کد خبر: ١٥٦٠٦   نسخه چاپی  
  • تاریخ درج خبر:1399/06/31-٠٩:٢٣

رئیس دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر گفت: امکان تحصیل یکهزار و ۳۰۰ دانشجوی عراقی در دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر فراهم است.

 

به گزارش آبادان خبر، منصور زراءنژاد یکشنبه شب در حاشیه نشست مشترک با رایزن فرهنگی عراق در دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر اظهار داشت: تحصیل دانشجویان عراقی نیازمند تامین شرایط و مجوز وزارت آموزش عالی عراق است که برای این مهم پیگیری‌ لازم در دست اقدام است.

وی با بیان اینکه دانشگاه علوم و فنون دریایی آمادگی کامل برای پذیرش دانشجوی عراقی را در مقاطع مختلف تحصیلی دارد گفت: به محض صدور مجوز از سوی وزارت علوم عراق جذب و آموزش دانشجویان عراقی در این دانشگاه آغاز می شود.

زراءنژاد بیشترین داوطلبان تحصیل در دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر را از استان‌های جنوبی بخصوص استان بصره عراق بیان کرد و گفت: تلاش برای آموزش نیروی انسانی به صورت مشترک با بصره، نجف و کربلا مایه افتخار است.

وی با اشاره به طرح‌های مشترک بین دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر و دانشگاه علوم بصره گفت: طرح‌های مشترک بین این ۲ دانشگاه در زمینه تحقیقات تالاب، مطالعات اقیانوس شناسی و دریایی همچنین در زمینه نانو در حال انجام است.

رئیس دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر اظهار داشت: این دانشگاه به دلیل شرایط جغرافیایی و اشتراک زبانی با استان‌های جنوبی عراق و همچنین در بعد بین المللی خصوصا در ارتباط با پذیرش دانشجویان عراقی در دیگر دانشگاه‌ها به عنوان دبیرخانه دانشگاه‌های کشور کارهای اولیه دانشجویان را انجام می‌دهد.

زراءنژاد افزود: برای استقرار کنسولگری در  دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر به وزارت علوم پیشنهاد لازم ارایه شده است همچنین لازم است یک مرکز نظارت نیز از سوی منطقه آزاد اروند در این دانشگاه مستقر شود.

دانشگاه علوم و فنون دریایی یکهزار و ۸۰۰ دانشجو دارد.

منبع:ایرنا

خوزستان،خرمشهر،دانشگاه علوم و فنون خرمشهر،خبر اروند،اخبار آبادان،آبادان خبر،آبادان نیوز

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: