کد خبر: ٢٨٥٥٧   نسخه چاپی  
  • تاریخ درج خبر:1401/11/08-١٠:١٩

نماینده ولی فقیه در خوزستان عنوان کرد

موسوی‌فرد: سپاه با امکانات آنها سپاه نشده است

امام جمعه اهواز: سپاه، افتخار کل منطقه و محور مقاومت است و با امکانات آن‌ها سپاه نشده است.

 

آبادان نیوز _ حجت الاسلام والمسلمین سید محمدنبی موسوی‌فرد، امام جمعه اهواز و نمانیده ولی فقیه در استان خوزستان در خطبه‌های نماز جمعه این هفته اهواز با اشاره به تزلزل خانواده‌ها و لزوم تحکیم خانواده اظهار کرد: یکی از توصیه‌های اکید رهبر معظم، سبک زندگی اسلامی است؛ یکی از ابزارهایی که بنیان خانواده‌ها را تحکیم می‌کند و از تزلزل خانواده جلوگیری می‌کند، زبان است.

وی افزود: آمار قابل توجه طلاق‌ها مربوط به این است که مهارت‌های زبانی را به خوبی یاد نگرفته‌ایم؛ مشاوره‌های قبل از ازدواج و خواندن کتاب‌های مهارت‌های زندگی قبل از ازدواج بسیار در این زمینه مهم هستند.

امام جمعه اهواز بیان کرد: امام علی(ع) می‌فرماید زبان نماد شخصیت انسان است یعنی باطن انسان بر زبان انسان جاری می‌شود بنابراین باید انسان تلاش کند باطن وحشی خود را آرام کند. زندگی انسانی به معنی این است که از حد حیوانی به عقلانیت و فوق عقلانیت راه پیدا کند.

موسوی‌فرد عنوان کرد: همسرداری بهترین وسیله برای این است که انسان بتواند وحشی‌گری خود را از بین ببرد. هیچ ریاضتی در اسلام به اندازه خانه و خانواده نمی‌تواند باطن انسان را شکل دهد.

نماینده ولی فقیه در خوزستان گفت: اگر انسان بتواند زبان خود را کنترل کند می‌تواند از باطن پاک انسانی برخوردار باشد.

او با اشاره به فرا رسیدن ماه رجب عنوان کرد: دهه فجر و سالروز ورود امام(ره) به کشور را گرامی می‌داریم؛ دهه فجر بهار جهاد تبیین است.

حجت‌الاسلام موسوی‌فرد تصریح کرد: هر از چندگاهی دشمنان اسلام، به پیامبر(ص)، اهل بیت(ع) و قرآن کریم جسارت می‌کنند. تورات و انجیل تنها برای مسیحیت محترم نیست و برای ما هم قابل احترام هستند و قرآن ما هم برای همه آن‌ها محترم است.

خطیب جمعه اهواز گفت: کشورهای ثروتمند پرمدعا که در تنگنای رسوایی تامین غذا و انرژی برای مردم خود قرار گرفته‌اند، در جنگ روسیه و اوکراین مانده‌اند. سعودی پلید در مواجهه با یمنی‌ها به صورت قابل توجهی در لجن‌زار فرو رفته است. اکنون کرونا آن‌ها را به مرز بی‌عرضه‌ترین مدیریت نزدیک کرده اما در ایران با مدیریت خوب در کشور کمترین مرگ و میر را داریم.

وی بیان کرد: دیوانه شدن کسانی را می‌بینیم که میلیاردها دلار هزینه کردند تا در ایران آتش‌افروزی و اختلال ایجاد کنند اما با شکست مفتضحانه مواجه شده‌اند و امروزه تظاهرات چند ده هزار نفری در پایتخت خودشان می‌بینند.

نماینده ولی فقیه در خوزستان گفت: همان‌هایی که به آتش کشیدن عزیزان ما را در برخی خیابان‌های ما دیدند امروز می‌بینیم در خیابان‌های آن‌ها فتنه و آتش‌افروزی است اما در سراسر ایران امنیت و آرامش برقرار است بنابراین طبیعی است که این‌ها دیوانه شوند و به مقدسات ما چنگ بزنند.

امام جمعه اهواز بیان کرد: مسلم است دنیاپرستانی که دنیای خود را در حال دور شدن و خداپرستان را در حال آرامش می‌بینند، دیوانگی می‌کنند.

موسوی‌ فرد تصریح کرد: در جریان کرونا ماسک و مواد ضدعفونی را از یکدیگر می‌دزدیدند، آمریکای بدبخت ماسک را از کشور دیگر به یغما می‌برد. خبر زیاد شدن دزدی گوشت و جیره‌بندی تخم مرغ در جهان منتشر می‌شود و از آن رنج می‌برند.

وی افزود: این در حالی است که ایران روز به روز قوی‌تر شده و قوی‌تر می‌شویم و آن‌ها روز به روز ضعیف‌تر شده‌اند و از این هم ضعیف‌تر خواهند شد.

امام جمعه اهواز گفت: اگر تنها شش ماه از تحریم‌های ۴۳ ساله علیه ایران را بین کشورهای اروپایی و آمریکا توزیع می‌کردند، بنا به گفته تاریخ‌نویسان در مورد پیشینه شوم این کشورها، اکنون اروپاییان باید در کوچه و خیابان‌ها به کمین می‌نشستند تا در خیابان‌ها همدیگر را شکار کنند و بخورند و ما سربلند و آن‌ها سرافکنده تاریخ شوند.

نماینده ولی فقیه در خوزستان افزود: این بیچاره‌ها به کدام گذشته خود افتخار می‌کنند؟ به دزدی دریایی که ریشه پدری‌شان است یا طلا و الماسی که از آفریقا یا نفت و گازی که از آسیا به سرقت برده‌اند یا به مغزهای متفکری که از کشورهای گوناگون به سرقت برده‌اند یا تمدن‌هایی که منقرض کرده‌اند؟ به کشتن و تجاوز به ناموس مردم بی‌گناه یا جنگ‌افروزی در کشورهای دیگر و ناکام مردن مردم افتخار می‌کنند؟

موسوی‌فرد بیان کرد: در سرزمین‌های اسلامی افتخار ما قرآن،  هل بیت، نهج البلاغه، مثنوی، شاهنامه و گلستان است اما آن‌ها به چه چیزی افتخار می‌کنند؟

امام جمعه اهواز گفت: در طول ۴۳ سال تحریم‌هایی علیه ایران اعمال کرده‌اند. آیا تحریمی مانده که اعمال نکرده باشند؟ تنها گاهی برای اینکه چیزی از خود نشان دهند می‌گویند چنین چیزی را تحریم کرده‌ایم.

وی افزود: تحریم‌ها در این سال‌ها نوعا بی‌فایده بوده‌اند اما به تعبیر امام(ره) چرا از این راه غلط برنمی‌گردند و چرا عاقل نمی‌شوند؟ با تحریم‌ها زودتر از آنکه گمان می‌کردیم به خودکفایی در بسیاری از زمینه‌ها راه پیدا کردیم. اگر تحریم آن‌ها اثر داشت اکنون سپاه قهرمان در آسمان‌ها و سرزمین‌های گوناگون آقایی نمی‌کرد. اگر تحریم اثرگذار بود ارتش قهرمان به دریای مدیترانه و اقیانوس‌های جهان بازنمی‌گشت.

نماینده ولی فقیه در خوزستان گفت: اسرائیل که به عنوان غده سرطانی وارد چشم امت اسلامی کرده‌اند، هوای نیل و فرات را در سر می‌پروراند و اکنون خانه‌های خود را میان بلوک‌های هفت متری زندانی کرده است. برای وعده ۲۵ سال ما چانه‌زنی می‌کنند که امیدواریم ۲۵ سال طول نکشد و زوال این کشور خود ساخته اسرائیل را شاهد خواهیم بود.

امام جمعه اهواز بیان کرد: اگر تحریم‌ها اثر داشت، در آشوب‌ها و اغتشاشاتی که اخیرا در کشور ما به راه انداختند، شکست مفتضحانه‌ای نمی‌خوردند. به دستور فرمانده کل قوا، سردار سلیمانی توانست سپاه جهانی مقاومت را تکثیر دهد و خاورمیانه جدیدی که آن‌ها در سر داشتند را بر باد داد.

موسوی‌فرد گفت: در حال حاضر دورانی که آقایی می‌کردند به سر آمده و در همه عرصه‌ها شکست خورده‌اند بنابراین با جسارت به مقدسات اسلام و قرآنی که نسخه هدایت بشر است خود را مسلط نشان می‌دهند تا به نظر برسد که در حیات هستند. آن‌ها در حال مرگ هستند. به دنبال تحریم سپاه بودند اما اگر سپاه اسلام نبود داعشی که زاییدند و دست پرورده خودشان بود، امروز در اروپا و آمریکا شاهد انقلاب بودیم و زنان را به کنیزی و مردان را به اسارت می‌بردند اما سپاه توانست امت آن‌ها را از چیزی که خودشان رقم زدند، آزاد کند.

وی افزود: اگر ارتش، سپاه و نیروهای مسلح در میدان مقاومت حضور مستمر نداشتند، داعش با آهن برج ایفل قاشق ساخته بود؛ سپاه، افتخار کل منطقه و محور مقاومت است و با امکانات آن‌ها سپاه نشده است که امروز بدون آن‌ها از حرکت بازبماند. سپاه با همان جوان‌های فریب خورده شما که به خیابان‌ها کشیده شدند، در مقابل‌شان قدرت ایجاد می‌کند تا برای همیشه از صحنه خارج شوند.

نماینده ولی فقیه در خوزستان با اشاره به جسارت دشمنان اسلام به مقدسات، بیان کرد: این بیچاره‌ها باید از سلمان رشدی درس عبرت بگیرند و امیدواریم عواقب این افراد مانند سلمان رشدی باشد اما زمان نخواهد برد.

موسوی‌فرد گفت: آن‌هایی که قرآن را آتش می‌زنند دم از آزادی بیان می‌زنند اما در کشورشان سوزاندن پرچم همجنس‌بازان ۱۶ سال محکومیت زندان دارد. در کشورهایی که ادعای آزادی بیان دارند، می‌بینیم دانشمندانی که از هولوکاست آن‌ها انتقاد کردند شب از صحنه روزگار خارج شدند. اگر کسی جرات داشته باشد نسبت به خط قرمز آن‌ها زبان باز کند، می‌بینیم آزادی بیان چقدر می‌تواند صادق باشد./ اخبار خوزستان

منبع: ایسنا

 

 

 

پایگاه تحلیلی گفتمانی آبادان نیوز اخبار جنوب غرب کشور را بصورت تحلیلی، گفتمانی و خبری منتشر میکند.

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: