کد خبر: ١٥٦٤٨   نسخه چاپی  
  • تاریخ درج خبر:1399/07/01-١١:٥٢

امثال شهید ولایتی همچنان در میان ما حضور دارند.

 

به گزارش آبادان خبر، علی فرهمندپور فرماندار ویژه دزفول به مناسبت سالروز شهادت شهیدان عالی قدر شهید سعیدزارع و شهید حسین ولایتی فر با خانواده معظم این شهید دیدار و گفت‌وگو کرد.

علی فرهمندپور در دیدار با خانواده شهید سعید زارع اظهار کرد: در محضر خانواده شهدا بودن توفیقی است که خیر و برکت به دنبال دارد و خداوند را شاکریم که این توفیق نصیب ما شده است.

وی افزود: خانواده شهید زارع با تقدیم ۱۴ شهید به اسلام نیز مصداق بارز خانواده‌ای هستند که شهیدپرور خوانده می‌شوند، چراکه در مکتب و مدرسه خود درس شهادت و ازخودگذشتگی آموزش و فرزندان خود را در این مسیر پرورش دادند.

سرپرست فرمانداری ویژه شهرستان دزفول گفت: تقدیم ۱۴ شهید به اسلام درطول پیروزی انقلاب شکوه‌مند اسلامی تا به امروز تلنگری است به این موضوع که خانواده شهیدان زارع بیشتر از سهم خود دینشان را به انقلاب ادا کردند و کوته نظری است که کسی این مسئله را نبیند.

وی ادامه داد: اگر سال‌ها در دانشگاه دروس مختلفی تدریس کنند اما درس ایثار و شهادت مسئله‌ای است که در هیچ دانشگاهی جز خانواده تدریس نمی‌شود.

علی فرهمند پور تصریح کرد: خون شهید باعث تداوم و بقاء یک نظام می‌شود و یا به تعبیری ماندگاری یک نظام وابسته به خون شهدا می‌باشد که این مسئله از اهمیت بسزایی برخوردار است.

وی بیان کرد: امنیت و آسایش امروز و منصب‌هایی که در اختیار ما مسئولین قرار گرفته تماماً مدیون و مرهون خون شهدا است.

فرهمند پور عنوان کرد: خون شهدا باعث جوش و خروش در میان افراد جامعه و مسلمانان می شود که آن‌ها را از سستی و روزمرگی نجات می دهد حتی با حمل تابوت شهید تمام شهر به دنبال او می‌آیند و دوباره به مردم یادآوری می‌شود که هنوز انقلاب پابرجاست و راه شهدا ادامه دارد.

وی اذعان کرد: شهید سعید زارع یکی از شهدای مظلوم حادثه تروریستی ۳۱ شهریور بود که با شهادتش دوباره باعث شد خانواده زارع شهیدی به اسلام تقدیم کنند و در خوزستان، دزفول و میانرود مجدداً یاد و خاطره شهدا و شهادت زنده شود.

 *شهید حسین ولایتی یک الگو برای تمام‌ مردم این زمانه است*

علی فرهمندپور در دیدار با خانواده شهید حسین ولایتی نیز اظهار کرد: بسیاری از ما درگیر دنیا و مسائل دنیوی شده‌ایم و تصور می‌کنیم راه شهادت بسته و دور است اما شهید حسین ولایتی جوانی بود که تمام عمر خود را صرف راه رسیدن به شهادت نمود.

وی افزود: عاشق واقعی درگاه عبودیت مراتبی دارد که قطعاً مراتب شهدا بالا و ویژه است.

سرپرست فرمانداری ویژه شهرستان دزفول گفت: شهید حسین ولایتی ۲۲ سال سن داشت اما هنگامی که به چهره و صحبت‌های وی توجه می‌کنیم، پختگی و خردمندی را می توانیم در او بیابیم که این مسئله رمز موفقیت این شهید بزرگوار شد.

وی ادامه داد: حسین ولایتی آرزوی شهادت داشت که با تفکر بسیجی و ارادت به امام حسین(علیه‌السلام) خود را از بند دام‌هایی که در دنیا برای گرفتاری انسان وجود دارد، رها کند و به هدف نهایی خود برسد.

وی ادامه داد: وقتی انسانی در چنین سن و سالی به دنبال راهی برای شهادت باشد تمام تعلقات خود را کنار گذاشته که قطعاً نحوه تربیت پدر و مادر و مسیری که برای فرزندشان در این روزگار مهیا کرده‌اند تا به سرمنزل حق برسد بسیار تحسین‌برانگیز است.

علی فرهمند پور تصریح کرد: باید دست چنین پدر و مادری را بوسید که در این زمانه همچین فرزندی را تقدیم جامعه کرده‌اند و مدال افتخاری بر گردن شهرستان دزفول نهادند.

وی عنوان کرد: هنگامی که از سن شهید حسین ولایتی صحبت می‌شود به یاد شهدای دفاع مقدس می‌افتیم چراکه تصور می‌شد جوانان ۲۲ ساله این روزگار با جوانان ۲۲ ساله دوران جنگ تفاوت دارند اما شهید ولایتی ثابت کرد که جوانان امروز راه جوانان گذشته را همچنان ادامه می دهند و شاید ما آن‌ها را گم کرده‌ایم.

فرهمندپور اذعان کرد: امثال شهید حسین ولایتی هنوز در میان ما هستند و باید قبل از آنکه از دستشان بدهیم آن‌ها را پیدا کنیم و از منش و کردارشان درس بیاموزیم.

سرپرست فرمانداری ویژه شهرستان دزفول گفت: شهید ولایتی یک الگو برای تمام مردمی است که در این عصر زندگی می‌کنند و شهادت وی باعث شد تا تلنگری وارد شود که بدانیم ثمره این نظام از خون شهدا است و امیدواریم که در راه این شهدا قدم برداریم.

منبع:روابط عمومی فرمانداری ویژه شهرستان دزفول

فرمانداری،فرمانداری دزفول،فرماندار دزفول،علی فرهمندپور،دفاع مقدس،اخبار آبادان،آبادان خبر،آبادان نیوز

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: