کد خبر: ٢٨٨٦٣   نسخه چاپی  
  • تاریخ درج خبر:1401/12/09-٢٣:٠٠

دبیر جشنواره بین المللی فیلم و عکس اروند خبر داد؛

برگزاری جشنواره بین‌المللی عکس و فیلم اروند

نخستین جشنواره بین‌المللی فیلم و عکس اروند برگزار می‌شود.

 

آبادان نیوز _ هادی آبیار، دبیر اولین جشنواره بین المللی فیلم و عکس اروند، در نشست خبری با اصحاب رسانه، ضمن اعلام برنامه‌های نخستین جشنواره بین‌المللی فیلم و عکس اروند، بیان کرد: این جنشواره به این دلیل بین‌المللی نام‌گذاری شده است که برنامه ریزی برای شرکت و حضور کشورهای دیگر در این فستیوال در سال‌های آینده،  شده است.

وی با اشاره به اینکه این جشنواره طی روزهای ۱۳ لغایت ۱۶ اسفندماه جاری برگزار خواهد شد، گفت: بخش‌های فیلم، عکس و بین‌الملل از جمله قسمت‌های این جشنواره است که قرار بود زودتر از این برگزار شود، اما به دلیل به طول انجامیدن برنامه‌ریزی و پروسه انتشار فراخوان و اطلاع رسانی، به تأخیر افتاد.

دبیر اولین جشنواره بین المللی فیلم و عکس اروند، تصریح کرد:  همه تلاش خود را به کار بستیم تا هنرمندان را از برگزاری این فستیوال مطلع سازیم، بر همین اساس ظرف روزهای گذشته در بخش فیلم بالغ بر ۵۰ اثر از ۳۵ فیلمساز به دبیرخانه جشنواره رسیده و در بخش عکس، ۱۸۰ تصویر از ۴۰ عکاس با موضوعات آزاد، از سوی هنرمندان دریافت شده است.

آبیار با بیان اینکه در فاصله زمانی اندک از زمان انتشار فراخوان، این جشنواره از استقبال خوبی برخوردار بوده است، گفت: فیلم‌هایی که در این جشنواره شرکت کرده‌اند، تولیداتی از سال ۱۳۹۶ به بعد هستند که حداکثر زمان آنها، ۳۰ دقیقه است.

وی بیان کرد: در بخش جوایز فیلم ۹ تندیس و در بخش عکس، یک تندیس در نظر گرفته شده است که به ترتیب، در بخش فیلم به بهترین‌های آثار در بخش‌های مستند، پویا نمایی، بهترین صدابرداری، بهترین فیلمبرداری، بهترین کارگردانی، بهترین تدوین و ….تندیس تعلق خواهد گرفت، اما در بخش عکس، سه عنوان برتر پیش‌بینی شده که به نفر اول تندیس تعلق گرفته و نفرات دوم و سوم صاحب دیپلم افتخار و جایزه نقدی خواهند شد. «

آبیار با اعلام اینکه اختتامیه این جشنواره ۱۶ اسفندماه ساعت ۱۹ در محل سینما مهر آبادان برگزار خواهد شد، گفت: در این جشنواره روزانه ۲ سانس نمایش فیلم در ساعات ۱۷ و ۱۹ برگزار می‌شود و در پایان هر فیلم، جلسات نقد و بررسی، انجام می‌گیرد.

وی افزود: بخش‌های قابل توجهی در این جشنواره پیش‌بینی شده است که از جمله، بخشی برای هنرجویان در نظر گرفته شده که در آن ۷ فیلم اکران خواهد شد و به اثر برتر نیز جایزه تعلق می‌گیرد.

دبیر اولین جشنواره بین المللی فیلم و عکس اروند، اظهار داشت: کارگاه‌هایی از جمله کارگردانی برگزار خواهد شد که در آن از اساتید به نام فن برای آموزش بهره‌گیری خواهد شد. در بخش عکاسی نیز یک کارگاه در نظر گرفته و استاد آن نیز مشخص شده است، اما به این دلیل که این کارگاه آموزشی به مدت زمان بیشتری نیاز دارد، انجام آن را به پس از این جشنواره موکول خواهیم کرد تا هنرمندان بیشتری از منطقه در آن مشارکت داشته باشند.

هادی آبیار متذکر،شد: در بخش بین‌الملل نیز استان بصره عراق مشارکت داشته که ۱۰ فیلم از سوی هنرمندان این منطقه شرکت داده شده، اما در بخش عکس، هنرمندان این منطقه از کشور همسایه همچنان در حال ارسال آثار هستند.

دبیر اولین جشنواره بین المللی فیلم و عکس اروند در ادامه این نشست، خاطرنشان کرد: در نظر داریم تا هفته فیلم و عکس اروند و بصره را برگزار کنیم که بر اساس آن، فیلمسازان دو منطقه آثار خود را در دو سوی مرز، به معرض اجرا بگذارند.

وی افزود: همچنین برنامه داریم با تبیین برنامه‌هایی از جمله برگزاری نمایشگاه، کارگاه و برگزاری جشنواره‌ها در دو سوی مرز، از هنرمندان منطقه با عرضه آثار در استان بصره عراق، حمایت لازم را به عمل آورده تا از این طریق برای هنرمندان درآمد ارزی نیز ایجاد شود.

سید جاسم هاشمی، رایزن فرهنگی استان بصره عراق نیز در این نشست، با اشاره به پیشینه غنی دو کشور در عرصه فرهنگ، این جشنواره را رخداد مهمی در زمینه ارائه آثار هنرمندان دو منطقه قلمداد کرد و ابراز امیدواری نمود که مناسبات فرهنگی دو طرف در سایر زمینه‌های هنری نیز در سطوح کلان و منطقه، استمرار یابد و از هنرمندان منطقه آزاد اروند دعوت کرد تا برای اجرای برنامه و آثار خود به کشور عراق سفر کنند./ آبادان خبر 

منبع: روابط عمومی منطقه آزاد اروند 

 

 

 

پایگاه تحلیلی گفتمانی آبادان نیوز اخبار جنوب غرب کشور را بصورت تحلیلی، گفتمانی و خبری منتشر میکند.

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: