کد خبر: ١٩٥٢٨   نسخه چاپی  
  • تاریخ درج خبر:1400/01/29-١٢:٤١

رئیس پیشین اطلاعات ارتش رژیم صهیونیستی گفت که تاسیسات هسته‌ای ایران مستحکم است و در نقاط مختلف قرار دارد، بنابراین نمی توان آن را به راحتی از میان برد.

 

به گزارش آبادان خبر؛ عاموس یادلین، رئیس پیشین اطلاعات ارتش رژیم صهیونیستی که در طراحی و فرماندهی حملات این رژیم علیه تاسیسات هسته ای عراق و سوریه در سال های ١٩٨١ و ٢٠٠٧ حضور داشته است، در گفت وگو با شبکه سی.ان.بی.سی درباره این اقدامات گفت: این بار واقعا متفاوت است. صدام و اسد شوکه شدند اما ایران ٢٠ سال است که انتظار چنین حمله ای را دارد.

یادلین افزود: برنامه هسته ای ایران بسیار مستحکم تر و پراکنده تر است. درحالیکه تاسیسات هسته ای عراق و سوریه در یک نقطه متمرکز بود. برنامه هسته ای ایران در سایت های مختلف بنا شده که بسیاری از آنها در عمق کوه ها قرار دارند.

وی در ادامه گفت که هنوز مشخص نیست، آیا آژانس های اطلاعاتی تمام جزئیات درباره مکان های برنامه هسته ایران را می دانند یا خیر.

این مقام پیشین صهیونیستی همچنین گفت: ایرانی ها از آنچه ما انجام داده ایم، درس گرفته اند اما ما نیز از آنچه انجام دادیم، درس گرفته ایم و اکنون ظرفیت های بیشتری داریم.

به گزارش سی.ان.بی.سی، یادلین درباره مذاکرات غیرمستقیم ایران و آمریکا برای بازگشت واشنگتن به توافق هسته ای نیز نشان داد که نسبت به تمایل شدید آمریکا برای حصول یک توافق با ایران و امتیازدهی زیاد و تکرار آنچه اشتباهات در توافق هسته ای ٢٠١٥ خواند، نگران است.

وی در این باره مدعی شد: توافق اولیه ثابت کرد که یک مشکل است، ببینید با چه سرعتی در حال حرکت هستند. آنها (ایران) می‌توانند به‌زودی اورانیوم غنی‌شده کافی برای دو یا سه بمب داشته باشند.

 اظهارات این مقام پیشین صهیونیستی در حالی است که هفته گذشته در پی یک اقدام خرابکارانه در تاسیسات هسته ای نطنز، بخشی از شبکه توزیع برق این سایت دچار مشکل و اختلال شده است.

مقامات صهیونیستی پیش از این بارها به طرزی گستاخانه از قصد و تمایل خود برای از بین بردن برنامه هسته ای کشورمان سخن گفته اند.

جمهوری اسلامی ایران نیز خرابکاری اخیر در نطنز را تروریسم هسته ای دانسته و تاکید دارد که رژیم صهیونیستی عامل این اقدام غیرقانونی و خطرناک بوده است. 

مقامات ایران از جامعه بین الملل و به ویژه آژانس بین المللی انرژی اتمی خواسته اند تا واکنش درست و مناسبی در برخورد با این حمله نشان دهند و آن را به شدت محکوم کنند.

ایران همچنین خواستار مجازات و مسئول دانسته شدن عاملان این اقدام تروریستی شده است.

 

 

 

 

آبادان خبر،آبادان نیوز،سیاست،بین الملل،اسراییل

منبع: ایسنا

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: