کد خبر: ٢٨٦٧٤   نسخه چاپی  
  • تاریخ درج خبر:1401/11/21-١٣:١٢

شانزدهمین نمایشگاه گردشگری و صنایع وابسته در منطقه آزاد اروند در حال برگزاری است.

 

آبادان نیوز _ سید محمد سیدی، مدیر توسعه گردشگری و میراث فرهنگی سازمان منطقه آزاد اروند این نمایشگاه را فرصتی برای گردهمایی و همکاری های مشترک دانست و اظهار داشت: نمایشگاه با حضور شرکت ها و کسب و کارهای مختلف مرتبط با حوزه گردشگری فرصتی است تا این صنعت و مشاغل وابسته به آن شکوفا شوند.

وی افزود: امسال منطقه آزاد اروند با چندین رویکرد متفاوت و با حمایت از بخش خصوصی در این نمایشگاه شرکت کرده است. وی جذب سرمایه گذارا در زمین های منطقه آزاد اروند که دارای کاربری گردشگری هستند را یکی از اهداف حضور در نمایشگاه عنوان کرد و گفت: در این راستا همکاران معاونت سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد اروند برای رایزنی و جلسات تخصصی در نمایشگاه حضور دارند.

سیدی تصریح کرد: معرفی تورهای تخصصی «پرنده نگری» با توجه به ظرفیت های قابل توجهی نظیر تالاب شادگان، تالاب ناصری و موزه تاکسی درمی آبادان از فعالیت های غرفه اروند است که با به نمایش گذاشتن نمونه هایی از چندین گونه این پرندگان و حضور مدیر محیط زیست آبادان تلاش در معرفی اکو توریسم منطقه داریم.

وی افزود: اروند بعنوان خاستگاه گردشگری دفاع مقدس از ظرفیت های منحصر به فردی برخوردار است که یک کانتر مخصوص به این حوزه را جهت معرفی این بخش مهم گردشگری در نظر گرفتیم.

رییس توسعه گردشگری منطقه آزاد اروند خاطر نشان کرد: گردشگری مذهبی با توجه به همجواری با کشور عراق و فاصله کم با شهرهای مقدس نجف و کربلا و همچنین اماکن مذهبی موجود در منطقه بخش دیگری است که برای منطقه ما بسیار حائز اهمیت است.

سیدی با اشاره به حمایت از بخش خصوصی، اذعان داشت: با اختصاص یک کانتر به هتلداران فضا را به شکلی طراحی نمودیم تا بتوانند با دیگر شرکت ها مذاکراتی انجام دهند و اگر نیاز به عقد سند همکاری یا تفاهم نامه ای بود در کنارشان باشیم.

این مقام مسئول گفت: یک غرفه مخصوص به فعالین صنایع دستی جهت ارائه محصولات و بازاریابی نیز برپا نمودیم و کانتری را برای تعاونی های حوزه صنایع دستی در نظر گرفتیم، همچنین از شرکت های دانش بنیان و صنایع خلاق نیز دعوت نمودیم تا نمایشگاه حضور داشته باشند.

گفتنی است، شانزدهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری و صنایع وابسته از ۱۸الی ۲۱بهمن ماه به مدت ۴روز از ساعت ۸الی ۲۱ بهمن در محل دائمی نمایشگاه تهران، برقرار است./ آبادان خبر

منبع: روابط عمومی منطقه آزاد اروند

 

 

 

پایگاه تحلیلی گفتمانی آبادان نیوز اخبار جنوب غرب کشور را بصورت تحلیلی، گفتمانی و خبری منتشر میکند.

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: