یادواره شهدای آموزش و پرورش آبادان روز چهارشنبه با حضور استاندار خوزستان در مدرسه خدیجه کبری (س) این شهر برگزار شد.

 

به گزارش آبادان خبر، غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان در آیین یادواره شهدای آموزش و پرورش آبادان گفت: شهادت کارکنان اداره آموزش و پرورش آبادان در حمله ارتش رژیم بعث عراق حادثه‌ای تلخ و غیرانسانی بود و امروز خداوند متعال بر همگان منت گذاشته تا قدردان شهدای دفاع مقدس به ویژه شهیدان آموزش و پرورش باشیم.

او افزود:اگر امروز در امنیت و با آسودگی به سر می‌بریم و به امر تعلیم و تربیت مشغول هستیم به برکت از جان گذشتگی و فداکاری شهدای گرانقدر ایران اسلامی در هشت سال دفاع مقدس است.

استاندار خوزستان گفت: نهادینه کردن فرهنگ مقاومت و آموزش حماسه‌سازی از درس‌های آموزش و پرورش بود که نسل گذشته با فراگیری آن موفق شد، کشور را برابر هجوم بیگانگان حفظ کنند.

حبیب‌اله رمضانی معاون مدیرکل و مدیر آموزش و پرورش آبادان نیز در این آیین با گرامیداشت یاد وخاطره شهدای هشت سال دفاع مقدس گفت: آبادان با تقدیم چهار هزار شهید ، و ۴۰۰ شهید دانش آموز، دین خود را به اسلام و نظام ادا کرد.

او با بیان اینکه شهدای گرانقدر برای پاسداری از کیان جمهوری اسلامی جانانه دفاع و مقاومت کردند افزود: شهیدان ارزشمندترین افراد در دنیا و آخرت هستند و برگردن مردم و جامعه حق دارند.

معاون مدیرکل و مدیر آموزش و پرورش آبادان با گرامیداشت یاد ۲۵ شهید اداره آموزش و پرورش آبادان در بمباران دوم مهر سال ۱۳۵۹ و در نخستین روزهای آغاز جنگ تحمیلی گفت: حمله دردمنشانه ارتش رژیم بعث عراق به اداره آموزش و پرورش آبادان حادثه‌ای غیر انسانی بود.

۲۵ نفر از کارکنان اداره آموزش و پرورش آبادان در دوم مهر ۵۹ در جریان حمله هوایی رژیم بعث عراق به اداره آموزش و پرورش آبادان به شهادت رسیدند.

منبع:باشگاه خبرنگاران جوان

آبادان،خبر آبادان،اخبار آبادان،آبادان نیوز،آبادان خبر،خبر اروند،خبرآبادان،اخبارآبادان،آبادان  نیوز،آبادان  خبر،خبراروند

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: