کد خبر: ٢٨٦٧٧   نسخه چاپی  
  • تاریخ درج خبر:1401/11/21-١٥:٥٦

نماینده ولی فقیه در خوزستان اظهار کرد؛

موسوی‌فرد: افراد با حجاب ضعیف هم خواهان حجاب هستند

نماینده ولی فقیه در خوزستان: قاطبه مردم خواهان حجاب هستند.

 

آبادان نیوز _ حجت الاسلام و المسلمین سید عبدالنبی موسوی فرد، امام جمعه اهواز و نماینده ولی فقیه در استان خوزستان امروز (جمعه 21 بهمن‌ماه) در خطبه‌های نماز جمعه اهواز ضمن توصیه به رعایت تقوای الهی به بیان نکاتی درباره سبک زندگی اسلامی گفت: سبک زندگی هفتمین توصیه رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم انقلاب است و ای کاش به این بیانیه توجه بیشتری شده است

او با بیان اینکه سبک زندگی نسل فعلی متفاوت شده است، تصریح کرد: شیطان به انسان وعده فقر می‌دهد و اگر به حسب ظاهر کسی نتواند تشکیل خانواده بدهد، به سراغ ازدواج نمی‌رود. در سبک زندگی اسلامی چیزی به نام فقر نمی‌تواند مانع ازدواج‌ و همچنین فرزندآوری شود. مهم این است که خدای متعال را باور کنیم.

نماینده ولی فقیه در خوزستان با اشاره به اهداف ازدواج اظهار کرد: صیانت از گوهر دین، آرامش درونی، تداوم نسل و ارضای نیازهای زناشویی رهاوردهای ازدواج هستند. زن و مرد در خانواده باید برابر هم کشش و جاذبه داشته باشند این باعث رضایت و نشاط آنها می‌شود.

حجت‌الاسلام موسوی‌فرد ادامه داد: وقتی مودت و رحمت دو سویه باشد، آرامش و سکون در محیط خانواده ایجاد می‌شود. غایت بالذات یعنی هدف اصلی در ازدواج، تولید و بقای نسل و هدف بعدی محبت فرزند است. ازدواج صبغه ملکوتی و صیانت از گوهر دین نیز را در پی دارد.

امام جمعه اهواز در خطبه دوم نماز با اشاره به فرا رسیدن سالروز شهادت امام کاظم(ع) گفت: مرز بندی بین ولایت الهی و ولایت طاغوت، تاکید بر اصل مبارزه مخفیانه و تقیه و نفوذ در دستگاه طاغوت از طریق اصحاب و یاران از تلاش‌های این امام بزرگوار در دوره زندگی ایشان بوده است.

وی در ادامه درباره مسائل مربوط به انقلاب اسلامی گفت: سه عنصر اصلی به هم گره خورد که نظام انقلاب اسلامی را ایجاد کرد، اولین عنصر، عنایت خداوند و اهل بیت(ع) و آموزه‌های اسلام ناب یعنی ظلم ستیزی و شهادت طلبی است. عنصر دوم، مردم مومن، متحد و بصیر است که ۴۴ سال فشار را تحمل کردند و همچنان پای انقلاب اسلامی هستند. سومین عنصر ولایت فقیه و رهبری است. این سه عامل، عناصر بقای انقلاب نیز هستند.

موسوی فرد خاطرنشان کرد: پایگاه زیرزمینی عقاب ۴۴ پایگاهی برای صیانت از قدرت دفاعی نیروهای مسلح، برگ زرین و افتخار دیگری از نیروهای مسلح ما است که مهم ترین پیام آن آمادگی در برابر حملات احتمالی دشمن است.

خطیب جمعه اهواز ادامه داد: ما همه این سال‌ها، آماده بودیم و همچنان آمادگی خود را در برابر طرف‌های متخاصم حفظ خواهیم کرد و به محض اینکه شما کوچکترین تعرضی به این نظام داشته باشید، تمام دستگاه‌های نظامی ما به اتفاق مردم همیشه در صحنه برای همیشه شما را پشیمان خواهند کرد.

این نماینده ولی فقیه درباره دستاوردهای انقلاب اسلامی در حوزه‌های معنوی، فرهنگی، اجتماعی، سیاسی، عمرانی و اقتصادی گفت: با کمال تاسف، نگاه به بیرون و غفلت از ظرفیت بسیار عظیم داخلی سبب شد مردم امروز تحت فشار باشند. کرارا گفته شد تصور نکنیم وقتی یک دولت می‌آید در ظرف سه، چهار سال می‌تواند مسائل را جمع کند. به تعبیر رهبر انقلاب، آثار رأی تا سالیان سال باقی می‌ماند. دولت قبل به گونه‌ای طراحی و برنامه ریزی کرده بود که تا سالیان سال هر کجا پا می‌گذارد مثل اینکه روی مین پا می‌گذارد. ولی به حول و قوه الهی ما چشم انداز خوبی می‌بینیم.

وی افزود: هفت دستاورد انقلاب اسلامی به طور خلاصه، تضمین ثبات، امنیت و حفظ تمامیت ارضی اولین دستاورد است. دومین دستاورد موتور پیشران کشور در عرصه علم، فناوری و ایجاد زیرساخت‌های حیاتی اقتصادی و عمرانی است. سومین دستاورد، به اوج رساندن مشارکت مردمی در مسائل سیاسی و موضوعات اجتماعی است.

موسوی‌فرد اضافه کرد: چهارمین دستاورد، ارتقای شگفت‌آور بینش سیاسی آحاد مردم نسبت به مسائل بین المللی است. دیگر دستاورد، سنگین کردن کفه عدالت در تقسیم امکانات عمومی کشور است. امروز اگر قرار است اعتباری دیده شود به کل کشور داده می‌شود. ششمین دستاورد انقلاب اسلامی، افزایش چشمگیر عیار معنویت و اخلاق در فضای عمومی جامعه است. برجستگی روز افزون نماد ایستادگی پر ابهت در برابر قلدران و زورگویان دستاورد هفتم انقلاب اسلامی است.

نماینده ولی فقیه در خوزستان خاطرنشان کرد: با تامل در این دستاوردها، آینده ای بسیار روشن فرا روی این امت قرار دارد. این نظام اسلامی اگر قرار بود که باقی نماند در برابر فشارهای چهل و چهار ساله در هم پیچیده می‌شد. با عنایت خداوند مردم همچنان پای انقلاب اسلامی ایستاده‌اند. برای اینکه پرچم این انقلاب اسلامی به دست پر توان ولی الله اعظم برسد، پای این انقلاب ایستاده ایم و فردا در روز ۲۲ بهمن این مردم حضور خود را در صحنه به نمایش خواهند گذاشت و مشت محکم بر دهان یاوه گویان خواهند زد. ما به موقع در صحنه حاضر خواهیم شد.

امام جمعه اهواز در ادامه گفت: به عنایت خدا، امام عصر(عج)، امام و رهبر انقلاب اسلامی، آینده این انقلاب، بسیار روشن و درخشان خواهد بود. این انقلاب شعارهایی دارد که فطری و جهانی هستند. ظلم ستیزی و عدالت اجتماعی برگرفته از فطرت انسان هستند و به هر کجای عالم ارائه شود، جاذبه دارد. این یک ظرفیت است. ظرفیت دوم، قابلیت طی شدن فاصله بین بایدها و واقعیت‌ها توسط نظام اسلامی و ظرفیت سوم، نگاه و روحیه انقلابی است. عمل و مدیریت جهادی دیگر ظرفیت نظام است که هر جا باشد، کاری بر زمین نمی‌ماند. پنجمین ظرفیت، تجربه‌ها و عبرت‌های گذشته است. ششمین ظرفیت نیروی انسانی جوان، مستعد و کارآمد با زیربنای عمیق اسلامی و دینی است. اینها ظرفیت‌های بی‌بدیل و ناب است. هفتمین ظرفیت فهرست طولانی فرصت‌های مادی و ظرفیت‌های گوناگون کشور است.

حجت‌الاسلام موسوی فرد در ادامه درباره حجاب گفت: د اغتشاش‌های اخیر برای برخی توهم ایجاد شد که می‌توانند به ارزش‌های دینی چنگ بیندازند. این انقلاب هزاران شهید داده است که در وصیت نامه‌هایشان حجاب را مهم برشمرده اند. ما باید ارزش‌های خود را حفظ کنیم و پافشاری بر اصول هزینه دارد. امت اسلامی ممکن است در برابر شل‌حجابی برای مقطعی کوتاه بیاید ولکن در برابر بی حجابی نه کوتاه آمده‌ایم و نخواهیم آمد. غیرت هیچ غیورمرد ایرانی ما اجازه نخواهد داد زن بدون پوشش در خیابان‌ها حاضر شود.

او ادامه داد: راننده تاکسی، کسی که کالایی در جامعه عرضه می‌کند وقتی فرد بی حجاب می‌بیند نباید به او خدمات ارائه کند. اخیرا شنیده ام در برخی فرودگاه‌ها به کسی که حجاب از سر برداشته باشد، کارت پرداز نمی‌دهند. به اینها خدمات اجتماعی ندهید. اینها تعداد بسیار اندکی هستند. قاطبه مردم خواهان حجاب هستند . منظور از حجاب، پوشش اسلامی است. ممکن است تعدادی، حجاب ضعیف داشته باشند، اما همین افراد با حجاب ضعیف هم خواهان حجاب هستند.

نماینده ولی فقیه در خوزستان تاکید کرد: باید حواسمان باشد. اولا تذکر زبانی بدهیم. نه فقط در مساله حجاب، در همه عرصه‌ها همینطور است. اگر نان کیفیت ندارد، تذکر بدهیم. برخی از این نانوایی‌ها با کمال تاسف نه تنها نان با کیفیت نمی‌دهند بلکه کم هم می‌گذارند. مسئولان نظارت دقیق داشته باشند./ اخبار خوزستان

خبر متعاقبا تکمیل می‌شود...

منبع: ایسنا

 

 

 

پایگاه تحلیلی گفتمانی آبادان نیوز اخبار جنوب غرب کشور را بصورت تحلیلی، گفتمانی و خبری منتشر میکند.

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: