کد خبر: ٢٨٩٠٧   نسخه چاپی  
  • تاریخ درج خبر:1401/12/14-١٦:٤٣

مدیرعامل جدید منطقه آزاد اروند طی حکمی معارفه شد.

 

آبادان نیوز _ حجت‌الاسلام و المسلمین غبیشاوی، امام جمعه آبادان دراین مراسم گفت: با توجه به تغییرات مکرر مدیریتی در سازمان منطقه آزاد اروند، لزوم ثبات در این بخش برای برنامه‌ریزی و اثرگذاری مدیران احساس می‌شود.

او با اشاره به اقدامات خوبی که در دوره مدیریت سابق و در حیطه زیرساخت انجام گرفت، یادآور شد: در بحث اشتغال، باید اقدامات لازم صورت گیرد تا شاهد ارتقاء شاخص این حوزه در منطقه بوده و به تبعیت از آن، معضل معیشت مردم نیز مشمول ارتقا شود.

حجت‌الاسلام و المسلمین غبیشاوی با اشاره به لزوم تعیین تکلیف حاکمیت منطقه آزاد اروند و برچیدن دوگانگی مدیریتی در این منطقه، گفت: همه باید تن به قانون دهند و فشارها نباید روی تصمیمات مدیران اثرگذار باشد. وی تصریح کرد : مدیری که مورد تأیید نظام جمهوری اسلامی است، نباید تحت تأثیر فشارهای سیاسی باشد و از این فشارها رنج ببرد.

امام جمعه خرمشهر نیز گفت: هدف از تاسیس مناطق آزاد کشور، تسهیل در سرمایه‌گذاری و تولید ثروت است که از نظر بنده، این مهم در منطقه و در بازه زمانی ۱۸ ساله از آغاز به کار منطقه آزاد اروند و در فرایند ۹ ساله گسترش این منطقه، به اهداف خود دست نیافته است.

حجت‌الاسلام و المسلمین عادل‌پور تصریح کرد: دولت باید به دنبال ایجاد تحول در منطقه باشد و دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد کشور نیز باید به دنبال اصلاح ساختار باشد.

وی با اشاره به مواردی که می‌تواند در ایجاد تحول تسریع لازم را ایجاد کند، گفت: ثبات مدیریتی و عدم دخالت‌های سیاسی در ایجاد تحول، لازم و تاثیرگذار است، چرا که اگر نگاه سیاسی باشد، ضربه خواهیم خورد، کما اینکه این ضربات پیش از این به منطقه لطمه وارد کرده و انگیزه مدیران را نیز هدف قرار داده است.

امام جمعه شهرستان خرمشهر، با اشاره به اینکه عدم اعمال ماده ۶۵ در منطقه تعارض منافع ایجاد می‌کند، اظهار کرد: دولت و دبیرخانه باید در این خصوص تصمیم لازم را اتخاذ و برای مناطق آزاد، چشم‌انداز تبیین کنند که اگر ثبات مدیریتی ایجاد نشد، دست‌کم ثبات برنامه وجود داشته باشد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای استانداری خوزستان نیز دراین مراسم با بیان اینکه آقای اسکندری هماهنگی مناسبی با مجموعه استان داشت افزود : براساس آمار سازمان تأمین اجتماعی، در دولت جدید ۶۷ هزار شغل جدید در استان خوزستان ایجاد شده است که شهرهای آبادان و خرمشهر را نیز شامل می‌شود.

رضا فتوحی گفت: منطقه آزاد اروند پتانسیل‌های عظیمی در مسیر تجارت با کشور همسایه را داراست که لازم است بسترهای تجارت با این کشور در مرز شلمچه ارتقاء یابد.

وی افزود: این منطقه هیچ کاستی محسوسی از مناطقی همچون کیش و قشم ندارد و به مراتب، دارای ظرفیت‌های گسترده‌تری است که باید به آن توجه شود.

معاون استانداری خوزستان خاطرنشان کرد: ایجاد بسترهای لازم برای سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی، احداث کارخانجات تولیدی و صنعتی در راستای اعتلای مبادلات بین‌المللی و تغذیه بازار داخلی، همچنین ایجاد ثروت در منطقه مقارن با وجود تشکلات قوی، باید از سیاست‌های دولت برای منطقه آزاد اروند باشد.

دراین مراسم از زحمات اقای اسکندری درزمان تصدی مدیرعاملی منطقه آزاد اروند تجلیل شد./ آبادان خبر

منبع: روابط عمومی منطقه آزاد اروند

 

 

 

پایگاه تحلیلی گفتمانی آبادان نیوز اخبار جنوب غرب کشور را بصورت تحلیلی، گفتمانی و خبری منتشر میکند.

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: