کد خبر: ٢٨٣٨١   نسخه چاپی  
  • تاریخ درج خبر:1401/10/18-١٠:١٧

کانون بسیج رسانه شهرستان آبادان

بخشی از جنایات آمریکا علیه ایران

در این گزارش، به تشریح بخشی از جنایات آمریکا علیه ایران می‌پردازیم.

 

آبادان نیوز _ آمریکا در طول تاریخ مرتکب جنایات متعددی علیه ملت ایران شده است. بخشی از این جنایات را در این گزارش بخوانید:

 

حمله به سکوهای نفتی ایران در سال ۱۳۶۶

نیروی دریایی ایالات متحده آمریکا حدود ۲۹ سال پیش در حالی که دو کشور به‌طور رسمی در جنگ با یکدیگر نبودند، با حمله به دو حوزه نفتی در آب‌های سرزمینی کشورمان در خلیج فارس طی سال‌های ۱۳۶۶ و ۱۳۶۷، در مجموع چهار سکوی نفتی رشادت، رسالت، نصر و سلمان متعلق به ایران را منهدم و خسارات سنگین اقتصادی به کشور وارد کرد.

در پی این حمله، علاوه بر از بین رفتن تاسیسات دریایی گرانقیمت استخراج و جمع‌آوری نفت، بیش از ۵۲۰ هزار بشکه از سقف ظرفیت تولید و صادرات نفت ایران کاسته شد.

 

سرنگونی هواپیمای مسافربری ایرباس در سال ۱۳۶۷

هواپیمای مسافربری ایرباس آ ۳۰۰ متعلق به شرکت هوایی ایران‌ایر در تاریخ ۱۲ تیر ۱۳۶۷ از تهران به مقصد دوبی در حرکت بود که پس از توقفی کوتاه در بندرعباس به مسیرش ادامه داد اما شلیک یک موشک ریم ۶۶ استاندارد از ناو یو اس اس وینسنس متعلق به نیروی دریای آمریکا در ارتفاع ۱۲ هزار پایی و در محدوده جزیره «هنگام» بر فرازخلیج‌فارس مانع از رسیدن مسافران این پرواز به دوبی شد.

در این پرواز ۴۶ مسافر غیر ایرانی و ۶۶ کودک زیر ۱۳ سال جان باختند.

 

تحریم دارویی بیماران خاص را علیه ایران

سیاست‌ها تحریمی آمریکا علیه ملت ایران از اردیبهشت ۹۷ به صورت جدی‌تری پیگیری شد. اوج این تحریم‌ها در قالب ممانعت از ورود دارو‌های بیماران خاص به ایران بود. همچنین در آذر 1398 وزیر امور خارجه آمریکا اعلام کرد واشنگتن تحریم‌های تازه‌ای علیه شرکت خطوط کشتی‌رانی ایران (IRISL) و شرکت ای-سیل (E-Sail) اعمال کرده است و وزارت خزانه‌داری آمریکا در اطلاعیه خود پیرامون تحریم خطوط کشتی‌رانی ایران صریحا اعتراف کرد، این تحریم، مانع از ارسال دارو به مردم ایران خواهد شد.

در این دستورالعمل «اشخاص امریکایی از ورود به مبادلات با خطوط کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران یا E- sail برای انجام مبادلات مختلف از جمله مبادلات مربوط به فروش کالا‌های کشاورزی، غذا، "دارو" یا دستگاه‌های پزشکی منع» شده‌اند؛ علاوه بر این «آن دسته از اشخاص غیرامریکایی که آگاهانه اقدام به انجام مبادلاتی با خطوط کشتیرانی ایران حتی در زمینه فروش کالا‌های کشاورزی، غذا، دارو یا دستگاه‌های پزشکی کنند، در معرض خطر تحریم قرار خواهند گرفت.»

از این‌رو «شرکت‌هایی که با ایران کار می‌کردند، در عمل، تهدید ‌شدند؛ اگر با ایران کار کنند دیگر نمی‌توانند به اتحادیه اروپا یا امریکا دارو بدهند.» در نتیجه این اقدام غیرانسانی امریکا و تحریم‌ دارو «مرگ تدریجی 1000 بیمار تحریمی» کلید خورد. از قربانیان این تحریم‌ها می‌توان به بیماران تالاسمی اشاره کرد؛ به طوری که در سال ۲۰۱۸ حدود ۹۰ بیمار تالاسمی به دلیل تحریم‌­ها و در دسترس نبودن داروها، جان خود را از دست داده‌اند. همچنین در سال بعد ۶۰ بیمار جوان به دلیل نبود داروهای تحریم جان خود را از دست دادند. همچنین آمار حاکی از آن است که «از اردیبهشت ۹۷ تا اردیبهشت ۹۸، به دلیل این تحریم‌ها ۱۵ نفر از بیماران مبتلا به ای‌بی در کشور فقط به‌خاطر نبود پانسمان مپیلکس جان خود را از دست داده‌اند.»

بیماران ام‌پی‌اس از دیگر قربانیان تحریم‌های ظالمانه دارویی امریکا هستند، به طور مثال در این زمینه تحریم‌ها باعث‌ شد اگر بیماری باید برای یک دوره ۵۰ عدد دارو دریافت کند، به دلیل مشکلات ناشی از تحریم تنها پنج الی ۱۰ عدد دارو دریافت کردند که همین موضوع صدمات جدی به سلامت بیمار وارد ساخت. رئیس انجمن خون و سرطان کودکان نیز با اشاره به تأثیر این تحریم‌ها بر بیماران سرطانی، با تأکید بر این موضوع که «اغلب دارو‌هایی که در بخش اطفال استفاده می‌کنیم وجود ندارد» اظهار داشت: «جنایتی که امریکا اکنون در این‌خصوص انجام می‌دهد بدتر از جنایتی است که در هیروشیما انجام داد و کاملاً بیماران را هدف‌گیری کرده است.»

از سوی دیگر نگاهی به لیست بلند بالای خباثت‌های آمریکا، حاکی از آن است که این کشور در ظاهر با هدف خدمات درمانی و در واقع به‌منظور اجرای طرح‌های بیو‌تروریستی در قالب روش‌های درمانی و برای تحقیق روی مردم کشورهای مختلف انجام می‌گیرد که از آن جمله است: آزمایش سفلیس در گواتمالا (1946- 1948)، آزمایش سرخک بر روی 1500 نوزاد اسپانیایی و سیاه‌پوست (1990)، آزمایش مبتلا کردن به سرطان در پورتریکو (1931)،آزمایش ایدز در آفریقا (1959)،انتشار ویروس دنگو در افغانستان، پاکستان و باکو (1981- 1982)، انتشار ویروس ابولا در زئیر در آفریقا (1975)، تزریق عامل شیمیایی نارنجی به زندانیان در آمریکا و ویتنام (1965)، آزمایش گاز خردل با سربازان آمریکایی (1944)، جایگزینی بیماران به جای خوکچه آزمایشگاهی در بیماستان‌های ارتش آمریکا (1946)، رها کردن پشه‌های ناقل تب زرد در ایالت فلوریدا (1956) و...‌ ./ کانون بسیج رسانه شهرستان آبادان

 

 

 

پایگاه تحلیلی گفتمانی آبادان نیوز اخبار جنوب غرب کشور را بصورت تحلیلی، گفتمانی و خبری منتشر میکند.

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: