهواز بی‌مهابا و باز بازی کنند. آقای نکونام باید بداند در بازی‌های بعد هم که تیم‌ها به اهواز می‌آیند از این بدتر و بسته‌تر بازی می‌کنند.

بختیاری‌ زاده ادامه داد: سؤال من این است پس کادر فنی فولاد برای رسیدن به دروازه حریفان و برای گذشتن از خطوط دفاعی بسته آن‌ها چه ترفندی دارند؟ اگر فولاد بخواهد مثل بازی مقابل مس کرمان تیم تازه صعود کرده به لیگ برتر بازی کند باید بگویم پس برابر مس بسیار خوش‌شانس بودیم که یک امتیاز کسب کردیم و اگر حریف با تجربه و جسارت بیشتر در ضد حملات شرکت می‌کرد شاید حتی می‌توانست سه امتیاز را با خود به کرمان ببرد. آقای نکونام و کادرش باید بدانند، دیگر تیم‌های بزرگ لیگ برتر نیز ضمن این‌که در بستن بازی و انجام بازی دفاعی تبحر و تجربه بیشتری دارند در ضد حملات و رسیدن به پشت دفاع فولاد باز هم باتجربه هستند.

وی تأکید کرد: یکی از اشکالات بزرگ کادر فنی فولاد این است که آنالیزورهای فولاد ضعیف بوده و آنالیزهای بسیار ضعیفی در اختیار کادر فنی قرار می‌دهد. اگر نکونام به خوبی از طرف همکارانش و به ویژه آنالیزورهای تیمش توجیه می‌شد در چنین بازی‌هایی با ترفندها و تاکتیک‌های بهتری در زمین تیم خود را آرایش می‌دهد. در طول 90 دقیقه بازی با مس کرمان در حالی که فولاد در بخش دفاعی میدان‌دار بود اما متاسفانه در خط حمله فولاد هیچ تاکتیکی برای رسیدن به دروازه حریف مشاهده نشد و خط حمله‌ای بسیار سنگین، کند و به دور از خلاقیت‌های فردی دیدیم.

این پیشکسوت فوتبال ادامه داد: این‌که با نظر نکونام در دقایق پایانی بازی، موسی کولیبالی به عنوان مهاجم در خط حمله قرار می‌گیرد ترفندی است که سال‌ها قبل عبدالله ویسی در استقلال خوزستان از آن استفاده می‌کرد. به هر حال وقتی تیمی نتواند از کانال‌های دفاعی حریف عبور کند و تاکتیکی نداشته باشد ساده‌ترین راه برای رسیدن به دروازه حریف رساندن مدافع تنومند خود به اسم موسی کولیبالی به خط حمله حریف و انجام ارسال‌های مستقیم است. ترفندی که با توجه به این‌که سال‌ها پیش در استقلال خوزستان شناسایی شد، حریفان نیز خود را برای مقابله با آن آماده کردند.

وی بیان کرد: آقای نکونام و کادر فنی‌اش با توجه به داشته‌های بسیار خوبی که در اختیار دارند باید در آینده روی کارهای هجومی، دورزدن دفاع‌های حریف، کارهای ترکیبی در قلب دفاع حریف و زدن ضربان آخر به سمت دروازه حریفان بیشتر کار کند که این فولاد با این نفرات توانایی چنین کاری را دارد.

امتیازدهی
نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: